Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUHYIDDIN SEBAGAI PAKU TERAKHIR, YANG LAIN TAK LEH JADI PAKU DALAM UMNO

Singkir Muhyiddin ibarat paku akhir keranda Umno
Mukhriz Mahathir
Mukhriz Mahathir

ALOR SETAR - Penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden Umno bakal menjadi 'paku terakhir buat keranda' parti itu.

Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, ada kemungkinan, juga desas-desus, bahawa penyingkiran Muhyiddin itu disebarkan jentera propaganda Presiden Umno untuk melihat reaksi ahli parti dan rakyat.

Adun Ayer Hitam itu berkata, langkah itu juga akan menguburkan nilai dan prinsip yang menjadi tunggak kekuatan Umno selama ini.

“Apabila Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menggugurkan Muhyiddin, ia menghampakan sebilangan besar rakyat. Johor contohnya, tidak hanya kehilangan seorang anak Johor sebagai timbalan perdana menteri, tetapi juga potensi untuk anak Johor itu dinaikkan ke pangkat perdana menteri,” katanya.

Mukhriz berkata, apa jua alasannya, seseorang pemimpin yang menang jawatan parti melalui pemilihan tidak boleh digugurkan daripada jawatan itu dengan sewenang-wenangnya.

"Dakwaan timbalan presiden tidak membantu presiden, malah mengkritik presiden dan ini cukup sebagai alasan untuk diambil tindakan, tidak boleh diterima sama sekali.

“Perlembagaan Umno tidak menghalang ahli atau pemimpin mempersoalkan isu-isu dibangkitkan oleh rakyat," katanya.

Mukhriz turut menempelak sebilangan pemimpin Umno, tanpa menyuluh diri sendiri dan tanpa segan silu acap kali memperlekehkan teguran pemimpin akar umbi.

"Hakikatnya, pemimpin kaki ampu inilah sebenarnya merupakan pengemudi yang sedang membawa haluan Umno tersasar daripada perjuangan asal dalam membela dan mempertahankan kepentingan rakyat," katanya.

Jelasnya, ia kerana kenyataan-kenyataan dikeluarkan beberapa ahli Majlis Tertinggi kebelakangan ini lebih bersifat mengampu presiden dan menghalalkan kebatilan.

“Saya percaya sebilangan mereka bakal menjadi ‘pendakwa-pendakwa’ yang juga ingin membuktikan jasa dan peranan dalam mempertahankan presiden.

"Sedarkah kita bahawa rata-rata orang muda meluahkan perasaan meluat dan menyampah dengan Umno akibat angkara pemimpin tertinggi parti?” katanya.

Mukhriz berkata, sekiranya Muhyiddin dianiaya, beliau percaya ramai ahli dan orang Umno akan meninggalkan parti, apatah lagi yang berada di atas pagar, tetapi tetap menyokong Umno selama ini.
“Inilah amaran yang disampaikan oleh begitu ramai orang Melayu kepada saya,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.