Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BUBAR SAHAJA PARLIMEN

Anwar jadi PM tak mampu selamatkan negara - Umno

    Diterbitkan  |  Dikemaskini
    Peralihan kuasa daripada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak memberi kesan terhadap perubahan negara ke arah yang lebih baik.

    Setiausaha Agung Umno, Annuar Musa, berkata Anwar yang juga presiden PKR tidak mempunyai rekod cemerlang dalam pentadbiran melainkan banyak retorik.

    "Dalam soal peralihan kuasa Mahathir terperangkap, bagi kepada Anwar keadaan tidak akan berubah, (Anwar) tidak ada rekod cemerlang, melainkan retorik.

    "Dalam keadaan ekonomi negara hari ini, Mahathir kena tanya pada diri apakah Anwar mampu menjadi penyelamat?
     
    "Anwar tidak boleh menjadi penyelamat kepada negara," katanya kepada Malaysiakini.
    Semalam, media melaporkan Anwar dan DrMahathir sependapat bahawa isu peralihan kuasa antara mereka berdua seperti yang rancak didebatkan perlu dilakukan secara aman serta teratur.

    Presiden PKR dan perdana menteri itu juga mencapai persetujuan bahawa, peralihan kuasa akan dilakukan dalam tempoh yang munasabah serta mendapat persefahaman bersama.
    Dalam pada itu, Anwar yang juga MP Port Dickson menegaskan, beliau dan Mahathir juga tidak bersetuju sekiranya ada usaha lain yang menyimpang daripada persetujuan tersebut atau menggunakan nama mereka berdua dalam mana-mana muslihat lain.

    "Pendirian Mahathir dan saya berhubung isu peralihan kuasa sama sekali tidak pernah berubah seperti yang dipersetujui oleh PH dan dijanjikan berulang kali oleh Perdana Menteri," kata Anwar dalam kenyataan.

    Sementara itu, Annuar berkata kemenangan BN dengan majoriti besar di Tanjung Piai baru-baru ini sudah pun dijangka.

    Beliau berkata, kemenangan calon BN bukan disebabkan undi protes pengundi Tanjung Piai terhadap kerajaan PH.

    "Kalau kita perhalusi undi yang diperoleh setiap pusat daerah mengundi (PDM) kita letak sasaran, ia mencapai sasaran yang kita letak.

    "Kalau undi protes kita akan dapat di luar jangka, undi Melayu bukan protes tapi penerimaan terhadap penyatuan ummah.

    "Pengundi Cina bagi sokongan berdasarkan prestasi Wee Jeck Seng sebelum ini," katanya.
    Pada pilihan raya kecil Tanjung Piai 16 Nov lalu, calon BN Wee Jeck Seng menang dengan majoriti 15, 086 undi menewaskan calon PH, Karmaine Sardini.

    Pilihan raya kecil itu diadakan berikut kematian penyandangnya, Md farid Md Rafik 20 Sept lalu.

    13 orang berkata:

    Anonymous said...

    Apa jasa Bang Non pada negara..!?

    Mesej Dari Tg Piai: Rakyat Sudah Muak Dengan Fitnah Jijik Dan Janji Palsu Pakatan

    “Sekarang ini PH hadapi masalah integriti yang tak dapat mereka perbaiki sebab mereka adalah sebuah parti yang naik atas dasar persepsi berbohong dan fitnah jijik..Belum lagi agenda Pluralisma Murtad COMANGO toksik@ Marina Gereja dan Syiah dilontarkan diruang ini.

    BILA FITNAH JIJIK JADI SANTAPAN
    RAKYAT SUDAH TERMAKAN UMPAN
    MAHACAI JADI KUDA TUNGGANGAN
    SKG MENDAPAT KARMA FITNAHAN

    Kekalahan PPBM disambut dengan gembira oleh penyokong pembangkang dan diketawakan oleh pemimpin DAP.

    Perut rakyat lapar, disuruh ikat, penjawat awam yang rajin dikatakan pemalas, askar yg bermatian berjuang dikatakan makan tidur, polis menjaga keamanan dituduh mainan politik. Fitnah jijik masih dijaja jadi senjata utama.

    Sepanjang 20 tahun PKR@Brother Anwar Bin Ibrahim, Tun Mahathir dan sekutu mereka mengasut dan menabur FITNAH jijik dan politik kebencian rakyat termakan hasutan.

    Sedang memcari sebab2 mengapa DAP sangat beria-ia menjadi Brother Anwar Bin Ibrahim PM ke - 8. Tentu ada sebabnya...!!?
    Perlu diingatkan supaya jangan jadi seperti Melayu PAP di Singapura yaa..!! Apa yang mereka dapat...!?

    Amerika Syarikat akan dapat pangkalan tentera di Port Dickson banyak lagi yang akan dirasakan. Haramjadah mendapat..!! Ingat lagi kah Bekas pemimpin Melayu DAP mendedahkan segala maklumat DAP bila berkuasa nanti..!!??

    Apabila berkuasa, pemimpin PH jadi lebih tamak...20 tahun dihidangkan fitnah jijik dan persepsi dng formula yang menghayalkan. Bila berkuasa semua formula, janji lansung tak mampu di terjemah kan ke alam reality.

    Baru seminggu, kes Setiausaha Politik Mat Sabu berjaya keluar dari muflis, sebanyak RM500,000 dibayar.

    Sajian kes² mahkamah yg berlambak tidakpun menggembirakan rakyat. Keputusan menggugurkan kes rasuah Menteri Kewangan, Lim Guan Eng campur tangan Peguam Negara, Tommy Thomas, bercanggah dng Perlembagaan Persekutuan.

    Bekas menteri, Tan Sri Dr Rais Yatim, mendakwa penjelasan Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan Jabatan Peguam Negara (AGC), Datuk Mohamad Hanafiah Zakaria, Tommy tidak terbabit dalam keputusan menggugurkan kes berkenaan, bertentangan dengan Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan.

    “Jika betul kata Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan AGC bahawa Tommy Thomas selaku Peguam Negara tak terbabit dalam pemberhentian kes rasuah Lim Guan Eng dan rakannya, maka Perkara 145 dicabul."

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menzahirkan terkejut keputusan, menegaskan keputusan menarik balik kes berkenaan diputuskan Pejabat Peguam Negara.

    Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membuat keputusan membebaskan tertuduh yang juga majikan mangsa pembantu rumah Indonesia Adelina, Ambika MA Shan daripada kesalahan membunuh menjadi tandatanya hingga kini.

    Steven berpandangan bahawa Malaysia memerlukan undang-undang baharu bagi menjaga kebajikan pekerja asing di negara ini dan menggesa agar hak asasi manusia dilindungi tanpa mengira kewarganegaraan.

    Kes kematian Allahyarham Mohamad Adib terang-terang Peguam Negara telah menggunakan ‘kedudukan’ dan ‘pangkat’nya mempengaruhi keputusan penghakiman

    Kes pegawai Salahuddin menerima jam tangan mewah, kes Pemuda PPBM mendapat imbuhan dari bazaar Ramadan, kes penjualan aset kerajaan kepada kroni PH. Ini semua telah membuka mata rakyat bahawa PH bukan mahu membantu rakyat.

    200 hari berlalu kerajaan baru buat apa? Buat hutang, jual aset, potong bantuan rakyat, tambah cukai sambil mulut tak sudah² ratib kerajaan lama jahat itu ini begitu begini. Madey ingat melayu masih bodoo mcm masa dia pm 22 tahun....dia boleh tipu dan kencing melayu sesuka hati..

    Kemenangan Barisan Nasional (BN) dng majoriti 15,086 undi, menyapu bersih kesemua pusat mengundi adalah manifestasi penolakan rakyat pada kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang didominasi oleh DAP.

    Akhirnya Karma Fitnah Jijik yg ditabur kembali pada si fitnah dan konco konco nya

    what i have done - linkin park

    https://www.youtube.com/playlist?list=RD8sgycukafqQ

    FORMULATURUNHARGA = BMF

    Anonymous said...

    Ape pulak xda jasa.. Hari2 dia belanja semua minum free air kencing ph.ada yg sampai buat mandi..x syukur2 semua dapat free pun nak bising.

    Anonymous said...

    apasal parlimen nak kena bubar la ni, pak karam? pas kingmaker kalah besar dlm pru14, tunggu jer la pru15. kihkihkih nanti masa pru15 cakap kat ayohchik jgn dengar sangat nasihat dr.zuhdi so called pakar strategi tuu. pembohong besar tuu. kingmaker konon! hahaha

    ted manoff said...

    Apasal plk umno nk menyibuk plk..

    Anonymous said...

    Ha..! Gaduh la melayu sama melayu .! Diorg tepuk tangan aje...Bengong la melayu2 ni...Musuh kita buka sesama kita...! X faham-faham....!

    Anonymous said...

    tu namanya gaduh2 sayang sebab nak sedarkan melayu bodo yg sokong parti pencuri. 60 tahun parti tu baham harta negara, tup tup ada juga parti melayu yg sokong nak sambung nyawa parti pencuri. siap2 angguk2 faham dan puas hati dgn penerangan arul kanda kehkehkeh mmg jenis baghal.

    Anonymous said...

    Bodoh lah pulau parlimen sblm annuar musa and the gang masuk sg buluh dulu.

    Anonymous said...

    Kau dapat minum ke? Bersyukurlah.

    Anonymous said...

    BN menang? So, bila Najib nak angkat sumpah jadi PM?
    Kehkehkeh

    Anonymous said...

    Belajar2 la bersyukur.. Hari2 g kerja tol dah xda.. Kat hiway bleh bawak laju aes dah xda.. Minum air kencing n mandi air kencing pun free.. Muhasabah la diri sikit bersyukur.. Air kencing melimpah2 free sampai ada yg buat basuh baju.. Come on la.. Bersyukur ok semua

    Anonymous said...

    Syukurrrr.... Sekarang laporan audit dah tak kena padam.

    Anonymous said...

    Nikmati la air kencing percuma jgn sampai nikmat trguk air kencing di tarik balik.

    pakresky said...

    ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    free counters
     
    Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

    Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

    Usage Rights

    DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.