Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MERDEKA !

MP Sabah: Dah berapa tahun kita merdeka?
Datuk Abdul Ghapur Salleh
Datuk Abdul Ghapur Salleh
 
KUALA LUMPUR - "Sudah berapa puluh tahun kita merdeka, jalan di Sabah masih teruk, berlubang-lubang!" bidas Datuk Abdul Ghapur Salleh (BN-Kalabakan).

Beliau berkata demikian ketika membahas usul yang dibentang pada sidang Dewan Rakyat di Parlimen, di sini, hari ini.

"Bila kerajaan umum lebuh raya (Lebuhraya Pan Borneo) di Sabah tidak ada tol, semua orang puji, semua orang kata kerajaan kita ini bagus.

Memanglah (lebuh raya itu) tidak ada tol kerana jalan yang kita ada di sana (dari Arau ke Lahad Datu, ke Semporna, ke Kota Kinabalu melalui Sandakan) Nauzubillah... Dia punya jalan.. Jalan satu hala yang berlubang-lubang itulah yang digunakan oleh penduduk Sabah!" bidas ahli Parlimen Sabah itu.

Menurutnya lagi, keadaan jalan yang sangat teruk itu juga menjadi punca banyak kemalangan yang menyumbang sejumlah angka kematian.

"Jadi kita minta, kalau boleh, kerajaan binalah lebih banyak jalan raya di Sabah khususnya di Tawau, Lahad Datu, Semporna dan Sandakan.

"Sudah berapa tahun kita merdeka? Sudah berapa lama kita merdeka? Tak kan bikin (bina) jalan pun tak boleh?" sindirnya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.