Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NAJIB KENA BUAT DEEEK DULU, BAGI SEMUA NGELABAH ?

Najib perlu berterus-terang dalam isu 1MDB
Azmin Ali
Mohamed Azmin Ali

SHAH ALAM – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu berterus-terang berhubung kenyataan yang dikeluarkan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) mengenai sitaan hartanah bernilai lebih daripada AS$1 bilion (RM4 bilion) berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, setelah sekian lama skandal kewangan terbesar di negara ini disembunyikan, kebenaran berkaitan 1MDB terbongkar juga akhirnya menerusi kenyataan daripada DOJ tersebut.

“Ia mengesahkan dengan jelas bahawa sememangnya wujud satu konspirasi untuk menipu dan membersihkan berbilion dolar wang pembayar cukai yang di songlap oleh individu yang rapat dengan pemerintah tertinggi negara,” katanya menerusi kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Semalam, DOJ mengeluarkan kenyataan untuk mengambil tindakan undang-undang dengan menyita hartanah bernilai lebih daripada AS$1 bilion (RM4 bilion) berkaitan 1MDB yang merupakan sebahagian daripada AS$3.5 bilion yang dilarikan dari institusi itu dalam salah laku pecah amanah.

Selain itu, Azmin yang juga merupakan Menteri Besar Selangor turut memaklumkan bahawa walaupun nama Perdana Menteri tidak disebut, namun nama anak tirinya, Riza Aziz, Jho Low dan pegawai-pegawai kerajaan Abu Dhabi telah dipetik dalam sidang media semalam.

Beliau berkata, aset-aset yang terlibat termasuklah rumah penthouse, karya seni, jet peribadi dan kutipan dari filem "Wolf of Wall Street" yang didakwa diperoleh secara tidak sah menerusi wang dilencongkan dari 1MDB sewaktu Najib menjadi pengerusinya.

“Seperti dinyatakan sebelum ini, keputusan Najib Razak memecat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta menggantikan Peguam Negara, Tan Sri Gani Patail dan mengenepikan pegawai-pegawai tertinggi SPRM yang terlibat aktif dalam siasatan 1MDB memberi petunjuk jelas akan konspirasi untuk menutup skandal ini.

“Mengambil kira perkembangan terbaru ini, Perdana Menteri tidak dapat lagi mengunci mulutnya dan perlu menjelaskan kepada negara tentang skandal ini,” katanya.

1 orang berkata:

Seotop1 said...

Công ty in ấn chuyên nghiệp tại hà nội, với nhiều năm kinh nghiệm cùng xưởng in hiện đại & nhân viên giỏi. In Nguyễn Gia là địa chỉ in ấn uy tín được nhiều khách hàng tín nhiệm tại Hà Nội & trên toàn quốc.
Xem chi tiết dịch vụ của chúng tôi tại :
in ky yeu
kỷ yếu
in phong bì giá rẻ
báo giá in thẻ nhựa
công ty in lịch
dịch vụ thiết kế shop thời trang
báo giá in kẹp file
in name card visit
báo giá in lì xì
Chúng tôi luôn đặt chất lượng công việc, tiến độ để hoàn thành với mọi yêu cầu khách hàng.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.