Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA SATU JENAYAH, BUAT LA LAPORAN POLIS

TUNJUKKAN KEJANTANAN UNTUK BUAT LAPORAN POLIS JIKA TEGURAN ITU SATU KEJUJURAN.

SEMENTARA ITU:
POLITIK ANUAR IBRAHIM SUDAH TERBONGKAR....RAMAI DAH MAKLUM, DIA MEMANG LICIK BERPOLITIK CARA MURAHAN, ELOKLAH PKR CARI KETUA LAIN.

TU BELUM LAGI KUMPULAN AZMIN ZURAIDAH DAN HANIZA TALHA ON SWIS, RASANYA RAMAI AKAN TINGGALKAN PKR. 

RAJA PETRA BONGKAR ANUAR JUMPA PIEM

P.N PERLU BERHATI-HATI APABILA DIKATAKAN ANUAR SUDAH BERJUMPA DENGAN PM SECARA SULIT ? 

ADA CERITA APA ?  SETELAH JUMPA PIEM KEMUDIAN TAKUT TERBONGKAR CERITA, NUAR GASAK PULA PAKATAN NASIONAL ?  PUHHH, BAIK PUNYA LAKUNAN !

.Malaysiakini

Digantung jumpa Azmin, ketua wanita PKR persoal Anwar temui PM

PKR menggantung jawatan ketua wanitanya, Haniza Talha   selain menghantar surat tunjuk sebab kepada naib presidennya, Tian Chua.

Menurut Haniza, beliau digantung kerana bertemu bekas pemimpin PKR Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin.

 Haniza mempersoalkan penggantungan tersebut sedangkan Presiden PKR Anwar Ibrahim sendiri mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri  Muhyiddin Yassin.

 Mengapa saya tidak boleh bertemu dengan Zuraida dan Azmin tetapi presiden boleh bertemu dengan Muhyiddin. Apa ni ?" katanya kepada Malaysiakini.

Anwar: Satu ‘jenayah’ lantik MP terajui GLC

 Orang Dakwa Anuar Buat Kenyataan Dengan Sendirinya Gambar Anuar Di ...

JIKA  KERAJAAN P.N TELAH MELAKUKAN JENAYAH KERANA MELANTIK AHLI PARLIMEN MEMEGANG JAWATAN PENGERUSI AGENSI KERAJAAN (GLC) MAKA LAPORKAN SAHAJA KEPADA POLIS. TAK GUNA PUK PEK, PUK PEK MEMEKAK MEMBURUKKAN KERAJAAN P.N.

JIKA IA SEMEMANGNYA SATU KESALAHAN JENAYAH MAKA RUANG TERBUKA LUAS UNTUK MEMBUAT LAPORAN, KALAU SEKADAR BERCAKAP UNTUK MERAIH SIMPATI POLITIK, ITU TAK PERLU DAN IA SUATU YANG BANGANG DAN DUNGU.

APABILA KERAJAAN MELAKUKAN SESUATU YANG DIRASAKAN UNTUK MEMPERKEMAS PENTADBIRAN KERAJAAN MAKA ITU ADALAH BAIK DAN ITU ADALAH TANGGUNGJAWAB BAGI KERAJAAN.

11 orang berkata:

Anonymous said...

Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat memulangan AS$300 juta yang diseleweng oleh JhoLo daripada dana 1MDB.

AS pulangkan AS$300 juta dana 1MDB kepada Malaysia

Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat (AS) memulangan AS$300 juta yang diseleweng oleh Jholo daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Mei tahun lalu, AS mula memulangkan dana yang berjaya ditemui semula, membabitkan bayaran pertama hampir AS$200 juta (RM836 juta)

Jabatan Kehakiman dalam kenyataannya, berkata ia menjadikan jumlah keseluruhan wang yang dipulangkan sebanyak RM2.6 bilion (AS$600 juta).
Pembantu Peguam Negara AS, Brian A. Benczkowski, berkata pembayaran itu mencerminkan komitmen AS kepada Malaysia untuk memburu, merampas dan memulangkan aset yang diperoleh menerusi penyelewengan itu.

Antara aset yang berjaya diperoleh semula termasuk estet mewah di Beverly Hills, New York dan London serta pelaburan bernilai jutaan Dollar yang dilakukan oleh ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho atau Jho Low.

Sebelum ini, berita Agensi yang memetik maklumat sumber, melaporkan DoJ menangguhkan pemulangan AS$240 juta (RM1 bilion) susulan ketidaktentuan politik berikutan peletakan jawatan Perdana Menteri oleh Tun Dr Mahathir Mohamad pada 24 Februari lalu..

Tangkap Jholo, Nik Faisal dan yang lain lain segera dan heret Tun Mahathir ke mahkamah sebagai saksi utama kes 1 MDB. Semoga kebenaran akan muncul akhirnya

Laporan polis perlu dibuat siasat Tun dalam fitnah Najib dalam kes 1 MDB

tunfatimah said...

Hari ni terhegeh hegeh jumpo PM 8..apo kono dongan otak kau nuar?

Anonymous said...

CELAH MANA WANG 1MDB HILANG DICURI

Pemulangan wang 1MDB bukti dakwaan PH tidak benar, kata Najib

Heret Tun Mahathir jadi saksi kes 1MDB segera. Terkenal dengan fitnah lidah bercabang akhirnya 'sumpah laknat' Najib terjawab.

Perkembangan ini jelas menyangkalkan tuduhan PH sebelum ini bahawa DoJ tidak akan teruskan kerjasaman dengan kerajaan PN ataupun kerajaan PN tidak akan teruskan usaha untuk mendapat semula semua dana yang dikatakan hilang,” kata Najib.

Najib mengulas laporan bahawa DoJ memulangan AS$300 juta yang didakwa diseleweng daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) hari ini.

Mei tahun lalu, AS mula memulangkan dana yang berjaya ditemui semula, membabitkan bayaran pertama hampir AS$200 juta (RM836 juta)

DoJ dalam kenyataannya, berkata, ia menjadikan jumlah keseluruhan wang 1MDB yang dipulangkan adalah sebanyak RM2.6 bilion (AS$600 juta).

“Namun US$620 juta hanya sebahagian kecil daripada US$4.5 bilion yang sepatutnya dikembalikan kepada 1MDB sebelum 30 Disember 2020 jika perjanjian penyelesaian dengan IPIC milik kerajaan Abu Dhabi diteruskan.

“Namun kerajaan PH dahulu telah membatalkan perjanjian penyelesaian asal yang ditandatangan pada masa BN. Kerajaan PH juga menolak tawaran IPIC yang disyorkan oleh DOJ sekali lagi pada tahun lepas seperti didedahkan minggu lepas,” kata Najib.

Najib berkata, kerajaan sepatututnya meneruskan perjanjian penyelesaian dengan International Petroleum Investment Company (IPIC) jika mahu mengambil balik semua wang 1MDB yang didakwa hilang secara sekaligus.

Menurutnya, kerajaan tidak seharusnya menggunakan cara PH mengambil semula wang 1MDB secara sedikit demi sedikit.

“Niat kerajaan PH berlainan. Jika semua wang 1MDB yang didakwa hilang dikembalikan oleh IPIC sebelum akhir tahun 2020 ini, maka Najib tak rompak apa-apa. Itu bercanggah dengan propaganda PH.

“Jika perjanjian tak batal maka hanya boleh kata IPIC belum bayar balik dana 1MDB. Wang tak hilang.

Anonymous said...

BAIK SUNGGUH LAHAI HATI SI PENCURI
SUDAH DI CURI NYER DI PULANG KEMBALI
SUDAH DIPULANGKAN SUMPAH LAKNAT LAGI
AKHIRNYA SI FITNAH KUTY SEMBUNYI DIRI

KIKIKIKI...

SUMPAH LAKNAT AKHIRNYA KERAJAAN FITNAH TUMBANG
NNTI JANGAN JAWAB TAK INGAT PULAK WAHAI SI HARAMJADAH
APA LAH GUNA DI FB MEROYAN GEBANG MEMBANGANG
HERET SEMUA SEBAGAI SAKSI HARAMJADAH KE MAHKAMAH

KIKIKIKIKI... BRING IT ON SANG FITNAH LIDAH BERCABANG JADI SAKSI KES 1MDB

Anonymous said...

DAH JUMPA MANA WANG YANG DICURI. WANG ITU DI AMBIL DARI CELAH PETI BESI KEMUDIAN DI LETAK SEMULA CELAH PETI BESI YANG SAMA SUATU SUDUT YANG LAIN.

Setiap Satu Sen Yang Didakwa Hilang Dari 1MDB Telah Dibayar Atau Dijamin Oleh Syarikat IPIC

Senarai "dosa-dosa" 1MDB yang mahachai TUN sengaja lupakan, akhirnya sumpah laknat Kerajaan Fitnah PH tumbang.

DOSA 1. Menyelesaikan perjanjian penjana elektrik bebas (IPP) berat sebelah ketinggalan PM ke-4 RM8 bilion hingga RM10 bilion kepada PETRONAS setiap tahun untuk tempoh 20 tahun yang akan datang. "Isu Paling celaka siapa punya kroni IPP ni"..!?

Saham TNB naik 3x ganda dari RM5 - RM16 setelah keuntungan TNB berganda naik. Ini memberi manfaat kepada semua ahli Tabung-tabung rakyat seperti KWSP, PNB, Tabung Haji dan KWAP.

SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Masalah legasi IPP berat sebelah diselesaikan Najib pertolongan 1MDB. "Isu paling celaka utk diselesaikan tapi walaun tetap mahu di bodoh sampai mati.."

Adakah RM20 bilion X 20 tahun itu lebih besar atau lebih kecil berbanding hutang RM32 bilion 1MDB?

DOSA 2. 1MDB membina atau menaik taraf pangkalan udara negara termoden di Sendayan

SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Kenapa pemimpin PH tak pernah sebut tentang 8 pangkalan ini yang dibiayai 1MDB?

DOSA 3. Projek Bandar Malaysia dengan nilai pembangunan RM140 bilion di mana kerajaan PH telah menjual sebahagian dari projek ini dengan harga RM7.41 bilion pada bulan April tahun ini.

Tanya PM ke-7:

"Bandar Malaysia impak signifikan terhadap ekonomi Malaysia berperanan sebagai hab menarik lebih banyak syarikat multinasional berimpak tinggi global.

“Dengan jangkaan nilai pembangunan kasar atau GDV RM140 bilion, ia akan menjana impak besar terhadap pembangunan bandar untuk Malaysia bagi menarik lebih banyak pelaburan langsung asing,” katanya.

17 Dis 2019: Projek Bandar Malaysia bukti kerjasama baik Malaysia-China (masa kerajaan PH menjual sebahagian dari projek Bandar Malaysia ini dengan harga RM7.41 bilion sambil mengambil gambar beramai-ramai untuk claim kredit projek ini, lalu Guan Eng kata semasa bajet 2020 bahawa kerajaan terbeban dengan membayar RM2.7 bilion untuk hutang 1MDB dalam tempoh 3 tahun ini pulak)

DOSA 4. Projek TRX dengan nilai pembangunan RM40 bilion.

SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah projek TRX ini bagus, menguntungkan bukan sekadar satu lubang besar dalam tanah seperti pernah didakwa PH?

Kita tengok apa yang Lim Guan Eng jawab:

12 Feb 2019: LGE describes RM40b TRX as one of Malaysia's best assets, beckons investors to take part in development

DOSA 5. Perjanjian penyelesaian dengan IPIC di mana syarikat milik kerajaan Abu Dhabi itu berjanji untuk memulangkan segala dana yang disyarki hilang sebelum 30 Disember 2020.

SOALAN CEPUMAS BAGI PH: PH tak pernah jawab bahawa soalan Najib.

Perkembangan terkini 1MDB tiada lagi wang yang hilang (cuma tunggu masa untuk dibayar balik) dan Najib bukan perompak atau penyamun.

SOALAN CEPUMAS TAMBAHAN: Hutang 1MDB adalah RM32 bilion. Kenapa dalam masa 22 bulan rejim PH, mereka tidak membayar balik atau mengurangkan satu sen prinsipal hutang ini?

Kerana hutang belum sampai tempoh matang. Siapa yang suruh bayar segala hutang ini sekarang?

Hutang matang tahun 2038 - selaras dengan projek pembangunan TRX RM40 bilion dan Bandar Malaysia RM140 bilion memerlukan masa 20 tahun, wang hutang RM32 bilion juga akan dibayar balik dari keuntungan pulangan dari projek-projek tersebut.

Lagipun, kenapa pula semua assets dijual lelong dan bon samurai, bon panda dibuat, sedangkan RM250 billion rangsangan diperkenalkan Covit19..?

Mahathir: I don’t care about my legacy Bloomberg interviewed. Can you belived what is atok say...!? All time make u turn huh..!!

Kami lawan fitnah bukan pertahan Bossku, Najib adalah subjek mangsa fitnah tersebut..!! Dah curi pulangkan kembali, dah pulangkan buat sumpah laknat lagi... alaaahaiii..!! Baik budi pekerti pencuri tu yer.!!

Kalah kan Boboi maka hapuslah legasi tak guna ini...!!

Saya ulang..!!

tunfatimah said...

Sama juga lah org Parti kuali mempertikaikan kenapa Dr Nor Hisham @ DG KKM dan bukan Dr Zul , mantan menteri , terpilih antara 3 doktor kesihatan terbaik dunia dalam mengendalikan jangkitan Covid 19. Lepas hilang kuasa ni, org Ph bodohnya tidak dibuat2. 😂😂😂

Anonymous said...

Karamu..hang balik kg pi tanam buloh lagi baik.

Anonymous said...

LEPAS NI MARINA GEREJA AKAN AKTIF SEMULA
ATOK DAN BOBOI SUDAH TIADA POWER & KUASA
DOLU NAK COVER APAKNYA CHAMPION ISLAM KATANYA
TENGOK NNTI LEGASI TAK GUNA NI BUKA TOPENG COMAMGO SEMULA



KIKIKI.. TAK LAMA DAH LEPAS COVIT MARINA GEREJA MAIN KAN COMANGO LIBERAL SIS DAN LGBT... KASI TENDANG KELUAR LEGASI NI..

Anonymous said...

Rakyat Singapura@ Covit19 beratur panjang di pasar raya kroni Lee Kwan Yew dari parti PAP Eksekutif FairPrice Group, Seah Kian Peng kaut untung berlipat kali ganda

Pelanggan mengunjungi pasar basah untuk membeli makanan di Singapura, dengan beberapa orang memakai topeng muka kerana kebimbangan mengenai penyebaran coronavirus COVID-19

Beberapa jam selepas kerajaan Singapura mengumumkan langkah untuk membendung penyebaran COVID-19, ramai orang dilihat berbaris panjang sekurang-kurangnya 20 barisan dalam satu masa.

Ia berlaku walaupun Ketua Pegawai Eksekutif FairPrice Group, Seah Kian Peng, memberi jaminan kepada orang ramai bahawa pasar raya akan tetap dibuka. Seah Kian Peng menaikkan harga servis online dari pembelian panik rakyat Singapura dengan mengaut keuntungan berlipat ganda.

tunfatimah said...

NGOs yg kata gomen kejam sebab tidak membenarkan pelarian Rohingya mendarat di Langkawi , sanggup kah mengeluarkan kos dan wang ringgit menanggung mereka?

Setakat ini, dah terlalu ramai pekerja asing, PATI or not dan pelarian yg mesti dijaga kebajikan mereka. Termasuk rakyat Malaysia sendiri yg amat memerlukan bantuan kini. Berat tanggung jawap gomen .

Kepada NGOs berkaitan, talk is cheap!!!

Anonymous said...

Bodoh betul tindakan timbalan menteri p mkn ramai2 waktu PKP. Kebodohan masa jadi org pH terbawa bawa sehingga jadi org PN. Lagak kluster kayangan?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.