Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Melayu berpecah sebab berebut nak jadi piiii eeemmm

MELAYU BERPECAH SEBAB NAK JADI PI EM,  NAK JADI KUDA TUNGGANGAN  CINA, NAK JADI TUNGGANGAN  FIRAUN, NAK REBUT JAWATAN, NAK CARI KUASA UNTUK KAUT DUIT DAN HARTA. MELAYU WAJIB BERPECAH SEBAB MELAYU  KAUM PELARIAN

Pak Karamu




Dilema Melayu kembali, berpecah sebab parti politik


Presiden Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), Tan Sri Mohd Yussof Latiff
Mohd Yussof




GEORGETOWN - Dilema Melayu kembali. Itulah yang berlaku dalam masyarakat Melayu masa kini yang berpecah gara-gara parti politik.

Presiden Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), Tan Sri Mohd Yussof Latiff berkata, pihaknya kecewa kerana perpecahan mula berlaku apabila masing-masing cuba menunjuk hebat dengan menubuhkan pelbagai parti politik.

“Mereka menubuhkan parti kerana mahu memegang politik. Apabila berjaya memegang politik, mereka akan kuasai negara sekali gus menguasai segala-galanya. Sebab itulah banyak parti diwujudkan.

“Namun sedarkah kita, dengan adanya pelbagai parti politik ini menyebabkan kaum Melayu mula berpecah. Keadaan semakin kritikal apabila perpaduan dalam kalangan Melayu sendiri semakin tergugat. Apa hendak jadi?,” katanya.

Menurut Yussof, Pemenang yang bertapak hampir 90 tahun di negara ini pernah melihat Melayu berpecah akibat kenegerian.

"Sikap Melayu yang tidak bersatu hanya merugikan anak cucu pada masa akan datang” katanya.

Yussof yang juga veteran Umno berkata, kaum Melayu tidak boleh menolak jasa Umno yang berusaha membantu anak-anak Melayu, termasuk menerusi penubuhan Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang membantu melahirkan ramai golongan profesional Melayu sehingga kini.

Bagaimanapun katanya, masyarakat juga tidak boleh menafikan ada sesetengah muda yang ‘memberontak’ apabila menyebut Umno.

“Kita tidak boleh salahkan mereka kerana golongan ini memerhatikan tindakan pemimpin sekarang yang membuatkan mereka bosan sehingga berlaku kekeliruan dalam kalangan anak muda Melayu.

“Cukup-cukuplah dengan pangkat, harta, kedudukan dan sebagainya. Ia hanya sementara, fikirkanlah demi anak bangsa sendiri,” katanya.

6 orang berkata:

Anonymous said...

yg menjuari dikalangan mereka yg nak jadi p.m ialah yg jual agama hehe

Anonymous said...

Hadi nkau yg gila jawatan..nk jadi ketua..ponteng memanjang..demo utk rohingya..berpeluk sakan dgn syiah..

Anonymous said...

Malaysia hancur sebab penjual agama sibuk nak jadi nabi.

Bila nak saman SR? Dah habis ke 90juta tu?

Unknown said...

ASS..WR.WB.SAYA PAK ALERSKY TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
angka;GHOIB: singapura

angka;GHOIB: hongkong

angka;GHOIB; malaysia

angka;GHOIB; toto magnum

angka”GHOIB; laos…

angka”GHOIB; macau

angka”GHOIB; sidney

angka”GHOIB: vietnam

angka”GHOIB: korea

angka”GHOIB: brunei

angka”GHOIB: china

angka”GHOIB: thailand

ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
0823-9177-2208
saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak

Anonymous said...

kejap dap ok kejap x ok kejap umno ok kejap umno x ok kejap pkr ok kejap pkr x ok kejap demo bersih ok kejap demo bersih x ok kejap islam kejap kafir kejap khalifah umar abd aziz kejap dapigs
masalah tol penjual agama hehe

Anonymous said...

kejap halal kejap haram kejap halal balik hahahaha

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.