Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENGGANTUNGAN TAK IKUT PROSEDUR ?


Umno Pagoh tolak keputusan penggantungan Muhyiddin
Muhyiddin Yassin
Muhyiddin Yassin. - Foto Bernama

MUAR - Umno bahagian Pagoh hari ini sepakat menolak keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno yang menggantung Tan Sri Muhyiddin Yasin daripada jawatan Timbalan Presiden Umno.
Setiausahanya, Asraf Mokhtar berkata, keputusan itu dibuat kerana pihaknya merasakan isu penggantungan yang diputuskan MT dilakukan tanpa mengikut prosedur.

“Kami menolak keputusan ini kerana penggantungan tersebut dibuat tanpa mengikut prosedur yang sepatutnya seperti yang termaktub dalam perlembagaan parti. Mereka secara jelas sanggup mengenepikan amalan demokrasi dalam Umno.

"Selain itu, kami sebagai ahli turut berasa dikianati kerana perlantikan Tan Sri Muhyiddin dalam jawatan berkenaan adalah dibuat berdasarkan sokongan ahli parti seluruh negara," katanya dalam sidang media mesyuarat Umno bahagian yang dipengerusikan oleh Timbalan Umno bahagian Pagoh, Ismail Mohamad, sebentar tadi.

[ARTIKEL BERKAITAN: Muhyiddin: Hanya kerana menegur presiden ku 'ditendang'‎]
Menurut Asraf, tindakan Muhyiddin sebelum ini yang menegur Presiden adalah bertujuan memperkukuhkan parti dan bukan digunakan untuk kepentingan peribadi.

"Segala kenyataan Tan Sri Muhyiddin berhubung salah laku dan jenayah yang dilakukan oleh presiden adalah berdasarkan daripada laporan berintegriti daripada agensi kerajaan.

Beliau (Muhyiddin) hanya mengambil tanggungjawab mempertahankan parti dan imej negara,"katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.