Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ROSMAH LAYAK, DIA KERJA KUAT, TAK MACAM ISTERI PM YANG LAIN

Ulang Tahun UMNO Ke 65 Tampil Kelainan, Beri Anugerah Wanita Melayu Terbilang

View Image
KUALA LUMPUR, 29 April – Majlis Sambutan Ulang Tahun UMNO ke 65 pada 11 Mei ini akan menampilkan satu kelainana apabila Majlis Tertinggi UMNO hari ini bersetuju untuk turut mengurniakan ‘Anugerah Tokoh Melayu Terbilang’ kepada wanita.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata ia adalah sebagai penghargaan kepada wanita yang banyak menyumbang kepada negara memandangkan sebelum ini anugerah itu hanya dianugerahkan kepada golongan lelaki.

“Pada kali ini kita buat penambahbaikan untuk menghargai peranan wanita. Kita akan beri dua anugerah iaitu satu untuk Tokoh Lelaki Melayu Yang Terbilang dan Tokoh Wanita Melayu Yang Terbilang,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di sini  hari ini.

Bagaimanapun, kata beliau nama-nama tokoh berkenaan akan dirahsiakan sehingga pada malam sambutan berkenaan.

Beliau berkata sambutan itu akan dimulakan dengan solat Maghrib, bacaan tahlil, solat Isyak dan diikuti dengan majlis makan malam, menaikkan bendera dan sebagainya.

Sementara itu pada sidang media yang sama beliau turut memberitahu Majlis Tertinggi itu juga membincangkan mengenai keputusan pilihan raya Sarawak pada 16 April lepas, dari pelbagai aspek yang boleh dijadikan pengajaran terhadap Barisan Nasional (BN).

“Kita lihat dari segi aspek jentera, pentadbiran, aspek isu dan bagaimana kita tangani isu daripada kesan pilihan raya itu. Kita baca dari semua sudut,” katanya.

Najib berkata tujuan beliau dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turun ke Sarawak pada pilihan raya negeri itu adalah semata-mata untuk membantu supaya BN Sarawak mencapai kemenangan.

Ditanya sama ada pilihan raya Sarawak sebagai persediaan BN menghadapi pilihan raya umum ke-13, Najib berkata proses persediaan itu berterusan.

“Jadi apa yang kita buat itu (persediaan) adalah untuk mengukuhkan lagi UMNO sebagai sebuah organisasi sama ada untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang mahupun UMNO itu sendiri sebagai sebuah parti politik yang perlu melalui proses perubahan…transformasi politik itu merupakan satu agenda yang sedang kita perjuangkan,” katanya
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.