Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AHLI POLITIK MALAYSIA SEMAKIN CARTOON

BUBAR SAHAJA PARLIMEN

 -Pak Karamu-

PH beritahu Hishammuddin henti kempen kerajaan tanpa DAP, Amanah

 
PETALING JAYA: Majlis setiausaha Pakatan Harapan menggesa pemimpin Umno Hishammuddin Hussein dan rakan-rakan menghentikan kempen mereka yang cuba mengajukan idea kerajaan tanpa DAP dan Amanah.

Ketua Setiausaha Saifuddin Abdullah berkata, kecenderungan kepada politik dan pentadbiran berasaskan kaum adalah “politik usang” yang bercanggah sama sekali dengan politik “inklusif” yang dipelopori PH.

“Sebarang cubaan ‘nakal’ untuk mengembalikan politik sedemikian setelah kita menggerak perubahan pada 9 Mei tahun lalu adalah langkah terkebelakang yang tidak akan dirakam hatta di nota kaki sejarah sekalipun.

“Bahkan ia memberi peluang kepada para kleptokrat dan kuncu-kuncu mereka untuk kembali bertakhta,” katanya dalam kenyataan hari ini.


Ia ditandatangani bersama empat setiausaha komponen gabungan itu, iaitu Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail, Setiausaha Agung PPBM Marzuki Yahya, Setiausaha Agung Amanah Anuar Tahir dan Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Anthony Loke Siew Fook.

Saifuddin berkata PH berpegang kepada muafakat yang dipersetujui PKR, PPBM, Amanah, dan DAP, dan kerjasamanya dengan Warisan.

Muafakat itu, katanya, menggariskan beberapa perkara teras yang menjadi faktor pemersatu yang menghimpunkan parti-parti komponen PH dan rakyat untuk menolak kerajaan Barisan Nasional, politik perkauman dan kleptokrasi.

“Itulah asas kepada mandat yang telah diberikan oleh rakyat pada pilihan raya umum ke-14; dan amanah itu tidak wajar dicagarkan demi kepentingan politik,” katanya.

Sebelum ini di Dewan Rakyat, Presiden PKR Anwar Ibrahim memetik nama Hishammuddin ketika menjawab pertanyaan pembangkang mengenai pelan peralihan kuasa PH.

Anwar meminta wakil rakyat pembangkang jangan ikut jejak Hishammuddin dan “strategi karut”.
“Sama ada didakwa di mahkamah, diugut mahupun dipenjara, prinsip jangan digadai. Beritahu Sembrong.”

Anwar bagaimanapun tidak menghuraikan lebih lanjut tentang “strategi karut” itu.

10 orang berkata:

Anonymous said...

Macam ada persamaan DAP dan Anwar

Bila DAP rasa lebih power dari PDRM - Pekung, wajah sebenar DAP makin terbongkar
Brother Anwar Bin Ibrahim pula mahu kaedah SOSMA lebih Lembut, untuk disesuaikan dengan kehendak DAP

Jangan sebarkan virus bodoh supaya rakyat pun bodoh sama macam kamu Lit Kit Siang, patutnya kamu protes kepada Mahathir, dia Perdana Menteri, parti kamu satu pakatan dengan dia. Dakwa atau lepaskan - Kit Siang

Lim Kit Siang hari ini menuntut agar dua Adun DAP, P Gunasekaran dan G Saminathan yang ditahan berkaitan siasatan hubungan mereka dengan kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) di Malaysia.

Veteran DAP itu berkata kedua-dua mereka yang ditangkap di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) (Sosma), mesti dibebaskan segera atau didakwa di mahkamah untuk memberi mereka peluang membela diri.

Gunasekaran dan Saminathan adalah antara tujuh yang dtahan menurut undang-undang keselamatan yang membolehkan penahanan tanpa perbicaraan sehingga 28 hari.

Apa yang memeranjatkan;

Tiada satu kenyataanpun dari pihak DAP yang berterima kasih kepada pihak polis atas komitmen membasmi keganasan.

Sehingga kini DAP tidak mengeluarkan kenyataan mengecam kumpulan LTTE yang ditakrifkan sebagai pengganas.

Beberapa pimpinan DAP menegakkan benang yang basah dengan menyamakan simpati dan sokongan mereka terhadap LTTE adalah sama seperti rakyat Palestin dan masyarakat Rohingya

Mana-mana negara di dunia ini tidak boleh diperintah atau ditadbir oleh pemimpin yang menyokong mana-mana pengganas walau atas apa alasan sekalipun.

Brother Anwar Bin Ibrahim pula mahu kaedah SOSMA lebih Lembut, untuk disesuaikan dengan kehendak DAP

1. Polis perlu beri salam sebelum memberkas penjenayah

2. Polis perlu raikan penjenayah bukan menggari atau berkasar kepada penjenayah yang memberontak ketika ditangkap.

3. Polis perlu dengar dan berlembut dengan mana-mana pihak yang membantah ke atas penangkapan ahli DAP.

4. Polis tidak perlu ada soal siasat terperinci sebaliknya ajak mengopi sambil makan

5. Polis tidak perlu lokapkan penjenayah tetapi cukup jemput ke balai dan bebaskan setelah 5 minit berborak kosong tanya khabar ok ke tak ok.

Wow! Cara tersegera jahanamkan negara

pakresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

Anonymous said...

baik bubar jer pas, pas non factor, semua ahli pas mai join umno.

Anonymous said...

Bubarkan pas dan umno. Masuk aja mana2 parti dlm PH.

Anonymous said...

CELAH MANA PERANAN BOSSKU DLM KES 1 MDB..!?


1MDB: Shafee ‘belasah’ hingga Shahrol terdiam
Terdiam dan tidak mampu menjawab soalan

Ketika diasak bertalu-talu oleh peguam bela, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah sebentar tadi, saksi ke-9 perbicaraan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terkedu dan seolah-olah tidak tahu apa yang hendak dijawab.

Shafee ketika pemeriksaan balas dengan Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi yang merupakan bekas Ketua Eksekutif 1MDB terdiam dan tidak mampu menjawab soalan tentang mengapakah beliau sesuka hati menandatangani minit mesyuarat yang tidak dihadirinya.

Walaupun tidak menghadiri mesyuarat tersebut, Shahrol tetap menurunkan tanda tangan minit mesyuarat ‘palsu’ itu kerana mendakwa ianya telah diminta oleh ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jo atau Jho Low.

Shafee merujuk kepada sebuah minit mesyuarat antara Pengerusi Tetap Lembaga Penasihat (CBOA) iaitu Datuk Seri Najib Razak dan Shahrol sebagai CEO 1MDB pada tarikh 30 Mac 2011 yang kemudiannya diberikan kepada Shahrol untuk disemak di mahkamah sebentar tadi.

Saksi iaitu Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB, Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi hadir bagi perbicaraan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) melibatkan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur. foto NOOREEZA HASHIM, 17 OKTOBER 2019.

Dakwa Shahrol, minit mesyuarat itu diberikan oleh Jho Low dan telah ditandatangani oleh Najib sendiri.

Shahrol mengakui menandatangani minit palsu kerana beliau percaya Najib dan Jho Low bekerja bersama demi membawa kebaikan untuk Malaysia.

Shafee: Ok. Saya hendak tanya kamu, adakah kamu faham fakta serta apakah urus niaga yang kamu tandatangan ini?

Shahrol: Tidak.

Shafee: Tahukah kamu apakah sebenarnya minit mesyuarat ini? (dalam nada tinggi)

Shahrol: Tidak.

Shafee: Tapi kamu tandatangan begitu sahaja?

Shahrol: Ya, betul.

Shafee: Tahukah kamu, kamu adalah CEO syarikat? Ada benda yang dibuat di luar pengetahuan kamu, kamu langsung tidak tahu. Tetapi hanya sekadar menandatangani apa sahaja yang diberikan. Tidak lebih daripada ‘rubber stamp’ (memberi kelulusan tanpa pertimbangan).

Shahrol: Pada anggapan saya, Najib dan Jho Low sedang melakukan sesuatu yang baik untuk negara dan saya hanya sekadar mengikut arahan sahaja sebenarnya. Pada saya, 1MDB adalah ‘alat’ untuk mencapai matlamat kebaikan negara yang saya katakan itu.



Shafee: Mesyuarat apa ini?

Shahrol: Saya betul tidak tahu.

Shafee: Kamu tahu peranan kamu sebagai CEO adalah membantu Najib sebagai CBOA tidak ‘main’ tandatangan ‘sampah’, contoh seperti minit mesyuarat palsu ini?

Shahrol: Saya masih menganggap Jho Low mewakili Najib dan mereka berdua sentiasa bekerjasama.

Shafee: Ok. Jadi kamu rasa Najib duduk sendirian, buat mesyuarat dengan dirinya sendiri? Begitu? Kerana kamu sudah akui tidak pula hadirkan diri dalam mesyuarat ini. Selepas itu, ada orang buatkan minit mesyuarat ini. Ini adalah ‘silo’ paling hebat yang pernah saya dengar. Macam psiko bukan?

Shafee kemudian terus menyambung menyoal Shahrol tentang apa yang telah dilakukan olehnya sebagai CEO 1MBD pada ketika itu.

Shafee: Kamu sedar atau tidak apa yang telah kamu lakukan ini? Kamu telah tandatangan satu dokumen palsu yang di reka-reka. Ini satu pembohongan, penipuan. Kamu sanggup letak tanda tangan dokumen tidak benar.

Shahrol yang terdiam seketika kemudian memberikan jawapan yang tidak di sangka-sangka.

Shahrol: Saya tandatangan kerana Jho Low yang arahkan saya berbuat demikian. Katanya Najib yang mahu saya tandatangan.

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hadir bagi perbicaraan kes 1Malaysia Developement Berhad (1MDB) di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur. foto NOOREEZA HASHIM, 17 OKTOBER 2019.

Anonymous said...

KO DAPAT APA KALAU HADI AWANG, NUAR, ZAHID JADI PM? DAPAT EMAS SATU BUNGKAL?? BODOH!

Anonymous said...

GOOD BYE KG BARU....!!

PENDUDUK KG BARU MASIH INGATKAH..!? - DULU BARUA DATUK AMIN SHAH, SEKARANG BARUA KALID SAMAT TAPI PM TETAP ORANG YANG SAMA.

Pada penduduk KG dengar baik baik apa yang aku mahu khabarkan pada kelian. Ini adalah FAKTA dan BUKTI yang krlian kena buka mata luas luas. Sejarah tanah yang lesap di zaman PM ke 4 Tun Mahathir melalui proksi dan barua Datuk Seri Amin Shah jangan di lupakan. Sekarang PM ke 7 datang ke Kg Baru melalui barua Kalit Samat pula... makin nak mampos makin mengila nak menipu lagi... alahaii...!!!!!

PM KE 4 BARUA AMIN SHAH MUSIBAT
TANAH KG BARU LESAP TIADA GANTI
FAKTA TERBARU PM KE 7 KALIT SAMAT
PENDUDUK KG BARU JGN TERTIPU LAGI

Sesiapa ada waris yang di tipu oleh barua PM ke 4 Datuk Amin yang dilucutkan gelaran Datuk Seri yang lari ke Afrika Selatan tak mudah dilupa.

Dr M: Lower rate offered to Kg Baru landowners to ensure property prices are affordable to Malays - selagi bole si renta penipu bole tipu kau tipu aje ler semahu kau atok... bodosss..!!

Barua PM ke 4 ini dulu yang menyebabkan srbahagisn tanah Kg Baru digadai oleh Datuk Seri Amin Shah mamak P. Pinang tergadai bila tawaran oleh PM ke 4 hanya RM350.00 psf srdangkan nilai pasaran masa itu RM1400.00 psf.

Masih ingat tawaran PM ke 4 dulu melalui proksi baruanya Datuk Amin Shah ini..!?? Kesemua syarikat Amin Shah Buisness Focus dan Syarikat Perkapalan lingkup bangkrap akhirnya..!!??

Pemilik tanah ini memberitahu The Malaysian Insight berkata angka yang disebut Menteri Wilayah Persekutuan itu tidak menggambarkan keadaan sebenar kerana hanya berdasarkan sekitar 500 pemilik.

Perihal tanah Kg Baru, kerajaan berhasrat untuk tidak mengambil tindakan perundangan dalam proses pengambilan tanah Kampung Baru.

Sekiranya ada penduduk yang tidak bersetuju juga, kami akan mencari jalan penyelesaian lain seperti menempatkan mereka di tanah yang lain yang ada di situ juga.

Setiausaha Agung, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Amirhamzah Karim mempersoalkan tindakan kerajaan yang mahu membeli tanah di Kampung Baru pada harga rendah.

Katanya, harga yang ditawarkan seharusnya berpatutan dengan nilai tanah semasa iaitu RM 2,000 satu kaki persegi.

“Di situ (Kampung Baru) tanah itu adalah nilai dia RM 2,000 kaki persegi, kenapa nak beli RM850 saja, kenapa tidak nilaikan pada harga semasa.

Menteri Wilayah Persekutuan Kalid Samad berharap perkara ini semua akan selesai selewat-lewatnya pada hujung tahun ini atau Februari depan.

"Sekarang PM yang sama melalui "proksi barua baru PM ke 7 iaitu Kalit Samat" nyanyi lagu yang sama seperti 'Datuk Amin Shah barua PM ke 4' mengalun lagu yang sama pada kelian wahai Penduduk Kg Baru..."

Tak serik serik lagi ke wahai Penduduk Kg Baru dilagukan dan didendang nyanyian y sama oleh PM ke 7 sama seperti nyanyian proksi barua PM ke 4 dulu...!!??

"Jika tiada masalah kita (proksi barua PM ke 7) akan teruskan dengan proses surat perjanjian jual beli (S&P) pada September depan," katanya.

Khalid mengumumkan tawaran harga RM850 kaki persegi atau atau RM6 juta bagi lot 8,000 kaki persegi untuk pembangunan semula atas keluasan tanah dicadangkan seluas 62 hektar.

Datuk Amin dulu menawarkan RM350.00 psf dengan nilai pasadan masa itu RM1500.00 psf... tengok sendiri game dari PM ke 7 dan PM ke 4 , game plan tetap sama bukan..!!??

Dakwaan 90 Peratus Setuju Jual Tanah Hanya Cerita Bohong Menteri – Penduduk Kampung Baru, pemilik dan pewaris tanah Kampong Bharu menggelar Khalid Samad pembohong kerana mendakwa 90% daripada mereka setuju menjual tanah tersebut pada harga RM850 sekaki persegi.

Kerajaan tawar beli tanah Kampung Baru RM850 satu kaki persegi...persoalan yang timbul ADILKAH harga ditawaran tersebut..!?

#FORMULATURUNHARGAbmfOK..!!

Anonymous said...

Dapat 1 bungkal taek.

Anonymous said...

ko seorg aja yg masok.

Ivymelda said...

Acquiring Custom Research Paper Services doesn’t have to drain your finances; The online writing services charges are modest to ensure clients receive the best term papers which are original and well written off.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.