Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PELIK, PENGURUSI PAN TRENGGANU TETIBA JADI BANGANG !

KESIAN PENGURUSI PAN TRENGGANU KETINGGALAN ZAMAN, DIA TAK TAHU MELAYU SUDAH PECAH LIMA.

OTAK DIA SAMA SEPERTI PENGURUSI PAKATAN HARAPAN. HUJAHNYA SANGAT LOW STANDARD.

TELAH DITERANGKAN BAHAWA ORANG MELAYU SUDAH MENJADI KERBAU CUCUK HIDUP OLEH KUASA BUKAN ISLAM.

APABILA MAHADHIR DAGOH DENGAN KU LI SEMANGAT 46 UJUD, MAKA BERPECAHLAH ORANG MELAYU, MU FAHAM TAK ?

 APABILA MAHADHIR GADUH DENGAN ANUAR BIN IBRAHIM, MAKA PKR DI TUBUHKAN MAKA BERPECAH LAGI MELAYU, MU FAHAM TAK ?

APABILA MAHADHIR GADUH DENGAN NAJIB MAKA BERSATU DI TUBUHKAN, MAKA BERPECAH LAGI MELAYU, MU FAHAM TAK ?

BILA PAS  BERPECAH  SESAMANYA KERANA TERPENGARUH DENGAN PUTRA JAYA DAN DIPENGARUHI OLEH ORANG KAFIR JUGA MAKA LAHIRLAH PAN, MU FAHAM TAK ?

ATAS KESEDARAN KU LI MAKA SEMANGAT 46 KEMBALI KEPADA UMNO TAPI TIDAK SEMUANYA INSAF SEBAB FULUS, MU FAHAM TAK ?

HARI INI APABILA UMNO DAN PAS PAKAI AKAL, MAKA MEREKA BERSATU KEMBALI, SALAHKAH ? MUNG PAKA OTOK BODOH MUNG KO ? BIADAB MUNG !!!

MUNGLAH PEROSAK BANGSA DAN AGAMA,

SEMENTARA ITU:

SETELAH KALAH JAWATAN PRESIDEN KU LI TERTIDUR LENAAAAA ! MEMANG BELUM ADA RUNDINGAN ANTARA UMNO&PAS, APA YANG BERLAKU BARU JEMPUT-JEMPUT, (DAH NAMPAK MESRA, TU JE !) RASMI MEMANG BELUM ADA, AIIK ? KU LI DAH JADI WAKIL LIDAH SUARA SIAPA NIH ?

 SIAPA KU LI SETELAH KALAH PRESIDEN UMNO ?

PATAH SAYAP TERUS TIDUR ? BUKANKAH PATAH SAYAP TERBANG JUA ?

Umno tak perlu cabar Anwar di PD


Tengku Razaleigh Hamzah
Tengku Razaleigh Hamzah
(Ubah saiz teks
  Tidak ada keperluan untuk Umno menempatkan calonnya dalam perebutan kerusi PRK Port Dickson menentang Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana persepsi negatif rakyat terhadap Umno masih belum pulih.

Pengerusi Jemaah Penasihat Umno, Tengku Razaleigh Tengku Hamzah berkata,  bukan sahaja rakyat dan pengundi di Port Dickson, malah jentera parti juga masih belum bersemangat untuk bekerja bersungguh-sungguh selepas kekalahan teruk dalam PRU14, 9 Mei lalu.

Umno tak sepatutnya merangkak cari Pas


Tengku Razaleigh
Tengku Razaleigh
Umno tidak sewajarnya merangkak mencari Pas untuk memulihkan imejnya selepas kekalahan dalam PRU14, 9 Mei lalu.

Menurut Pengerusi Jemaah Penasihat Umno, Tengku Razaleigh Hamzah, jalinan hubungan antara Umno dan Pas tidak pernah dibincang secara rasmi dan menyeluruh.

 -Pak Karamu- 

Pelik kerjasama Umno - Pas



AddThis Sharing Buttons


Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad
Raja Kamarul Bahrin Shah

(Ubah saiz teks) 

KUALA TERENGGANU - PH Terengganu hairan dengan sikap Pas yang mahu bekerjasama dengan Umno sedangkan dua pemimpin Umno sendiri, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan Datuk Seri Anifah Aman bertindak meninggalkan parti itu.


Pengerusinya, Senator Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah berkata, semua pihak termasuk pengikut dan ahli Pas tertanya-tanya apakah faktor menjadikan Pas begitu tertarik dengan Umno sehingga presiden dan pemimpin Umno dijemput ke muktamar Pas baru-baru ini.


“Kalau dulu Pas pernah mengunakan istilah mendukung biawak hidup pada sesiapa yang mendampingi Umno, hari ini siapakah yang sebenarnya mendukung dan memeluk biawak hidup  yang kini amat parah keadaannya?,”katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Raja Kamarul Bahrin yang merupakan Pengerusi Amanah Terengganu juga mempertikaikan alasan Pas bahawa mereka perlu bekerjasama dengan Umno demi menjaga agama dan bangsa sedangkan Umno bukanlah sebuah parti yang menjaga kepentingan Islam serta Melayu.


Umno yang didampingi oleh Pas sekarang kononnya untuk menyelamatkan Melayu dan Islam telah meninggalkan hanya 12 peratus tanah rezab Melayu selepas 60 tahun memerintah dan merosakkan kewangan Felda, Mara dan Tabung Haji dengan teruk.


Beliau turut membangkitkan persoalan bukankah Umno telah ‘menggadai’ sebahagian besar ekonomi Malaysia-Melayu kepada negara China melalui projek kereta api, pelabuhan-pelabuhan laut, projek hartanah dan berbagai lagi dengan harga yang merugikan negara.


“Ini adalah penjajahan ekonomi moden hari ini. Kerajaan China juga menindas, membunuh dan menzalimi kaum Muslim Uighur di Xinxiang. Umno pula menghantar delegasinya meraikan konvensyen Parti Komunis China. Dimana semangat solidariti sesama Muslim yang dizalimi?


“Sekarang, Pas mendampingi Umno untuk berkerjasama. Pas tidak bersuara tentang kepincangan dalam isu-isu ekonomi dan kezaliman itu sebaliknya kelihatan menerima sepenuhnya pendirian tersebut. Apakah hasrat pimpinan Pas sebenarnya?


“Masalah ekonomi dalaman dari wang yang hilang lebih besar sebenarnya dari isu perkauman yang digembar gemburkan hari ini oleh Umno dan Pas,” katanya.


Raja Kamarul Bahrin turut menyifatkan keputusan Mustapa dan Anifah meninggalkan Umno  sebagai tindakan bijak kerana Umno kini terpalit dengan skandal rasuah begitu banyak termasuk isu 1MDB dan kehilangan wang cukai barang dan perkhidmatan (GST) serta cukai pendapatan.


Atas situasi itu katanya, tindakan pemimpin Umno keluar parti bukanlah perkara pelik sebaliknya yang menghairankan adalah keputusan Pas menjalinkan kerjasama dengan Umno.


“Bukankah rakyat telah memecat parti yang telah memerintah lebih 60 tahun kerana rasuah dan kezaliman yang Pas juga menentang suatu ketika dahulu ?

“Dengan mendakap dan mendukung Umno yang ditolak rakyat menunjukan Pas tidak ambil berat isu rasuah dan kezaliman yang diamalkan oleh mereka,” soalnya.

11 orang berkata:

Anonymous said...

betul la apa yg dia cakap. pas ni bodo, suka tanggung bewak hidup. maklumlah dah baham dedak bewak.

Anonymous said...

hebat parti pan, baru 3 thn ditubuhkan dah jadi kerajaan dlm gabungan ph. jgn jadi bodo macam parti lebai, berpuluh tahun lawan bn tapi bila bn dah tumbang, parti lebai masih jadi pembangkang. tu laa suka sangat lantik org bodo jadi presiden... strategi pun bodo. last2 bergabung dgn biawak penyangak.

Anonymous said...

walaunta yg bodo jadi lembu dicucuk hidung oleh hadi bawang tapi masih buta mata dan hati.

elkamaal said...


شركة تنظيف موكيت بالبخار بالشارقة
افضل شركة تنظيف موكيت بالبخار بالشارقة
تنظيف موكيت بالبخار بالشارقة
شركة تنظيف كنب بالامارات
شركة تنظيف شقق بالامارات
شركة تنظيف سجاد بالامارات
شركة تنظيف موكيت بالامارات
شركة تنظيف فلل بالامارات
شركة تنظيف منازل بالامارات
شركة تنظيف بيوت بالامارات
شركة تنظيف ستائر بالتعقيم بالامارات
شركة تنظيف مطاعم بالامارات

شركة تنظيف ستائر بالتعقيم دبي
شركة تنظيف ستائر بالتعقيم الشارقة
شركة تنظيف ستائر بالتعقيم عجمان

elkamaal said...


شركة نظافة فى عجمان
شركة تنظيف بعجمان
شركات تنظيف فلل بعجمان
شركات تنظيف المبانى فى بعجمان
شركة تنظيف شقق فى بعجمان
شركة تنظيف منازل فى بعجمان
شركة مكافحة حشرات بعجمان
شركة مكافحة الصراصير بعجمان
شركة مكافحة الفئران بعجمان
شركة مكافحة الرمة بعجمان
شركة مكافحة البق بعجمان
شركة تنظيف مسابح بدبى
شركة تنظيف سجاد بالبخار بدبى
شركة تنظيف موكيت بالبخار بدبى
شركة تنظيف كنب بالبخار بدبى
شركة تنظيف ستائر بالبخار بدبى
شركة تنظيف بالبخار بدبى
شركة نظافة بدبى
شركة تنظيف فى دبى

elkamaal said...


شركة تنظيف كنب بالبخار فى دبى
تنظيف كنب بالبخار بدبى
افضل شركة تنظيف كنب بالبخار بدبى
تنظيف كنب بدبى
شركة تنظيف سجاد بالبخار فى دبى
تنظيف سجاد بالبخار بدبى
افضل شركة تنظيف سجاد بالبخار بدبى
تنظيف سجاد بدبى
تنظيف السجاد بالبخار فى فى دبى
شركة تنظيف الكنب بالبخار فى دبى
شركة تنظيف ستائر بالبخار بدبى
شركة تنظيف بالبخار بدبى
تنظيف بالبخار فى دبى
شركة تنظيف فلل بدبى

Unknown said...

ASSALAMU,ALAIKUM NAMA SAYA (PAK NUR) TKI DI ARAB SAUDI
Maaf sebelumnya jika lewat Tempat ini saya menceritakan kisah hidup saya niat saya hanyalah semata ingin berbagi tapi semua tergantung Anda percaya atau tidak yang jelasnya inilah kenyataan nya...
Syukur alhamdulillah kini saya bisa menghirup udara segar di indonesia karna sudah sekian lama saya ingin pulang ke kampung halaman namun tak bisa karna ada hutang yang harus saya bayar di majikan yaitu 1 MILLAR untuk uang indo namun,saya tidak pusing lagi sebab kemaring saya di berikan Info oleh seseorang yang tidak saya kenal,katanya kalau mengalami kesulitan Ekonomi,Terlilit hutang silahkan minta bantuan sama KI JAYA di Nomor Telpon (085-342-064-735) di jamin bantuan beliau 100% …
INILAH JENIS PESUGIHAN BANTUAN DARI KI JAYA
1.PESUGIHAN
2.TOGEL 2D-3D-4D-5D-6D
3.DANAH GHAIB
4.PENGGANDAAN UANG
5.UANG BALIK
6.NIKAH JIN
7.PENGLARIS BISNIS (Jualan,Tokoh,warung)
8.JUAL BELI TUYUL
9.PERLANCAR DALAM BERBAGAI HAL
Jadi saya beranikan diri menghubungi beliau dan menyampaikan semua masalah saya dan alhamdulillah saya bisa di bantu,kini semua hutang saya sama majikan saya di THAILAND semua bisa terlunasi dan punya modal untuk pulang kampung,,,,
Jadi buat yang pengen seperti saya silahkan Hubungi KI JAYA di nomor (085-342-064-735) Anda tidak usah ragu atau hal semacam sebab saya dan yang lainnya sudah membuktikan keampuhan bantuan beliau kini giliran Anda trimahkasi atas bantuan nya aki wassalam

Anonymous said...

Dlm keadaan paling lemah, parti pas dan umno telah gunakan isu kaum dan agama utk meraih simpati, mendapat sokongan dan melemahkan lawan. Nasihat saya sbg orang tua, hati2 guna kaedah itu kerana ia boleh menimbulkan kebimbangan, ketegangan dan tidak dpt dinafikan boleh mengakibatkan kekerasan, pergaduhan malah mungkin pertumpahan darah. Pas dan umno perlu lebih bersikap profesional dan tidak bercakap ikut sedap mulut. Rakyat yang rasional ingin hidup aman damai tanpa rasa prasangka yang mula dihidupkan semula oleh parti ini.

Pas dan umno jangan cuba mewujudkan ketegangan kaum dan agama semula setelah sekian lama kerajaan berusaha membentuk perpaduan kaum di malaysia. Jangan cuba bermain api perkauman hanya kerana ingin memenuhi hasrat sebahagian kecil pemimpin anda. Gunakan minda dan bukan rasa amarah yang berterusan kerana kekalahan yang lepas. Bina perjuangan baru selari dengan kehendak rakyat.

Pas dan umno kena insaf. Membina negara bukan sesenang merosakkannya. Jangan jadikan parti anda dikenali sejarah sebagai parti perosak negara. Jangan rosakkan negara ini dengan isu perkauman dan agama kerana kesannya amat berbahaya.

Kepada generasi muda, ingatan ikhlas drp saya, cukuplah sekali kita merasai konflik perkauman dulu. Usah cuba bertindak memanaskan keadaan hingga kejadian lain berlaku. Anda anak muda tidak akan mampu menghadapinya nanti, dan anda akan rasa bersalah kepada anak cucu anda pada masa depan.

Anonymous said...

Ringkas cerita,,,islam memang suruh umatnya bersatu di atas syariatNya,,jadi,,permusuhan pas dgn umno tu sememangnya salahpun. Alhamdulillah, sekarang,,,apabila negara sudah dikuasai cina hasil bantuan org melayu pengkhianat ppbm,pan dan pkr...pas dan umno sedar bahawa permusuhan mereka selama ini merugikan umat, bangsa dan negara. Cantik pas dan umno bersatu, krn ia tuntutan syariat,,sebaliknya jahat ph kerana bersatu dgn kafir harbi dap.

Anonymous said...

Pas mendokong biawak hidup yang amat parah. Kemudian menjual agama, syariat dan perkauman untuk mengubati biawak yang parah itu. Pas tidak sedar lagi biawak parah lidah bercabang dua itu sedang menggapai tangan mencari taik yang timbul sebagai pelampung. Lalu pas sanggup menjadi pelampung itu dengan penuh rasa bangga dan megah. Pas tidak sedar dia sedang ditertawakan oleh sekutunya, kafir harbi sikafir harbi yang pernah dibantu di balakong!

Anonymous said...

Tak apa jika ditertawakan ph yg bertuankan kafir dap bro,,,memang musuh islam benci dengan berbaiknya sesama umat islam,,, kita cari keredhaan Allah swt.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.