Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

siasat ,bicara,hukum dan jail

PANAS!!! Isu Hartanah MARA: Polis Persekutuan Australia Rampas Komputer Dan Fail, Inilah Puncanya.. Jom Terjah!!!







MELBOURNE: Pasukan polis persekutuan Australia merampas komputer dan fail dari sebuah rumah di Selatan Vermont pada Khamis sebagai sebahagian daripada siasatan berhubung pembelian hartanah oleh Majlis Amanah Rakyat (Mara).

Difahamkan beberapa hartanah lain di dalam dan sekitar Melbourne juga disasarkan untuk siasatan.

Siasatan itu berhubung dakwaan penipuan dalam pembelian hartanah di Melbourne membabitkan pegawai kanan Mara.

Pegawai tinggi Mara Incorporated Sdn Bhd termasuk pengerusinya, Datuk Mohammad Lan Allani dinamakan dalam akhbar harian Australia atas dakwaan rasuah berhubung pembelian hartanah.

Sebuah portal dalam talian berkata walaupun dakwaan rasuah dikaitkan dengan pembelian hartanah di Australia oleh warga asing yang ada hubung kait dengan kepentingan politik, ia adalah kali pertama pihak polis melancarkan operasi besar-besaran.

Pengerusi Mara, Tan Sri Annuar Musa berkata dakwaan harga yang melambung berhubung pembelian Dudley International House adalah di luar pengetahuan Mara.

Beliau berkata Mara memperoleh bangunan lima tingkat Dudley International House seluas 30,279 kaki persegi selepas Mac 2013 untuk menempatkan pelajar di dalam 112 bilik.

"Mara Inc membeli bangunan itu daripada pemaju pada harga yang berpatutan dan ini disokong oleh laporan hartanah daripada penilai profesional antarabangsa bertauliah.

"Kami menyedari bahawa hartanah itu dibeli pada harga jauh lebih tinggi selepas akhbar Australia, The Age, menyiarkan laporan mengenainya semalam," katanya pada sidang akhbar berhubung dakwaan itu di Kuala Lumpur pada Rabu.

-Mstar

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.