Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MASALAH PAS DENGAN PKR ? APA PASAL AMANAH YANG SEBOK ? MABUK KE ?


TU KERUSI PAS, WAKILNYA BERPALING TADAH TAK BAWA KERUSI SEKALI, SO PAS KENA JAGALAH KERUSINYA, APA KE BANGANG AMANAH NIH ! NAK CELAH LA TU ! TAK MALU KE ? - Pak Karamu


Pertikai Pas lantik Penyelaras Parlimen Tumpat
Wan Mohd Johari
Wan Mohd Johari bersama kenyataan medianya kepada Sinar Harian.
TUMPAT – Parti Amanah Negara (Amanah) Tumpat kesal tindakan Pas Kelantan melantik Penyelaras Parlimen Tumpat bagi menggantikan tugas Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamarudin Jaffar yang menyertai PKR. 
Ketua Penaja Amanah Tumpat, Wan Mohd Johari Wan Omar berkata, pelantikan itu nyata bertentangan dengan semangat kerjasama Pas dan PKR seperti yang digembar-gemburkan parti itu selama ini.

Katanya, tindakan Pas itu jelas tidak tidak menghormati PKR sebagai rakan sekutu tunggalnya buat masa sekarang.            

“Seperti yang kita sedia maklum, Pas menegaskan mereka masih bersama Pakatan Rakyat dan bekerjasama (bertahaluf) dengan PKR.

“Ini dibuktikan dengan beberapa siri kenyataan yang dibuat oleh pimpinan Pas sejak dari krisis sehingga meruntuhkan Pakatan Rakyat,” katanya.

Sinar Harian difahamkan, Adun Wakaf Bharu, Datuk Che Abdullah Mat Nawi yang juga Exco Kerajaan Negeri telah dilantik Pas Kelantan sebagai Penyelaras Parlimen Tumpat.

Wan Johari berkata, selain Penyelaras Parlimen Tumpat, Pas Kelantan juga telah melantik Naib Yang DiPertua Pas Kawasan Tumpat, Wan Roslan Wan Hamat sebagai Ahli Jawatankuasa Hal Ehwal Tanah Jajahan (JHET) bagi mewakili Ahli Parlimen Tumpat.

Beliau mendakwa, pelantik Wan Roslan yang juga Setiausaha Politik Menteri Besar telah dibuat tanpa berunding dengan PKR.

Wan Mohd Johari memaklumkan pengumuman lantikan itu dilakukan Pesuruhjaya Pas Kelantan, Datuk Ahmad Yakob merangkap  YDP Pas Tumpat pada 7 November lalu di Dewan Wisma I’badurrahman, Pejabat Pas Dun Pasir Pekan.
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.