Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TANJUNG PIAI KEMPEN P.H LOW STANDARD

SEPATUTNYA RAKYAT DI INGATKAN BAHAYA KOMINIS AKAN KEMBALI DI NEGARA INI OLEH PEMBIAK-PEMBIAK FAHAMAN ITU DI NEGARA INI.

SALAHUDIN AYUB

KEMPEN PILIHANRAYA KECIL BAGI TANJUNG PIAI SUDAH MULA BERAPI DENGAN ISU LAPOK, ISU-DULU-DUULUUU ! DIPUTAR KEMBALI. BANYAK ISU DI TANJUNG PIAI PAS MENJADI SASARAN PAN DARI P. HARAPANG.

CERITA PAS DULU-DULU ! DIKELUARKAN SEBAGAI MODAL, AGAKNYA SUDAH TIDAK ADA MODAL POLITIK YANG SIHAT DI LAKUKAN SEHINGGA ADA DIBAYANGKAN PEMBUNUHAN.

INI SEMUA POLITIK TAHI KUCING, RAMAI PENDUDUK TANJUNG PIAI DIKABURKAN DENGAN JANJI PAKATAN HARAPAN YANG HENDAK BAGI SENANG PADA RAKYAT TERUS DITIMBUS DENGAN ISU LAPOK OLEH P.H.

RAMAI DARI KALANGAN PENDUDUK MELAYU ISLAM SEDANG KAIS PAGI MAKAN PAGI KAIS PETANG MAKAN PETANG DI TANJUNG PIAI SEPATUTNYA DIKETENGAHKAN OLEH PENCERAMAH PAN DARI PAKATAN HARAPANG.

DI TANJUNG PIAI NANTI AKAN DIPUTARKAN KEMBALI JANJI PAKATAN HARAPANG BIAR RAKYAT TANJUNG PIAI DENGAR .

14 orang berkata:

Anonymous said...

LOW CLASS PUNYA ISSUE PH BAWA DI TG PIAI
ALJUB LAWAN NGOK NGEK WAK JEMIN DAH KENA TAJI
HAAH SEDIAKAN POP CORN TAMBAH TEPUK SMPI LUNYAI
LAGI CEPAT LA MAMPOS SI FITNAH MAMAK KUTTY..


#POPCORNTAMBAHDANTEPUK@BMF

Anonymous said...

YABEDA BEDUU WAYANG SEMBURIT MAKIN PANAZZZ
POP CORN TAMBAH KASI TEPUK PADU PADAT KETAT
KITA TENGOK BARUA SAPA TELINGKUP YEEAZZ
TG PIAI KASI MENANG PERCUMA JE LA HANATT

KIKIKI... WOOOIIII APO GEGADUH NI WOOIII..!! BAGI MENANG FREE TG PIAI LA WOOIIII...!! BODOSSS..!!

HAHHHHH YG LAIN CLAPS YUR HAND OKEYYY..!!

FORMULATURUNBARANG = BMF

Keris berayon said...

KAHKAHKAH,JGN PILIH CALON MELAYU KATA NAJIB!! Dah BIOL AGAKNYA MALAUN TU.NAJIB BAWA SUWEY SAJA


Bmf buto dia!!

Anonymous said...

Dewan Ulama Pas Pusat (DUPP) menyeru kepada semua pengundi PRK Tanjung Piai untuk tidak memberikan sebarang undi kepada calon PH walaupun calon PH bukan dari parti DAP.

Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, dengan memberikan undi kepada mana-mana calon PH hakikatnya hanya melebarkan atau mengekalkan kuasa DAP dalam mendominasi PH pada hari ini. Inilah kemudaratan yang besar mesti dielakkan.

Antara kaedah yang terpakai dalam hal seperti ini ialah:
إذا تعارض مفسدتان روعي أعظمهما ضررا بارتكاب أخفهما

“Apabila bertembung dua kerosakan, maka hendaklah dijaga daripada terjadi mudharat yang lebih besar dengan memilih mudharat yang lebih ringan antara keduanya.”

2. Menyokong calon yang telah dikemukakan sebagai calon Barisan Nasional (BN) dari parti MCA, Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng untuk bertanding dalam PRK Tanjung Piai pada 16 November 2019 nanti.

3. Sokongan ini berasaskan kepada semangat Muafakat Nasional yang telah dimeterai antara PAS dan UMNO pada 14 September 2019 yang lalu sekaligus melibatkan parti-parti dalam komponen Gagasan Sejahtera dan juga Barisan Nasional.

Sabda Rasulullah SAW :

الصلح جائز بين المسلمين، إلا صلحاً حرم حلالاً، أو أحل حراماً. والمسلمون على شروطهم، إلا شرطاً حرم حلالاً، أو أحل حراماً

Maksudnya :
“Perdamaian dibenarkan di kalangan orang Islam, kecuali perdamaian itu mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram. Dan umat Islam atas syarat mereka (wajib memelihara), kecuali syarat yang mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram.” – riwayat at-Tirmizi

4. Melihat kepada situasi semasa politik Malaysia di bawah pemerintahan Pakatan Harapan (PH), fokus utama dalam pertimbangan sesuatu PRK yang berlaku serta PRU 15 yang akan datang ialah dengan tidak memberikan kemenangan kepada PH untuk terus berkuasa. Ini kerana, dengan jelas kebiadapan yang ditunjukkan oleh DAP dalam mendominasi PH sangat memberikan kesan negatif ke atas agama Islam, ummah dan negara.

5. Justeru, walaupun calon dari Muafakat Nasional yang diwakili oleh BN adalah non Muslim namun ia bukanlah terlarang secara mutlak. Ini kerana penentangan kita bukanlah atas sentimen berlainan agama atau bangsa. Malah Islam sendiri tidak melarang untuk berbuat baik dan melakukan keadilan kepada non Muslim yang tidak melawan Islam.

Firman Allah SWT :

لَّا یَنۡهَىٰكُمُ ٱللَّهُ عَنِ ٱلَّذِینَ لَمۡ یُقَـٰتِلُوكُمۡ فِی ٱلدِّینِ وَلَمۡ یُخۡرِجُوكُم مِّن دِیَـٰرِكُمۡ أَن تَبَرُّوهُمۡ وَتُقۡسِطُوۤا۟ إِلَیۡهِمۡۚ إِنَّ ٱللَّهَ یُحِبُّ ٱلۡمُقۡسِطِینَ

Maksudnya :
“Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.”
[Surah al-Mumtahanah 8]

6. Perlu difahami bahawa penentangan ke atas DAP adalah kerana sikap mereka yang keras memusuhi agenda umat Islam yang dizahirkan oleh pimpinan mereka dalam banyak isu serta keterlibatan pimpinan mereka dengan kumpulan pengganas iaitu LTTE.

7. Menyelamatkan negara dan agama Islam dari terus menjadi mangsa kerakusan PH merupakan satu kewajipan pada masa kini.

ما لَا يَتِمُّ اَلْوَاجِبْ إِلَّا بِهِ ، فَهُوَ وَاجِبٌ

Maksudnya: “Perkara yang tidak akan sempurna suatu kewajipan melainkan dengannya, maka ia adalah wajib.”

8. Maka, pengundi hendaklah keluar untuk mengundi dengan mengundi calon dari Muafakat Nasional kerana melalui kuasa undian, kemudharatan boleh dicegah.

9. Ini kerana mudarat adalah perkara yang wajib dijauhi dan dilenyapkan sebagaimana kaedah asas dalam perbincangan displin ilmu al-Qawaid al-Fiqhiyyah iaitu:
الضرر يزال

“Kemudaratan (wajib) dihilangkan”

10. Justeru,usaha-usaha menyelamatkan negara menerusi kerjasama Muafakat Nasional yang telah digerakkan ini secara konsisten dan serius.

Sekian.

YB DR NIK MUHAMMAD ZAWAWI SALLEH
Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat

pakresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

Anonymous said...

Sebenarnya,,pas dan umno sudah melakukan kesilapan yg amat besar. Dengan memilih mca kafir jadi calon.
Pertama,,perkara ini bertentangan dgn matlamat utama piagam penyatuan ummah pas dan umno. Betul,,piagam ini terangkum pemuafakatan nasional iaitu tidak menzalimi kaum lain. Tetapi, matlamat utama ialah memartabatkan melayu dan islam,,jika mca kafir dipilih calon di kawasan majoriti melayu,,maka ini satu kesilapan yg ditertawakan ph dan rakyat.
Kedua,,,banyak ayat2 alquran yg jelas melarang memilih pemimpin dari kalangan org kafir, kecuali terpaksa. Tiada keterpaksaan disini. Adapun majlis syura pas,,,jgn ambik kisah dgn depa ni,,depa cari alasan untuk menghalalkan tindakan mereka saja. Flip flop,,menjual agama demi kepentingan parti.

Anonymous said...

Secara tersiratnya, perletakkan calon dr MCA membuktikan:

Jangan jual agama dengan Pluralisma Murtad, COMANGO, Liberalisma dan SYIAH..

1) UMNO-PAS nk buktikan penyatuan ummah bukan parti racist melayu..bukan spt yg didakwa oleh DAP. Penyatuan ummah bukan taliban, bukan terrosist bukan hnya kpentingan org melayu sja. Penyatuan ummah blh bkerjasma dgn kaum cina & india. Tambahan, malaysia akan lebih aman kalau perpaduan melibatkan semua kaum dbawah pimpinanan penyatuan ummah.
2) melihat trend sokongan kaum selain melayu,terutamanya kaum cina terhadap BN-PAS. Jika calon MCA ni menang, dan peratus sokong cina meningkat, maka dpt dilihat sokongan cina yg ramai sokong DAP msa pru 14 berubah, dan ini akan jd pentanda paling buruk buat krajaan PH-DAP, dan ini sgt ditakuti Lim kit siang & lim guan eng.
3) Tnjg piai mmg secara tradisi kerusi milik MCA, dan atas dasar kemuafakatan nasional, maka adalah lebih baik diberikan semula pd MCA.
4) Org melayu sbenarnya tidak racist, tidak menolak kaum lain yg berbuat baik kpd org melayu, menghormati agama islam. Jika org cina hormat pd org melayu, pd islam, maka org melayu juga hormat kpd mereka,malah blh memberi sokongan secara politik. Tp jika seperti Cina DAP,terang2 menentang islam & menekan org melayu, menipu dan mempermainkan hak org melayu & raja2 melayu, maka adalah patut org melayu menentang parti ini walaupun DAP mempergunakan calon melayu utk menarik undi melayu.

#10KMAJORITYBOLEPUNYAKIKIKIKI

#FORMULATURUNHARGA = BMF

Anonymous said...

putar jgn tak putar, lebai. jgn lupa selit2 nas atau hadis utk halalkan undi mca. calon mca pun dah makin islamik dah tuu. insyaallah mca sokong hudud nanti kehkehkeh

Anonymous said...

jangan gadai akidah dengan syiah dan pluralisma murtad

Keris berayon said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

Asal sebut pasal pluralisma murtad seko macai tak berani nak berhujah..

kikikiki.... isy kafir mengkafir dah tutup.. nabi pesan pada sahabat yg sudah masuk Islam bila sahabat terkenang amalan tanam anak hidup2 dll
nabi pesam look forward broo..!!

Anonymous said...

ko kuat mkn sekawah taik babi sbb tu ko semakin bangang.

Jagoan said...

Ulama ke? Yg aku tau seorg yg begelar ulama xkan panggil diri sendiri ulama. Ulama pas dgn mudahnya mengeluarkan hadis2 tanpa penjelasan yg cukup kuat dgn huraian yg panjang lebar agar rakyat faham dan jelas tentang hadis tersebut.

Jagoan said...

Mainan apakah mengkafirkan org, tuduhan apakah ini memurtadkan org. Kalau ada bukti ok tp kalau xda bukti tu nama nya fitnah. Akhir zaman mmg fitnah cpt tersebar.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.