Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA CERITA SEBENARMYA TENTANG PARTI AMANAH ? HARAAAAM !




PETIKAN UCAPAN AYAH CHIK

HARAM TUBUH PARTI ISLAM SELAGI PAS MASIH ADA: DR QARDHAWI





PAS Ditubuhkan tahun 1951 oleh para alim ulama dan pemikir Islam selepas parti-parti lain diharamkan. Sebelumnya ada Sarekat Islam. Apabila diharamkan, tubuh pula PKMM. Apabila PKMM haram, Hizbul Muslimin pula ditubuhkan. Selepas Hizbul Muslimin diharamkan barulah PAS ditubuhkan.

Sekarang ini ada pula pihak lain mahu tubuhkan parti Islam lain dalam keadaan PAS masih ada. Ini tidak betul dan tidak kena. Penubuhan sebagai menyambung mata rantai tidak mengapa, tetapi tubuh parti Islam baru tidak pasal-pasal memang tidak dibenarkan.

Saya dapat berita mereka (parti Islam baru) telah menjelajah ke seluruh dunia berjumpa gerakan Islam. Pergi ke Tunisia, Jordan, Qatar, Turki. Rombongan mereka turut disertai DAP. Tujuannya untuk belajar tentang hudud dari mereka yang tak laksanakan hudud.

Mereka turut berjumpa Dr Yusof Qardawi. Kebetulan saya dijemput ke Persidangan Gerakan Islam di Turki. Beberapa pemimpin gerakan Islam berjumpa saya bertanyakan perihal parti Islam baru di Malaysia. Saya terangkan keadaan sebenar kepada mereka.

Kembalinya saya dari Turki, mereka sampai ke rumah Dr Qardawi. Lantas Qardawi menghubungi saya untuk mendengar sendiri apa pendapat kita. Saya pun menulis surat menerangkan tentang parti baru ini. Selepas surat itu sampai kepadanya, Dr Qardawi menyatakan haram menubuhkan parti baru kerana PAS sudah ada. Pendapatnya ini turut ditulis oleh setiausahanya.

Umur Dr Qardawi kini melebih 90 tahun. Lebih tua dari Tok Guru Nik Aziz. Fizikalnya sangat uzur, tetapi semangatnya masih kuat. Fikirannya juga masih baik. Jangan pula bila mendengar fatwa Qardawi ini, mereka katakan pendapat Qardawi tidak boleh diterima kerana sudah nyanyuk. Nauzubillah.

Alhamdulillah. Rasanya tak perlulah lagi kita besarkan-besarkan perkara ini. Nanti ia dianggap besar pula. Padahal perkara ini hanya kecil dan (parti tersebut) hanya serpihan sahaja. InsyaAllah bahtera ini akan terus belayar dengan baik.

Kehadiran semalam menunjukkan perubahan anak muda dan sokongan orang lama masih utuh bersama PAS. Malah yang lebih mengejutkan, orang bukan Islam turut bersama mahu membantu perjuangan Islam. Ini semua adalah tanda-tanda awal kemenangan buat Islam.

MORAK, TUMPAT, KELANTAN
18 OKTOBER 2015/5 MUHARRAM 1437
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.