Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAJLIS TAH FIZ YANG DIGERUNI

Ini penjelasan Pas hadir program ada Najib
Ini penjelasan Pas hadir program ada Najib
Majlis himpunan 20,000 Huffaz dan perasmian gabungan persatuan Institut Tahfiz Al-Quran Kebangsaan di Masjid Wilayah Kuala Lumpur, malam tadi. 
 
SHAH ALAM - Susulan kehadiran pihaknya dalam majlis himpunan 20,000 Huffaz di ibu kota semalam yang turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Pas tampil menjelaskan perkara itu.

Ketua Penerangannya, Nasrudin Hassan memberitahu kehadiran mereka ke majlis itu atas jemputan rasmi Gabungan Persatuan Institusi Tahfiz Kebangsaan (Pinta).

“Jangan bimbang sahabat sekelian. Kami pergi ke majlis Himpunan 20K Huffaz adalah untuk memberi sokongan padu kepada pembentukan Pinta yang didalamnya ada lebih 300 buah Maahad Tahfiz bergabung bagi memperjuangkan pusat pengajian tahfiz,” katanya melalui kemaskini di Facebook.

Semalam, sekeping gambar dimuatnaik sebuah portal berita menunjukkan Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dan Nasrudin sedang duduk berbual dengan Najib dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Menurut Nasrudin, mereka tidak mengelak dari bertemu Najib dalam majlis itu yang juga dijemput untuk merasmikan himpunan tersebut dengan maksud untuk mengaplikasikan Politik Dakwah.

“Kita akan teguh berprinsip bagi memperjuangkan Islam dan menentang kemungkaran. Kami akan perangi penyakit (ideologi yang salah dan bertentangan dengan Islam), kami tidak memusuhi pesakitnya.

“Sebaliknya kami akan terus berjuang untuk menegur, mengkritik dan mendidik mereka agar kembali ke jalan Allah SWT,” katanya.

2 orang berkata:

Anonymous said...

ni yg hantar komen tak ada kena mengena dn karut marut plk tu apa hal...hrp blogger tak luluskn.

Unknown said...

alhamdulilah moga umat islam akan bersatu dan menegakkan pemerintahan islam di malaysia.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.