Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APABILA PAKATAN HARAPAN MEMERINTAH

BERITA MENARIK  AKHIR JULY DAN AWAL BULAN OGOS.

 Air mata Tun M tumpah depan ulama


Air mata Tun M tumpah depan ulama
Sumber foto: FB Tun M

Ada dua berita yang paling menarik pada akhir bulan july dan awal bulan Ogos, iaitu Kerajaan pakatan Harapan hendak melaksanakan islam mengikut acuan Al Quran dan hadis yang soheh.

Berita ini harus mendapat sokongan daripada rakyat Malaysia kerana mungkin kerajaan Pakatan Harapan nampak perkara 3 dalam perlembagaan Persekutuan Malaysia memberi laluan untuk melaksanakan islam tersebut.

lagipun P.M Malaysia kita sudah nangis insaf didepan ulamak tanda insaf seinsaf insafnya. 

  PKM tidak layak diiktiraf pejuang kemerdekaan


Musa Hassan
Musa Hassan
(Ubah saiz teks)

Perkara yang kedua ialah ura-ura untuk mengkaji dan mengiktiraf kominis sebagai pejuang kemerdekaan negara, kerana mereka juga di katakan adalah pejuang negara.

Walaupun ramai wira-wira yang telah pencen dan berhenti menjadi naik darah dan  melenteng, akan tetapi yang melenting itu dikatakan tidak faham sejarah negara.

Rakyat Malaysia yang berada zaman BN memerintah  kenalah  faham bahawa apabila Pakatan Harapan memerintah tentulah wira-wira mereka mengambil peluang untuk menuntut keadilan.

Mereka juga kenalah faham bahawa jika pengiktirafan komunis dikatakan penghinaan buat perwira negara sebenarnya tidak timbul langsung.



5 orang berkata:

Anonymous said...

Sama la dgn hj hadi pemimpin kita tu. Dulu menentang umno tu jihad. Sekarang suruh undi calon umno. Kesian la yang terkorban menentang umno kat mamali tu. Bukankah ini penghinaan kpd mereka juga.

Anonymous said...

Komunis2 tu semua dah mati dah. Setakat nak iktiraf dia org yg dah mati tu sebagai pejuang menentang penjajah ingris dan jepun rasanya tak menjejaskan ekonomi negara dan agama.

Anonymous said...

Komunis ni boleh diiktiraf kerana menentang penjajah. Tapi lepas merdeka, perjuangan mereka menentang pemerintah yg dipilih rakyat adalah perlu dikutuk.

Anonymous said...

amanat hadi suruh jihad lawan umno tapi selepas berpuluh tahun, ada pulak lebai yg taknak ikut amanat hadi. teruk betul nasrudin, nik abduh dan zuhdi, depa nak gulingkan hadi ke? siap lancarkan slogan ABAH!!! Asalkan Bukan Abdul HADI!!!

Anonymous said...

pak karam, adun seri setia baru meninggal dunia. innalillah.

harap2 parti pas boleh la letak calon dlm prk dun seri setia. harap2 letak la calon dr.zuhdi pakar strategi pas tu. insyaAllah gelombang ijau bakal tenggelamkan selangor. baru laa kuat.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.