Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HURUHARA DALAM PKR




PKR MEMBELA BIAWAK HIDUP



 

Langkah Kajang Asalnya Untuk Halang Azmin Jadi MB Selangor – Latheefa Koya

Saya menahan diri dari bercakap supaya tidak mencetuskan perbalahan awam. Akan tetapi lelaki ini yang berpegang teguh kepada strategi Ponorogo berterusan mengeluarkan kenyataan akhbar yang melanggar disiplin parti dan merosakkan nama parti – beliau telah mendapat tempat di slot berita perdana di TV3 sepanjang minggu lalu.

Tiada parti politik boleh bertolak ansur dengan elemen perosak seperti ini dalam parti.
Saya kini telah memutuskan untuk mendedahkan kebenaran tentang orang ini. Inilah beberapa fakta yang tidak diketahui oleh rakyat Malaysia.

Episod 1:
Langkah Kajang – ALAMAK, SAYA TAK TERFIKIR PULAK!
Budak geng Ponorogo ini adalah seorang penipu.

Ya, arkitek Langkah Kajang kini cuba menyalahkan orang-orang seperti Ambiga yang menentangnya ketika itu.

Beliau tidak boleh menipu saya – saya berada di sana sepanjang episod yang menyedihkan itu.

Kenapa Langkah Kajang berlaku? – kerana beliau mahu memastikan Azmin Ali yang pada ketika itu ialah ADUN tidak akan menjadi MB. Kita boleh mengelakkan kekacauan yang dahsyat berlaku disebabkannya, dan Anwar mungkin masih boleh bersama kita sekarang, jika tidak kerana Langkah Kajang beliau itu.

Sebaliknya beliau dan orang-orangnya diam-diam merancang semuanya, tidak satu pun daripada rancangan itu pernah dibawa untuk kelulusan di mesyuarat parti. Malah biro politik tidak tahu apa-apa! Mereka meyakinkan Anwar bahawa kedua-dua pihak iaitu DAP dan PAS telah bersetuju. Walaupun sebenarnya PAS tidak pernah bersetuju!

Orangnya telah pergi ke Kelantan dan mendakwa mendapat restu daripada Nik Aziz. Malahan, Nik Aziz telah meminta satu dokumen dengan semua butiran tentang mengapa TSKI mesti dihapuskan untuk diberikan kepadanya. Sebaliknya, ‘badut’ ini dan rakan subahatnya memutuskan untuk mengadakan ‘pertunjukan jalanan’ dengan dokumen itu. Disebabkan itu, rakan subahatnya telah disaman dan terpaksa meminta maaf di mahkamah!

Tetapi satu perkara yang pasti – Presiden PAS, Hadi, tidak pernah bersetuju. Apa yang dilakukan budak ini selepas itu? Beliau segera mendedahkan bahawa sebelum PRU-13, Hadi tidak mahu Anwar Ibrahim sebagai PM dan sebenarnya Hadi mahu KuLi sebagai PM.

Pendedahan ini tidak perlu dan menjengkelkan Hadi. Ini adalah permulaan persengketaan antara Pas dan Rafizi.

Forum umum kecil telah diadakan – di UBU. Orang-orang pro Langkah Kajang dan anti Langkah Kajang, seperti geng PSM ada di sana. 

Walaupun kami tidak bersetuju, dalam semangat persahabatan sejati, kami pergi juga ke sana untuk menyokongnya. Beliau gagal meyakinkan orang ramai dan menitiskan air mata. Selepas itu, kami pergi ke Bangsar untuk minum teh di Devi’s corner. Di sana saya bertanya kepadanya – bagaimana jika DSAI disabitkan (kerana pada masa itu, Anwar masih didakwa untuk pengurusan kes). 

Anda tahu apa jawapannya? “ALAMAK SAYA TAK TERFIKIR PULAK!” Adakah beliau akan menafikan bahawa beliau mengatakan itu kepada saya??

Pada masa itu, Ambiga secara terbuka mengkritik Langkah Kajang dan menentangnya. Rafizi kemudian berpura-pura memohon maaf secara terbuka dan mendakwa beliau akan menerangkan kepada orang ramai. Sekarang, rentaknya semua telah berubah. 

Beliau kini dengan sangat licik mendakwa bahawa Ambiga juga memberikan beberapa dokumen kepadanya, untuk menggambarkan seolah-olah Ambiga mengambil bahagian dalam penghapusan Khalid Ibrahim – padahal sebenarnya beliau tahu Ambiga tidak pernah terlibat dalam rancangan atau agenda lain parti itu.

Latheefa Koya
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.