Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Pakatan Harapan belum bincang soal kerusi

Salahuddin Ayub
Salahuddin Ayub
SHAH ALAM - Pakatan Harapan yang dianggotai PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah) masih belum membincangkan soal pembahagian kerusi PRU14.

Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub berkata, persidangan meja bulat yang diadakan pada 22 September lalu hanya membincangkan mengenai pembentukan gabungan parti-parti berkenaan.


“Soal itu (pembahagian kerusi) belum lagi. Kita masih fokus tentang agenda Pakatan Harapan di samping menstabilkan polisi-polisi bersama.


“Kami tidak mahu mengulangi kesilapan masa lalu, jadi meja rundingan perlu dijadikan medan untuk selesai masalah,” katanya.


Bagaimanapun menurut Salahuddin,  pertembungan satu lawan satu memberi peluang lebih cerah kepada Pakatan Harapan untuk menang lebih banyak kerusi.


Ditanya apakah maksud beliau satu lawan satu itu, beliau berkata, pihaknya lebih selesa untuk bertemu BN berbanding parti lain.


“Kita optimis untuk bertemu dengan BN dalam pertandingan satu lawan satu,” katanya.


Sebelum ini, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, krisis yang melanda negara pada ketika ini telah mendesak parti pembangkang bersatu menghadapi PRU14 walaupun tanpa Pas.


Sementara itu, Pas sebelum ini menegaskan pihaknya sedia berdepan dengan Amanah sekiranya parti itu meletakkan calon di kawasan yang mereka tandingi.


Dalam perkembangan sama, Salahuddin turut memberitahu, Amanah telah menerima hampir 50,000 keahlian dan yakin jumlah itu akan meningkat menjadi 100,000 menjelang hujung tahun ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.