Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUHYIDDIN TERUS BERISTIQAMAH


Penggantungan jawatan Muhyiddin adalah tindakan terburu-buru
 Ketua Wanita Umno Bahagian Pagoh, Datuk Noriah Mahat
Ketua Wanita Umno Bahagian Pagoh, Datuk Noriah Mahat

JOHOR BAHRU - Pemuda Umno Pagoh mensifatkan penggantungan jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden Umno adalah tindakan yang terburu-buru.

Ketuanya, Mohd Zaid A Rahman berkata, malah keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno itu boleh membunuh demokrasi dan melanggar perlembagaan parti iaitu Fasal 9.12.

"Syabas dan tahniah diucapkan kepada Muhyiddin kerana terus istiqamah memperjuangkan prinsip mempertahankan prinsip amal maaruf nahi mungkar.

"Apapun kerakusan MT Umno ini ada hikmahnya, setelah sekian lama digantung tidak bertali dan dilayan dengan buruk oleh mereka akhirnya beliau sudah lepas bebas.

"Apalah gunanya jawatan sekiranya hanya menjadi boneka dan pak turut apatah lagi bersekongkol," katanya dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, hari ini.

Mohd Zaid berkata, perjuangan mempertahankan yang hak, amal maaruf dan nahi mungkar adalah dakwah yang wajib dilaksanakan merentas jawatan dan sebaliknya.

"Kita percaya Muhyiddin akan terus istiqamah dalam perjuangan parti membela agama bangsa dan negara meskipun jawatannya digantung.

"Maka, kita akan terus istiqamah dan sentiasa menyokong tindakan beliau mempertahankan kebenaran," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Wanita Umno Bahagian Pagoh, Datuk Noriah Mahat berkata, mereka berdiri teguh dengan keputusan Umno Bahagian Pagoh yang menyatakan rasa kecewa serta menolak keputusan penggantungngan Muhyiddin.

"Kita berpendapat keputusan itu  tidak mengikut prosedur dan perlembagaan Umno sehingga sekaligus mengetepikan demokrasi dalam Umno itu.

"Malah, kita berpegang teguh kepada kedudukan Muhyiddin yang dipilih oleh perwakilan Umno seluruh Malaysia.

"Tindakan MT Umno boleh dikategorikan sebagai mengkhianati parti dan mencabar kewibawaan perwakilan Umno yang telah memilih beliau sebagai orang nombor dua dalam parti.

"Oleh itu, sepatutnya keputusan itu dibuat untuk menyatupadukan ahli di semua peringkat dan bukannya memecah belahkan parti," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.