Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KENYATAAN MUHYIDDIN PERLU DINILAI

Digugurkan jawatan, saya tidak akan merayu kata Muhyiddin
Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin
Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin meluahkan rasa marah dan terkilan ketika diminta mengulas isu kebocoran kertas Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) di Vientiane hari ini. - Foto Bernama
 
SHAH ALAM - Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin menegaskan beliau tidak akan merayu terhadap keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno, menggantung jawatannya selaku Timbalan Presiden parti itu.

Katanya, walaupun beliau mempertikai cara MT membuat keputusan kepadanya, namun beliau tidak akan 'melutut' bagi mengembalikan semula jawatannya sehingga pemilihan Umno akan datang.

"...Malah MT juga tidak mengikut prosedur tatatertib. Saya tidak diberikan surat tunjuk sebab dan tempoh masa untuk membela diri.

"Saya tidak dihadapkan ke Lembaga Disiplin untuk membolehkan lembaga membuat perakuan kepada MT.

"Ahli biasa pun diberikan peluang untuk membela diri sedangkan saya terus dihukum. Nampaknya MT tidak sabar-sabar untuk menggantung saya. Bagaimanapun, saya tidak akan merayu," kata Muhyiddn dalam satu kenyataan yang disiarkan menerusi Facebook rasminya hari ini.

Semalam, MT Umno sebulat suara memutuskan penggantungan jawatan Muhyiddin sebagai timbalan presiden parti, berkuat kuasa serta-merta.

Jawatan itu kini dipangku oleh Naib Presiden Unmo, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, beliau akan menjalankan tugas-tugas timbalan presiden.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.