Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIA ORANG NI LA NAK BAGI KOMINIS MENANG

APABILA MELAYU JUAL NEGARA
RAKYAT MENUNTUT TUKAR KP BARU.
 
JPN P. Pinang komited beri kerjasama dengan polis kes jual MyKad sah



SELEPAS COVI 19 KENA BUAT OPERASI PELANCONG CINA DAN INDIA

 

PATUT LA KAD PENGENALAN PALSU BANYAK DIKELUARKAN ?

NI SIAPA PUNYA RANCANGAN ? NI MESTI AGEN KOMINIS PUNYA KERJA.

HUKUM TANGKAP DAN SULA. MUNGKIN ADA DIANTARA ORANG MELAYU TAHU, TAPI MAHU MENANG DAN JADI WAKIL RAKYAT PUNYA PASAL, SANGGU JUAL NEGARA, AGAMA DAN BANGSA.

PATUT LA ADA BANGSA CINA KATA MELAYUPUN PENDATANG JUGA. RUPANYA MEREKA ADA PERANCANGAN DAN BERPAKAT DENGAN MELAYU LAKNAT.

YANG DATANG TAK KELUAR-KELUAR NI MEREKA TINGGAL MANA ? SUDAH TENTU LA DIBANDAR-BANDAR. JADI TIDAKLAH HAIRAN JIKA ADA PERMINTAAN PILIHANRAYA TEMPATAN.

ORANG MELAYU BOLEH FAHAM TAK ?

PATUT LA ADA ORANG MELAYU MENDAPAT SOKONGAN KAUM CINA DAN INDIA BERCAKAP DENGAN LANTANG !

17 orang berkata:

Anonymous said...

Hukuman menyeberangi sempadan
Ini fakta!

Hukuman menyeberangi sempadan

1) Jika anda menyeberangi sempadan Korea Utara secara haram, anda akan mendapat 12 tahun kerja keras.

2) Jika anda menyeberangi sempadan Iran secara haram, anda dipenjara 100%.

3) Jika anda menyeberangi sempadan Afghanistan secara haram, anda akan ditembak.

4) Jika anda menyeberangi sempadan Arab Saudi secara haram, anda akan disebat.

5) Jika anda menyeberangi sempadan China secara haram, anda tidak dilihat lagi.

6) Jika anda menyeberangi sempadan Amerika Syarikat secara haram, anda akan dikenakan bayaran sebagai pengganas.

7) Jika anda menyeberangi sempadan Rusia secara haram, anda akan dijenamakan sebagai mata² dan dihukum gantung.

8) Jika anda menyeberangi sempadan British secaraa, haram, anda akan ditangkap, didakwa, dihantar ke penjara dan akhirnya dihantar pulang.

9) Jika anda menyeberangi sempadan Cuba secara haram, anda akan dibuang ke dalam penjara politik reput.

10) Jika anda menyeberangi secara haram sempadan Malaysia, anda berpeluang tinggi untk mendapat:
- Mykad sementara atau
-Status PR Penduduk Tetap
- Lesen Memandu
- Hak Mengundi
- Tempahan Kerja
- Keistimewaan Khas Bumiputera setelah fasih berbahasa melayu dan mengamalkan adat istiadat melayu.
- Kad kredit
-boleh buka akaun di mana2 bank
- Pendidikan Percuma
- Penjagaan kesihatan dgn kos minimal
-jadi tauke kedai runcit.
- jadi bos org tempatan
- beli rumah
- beli tanah freehold
- kahwin orang tempatan
- boleh dpt gelaran datok
Dll.

~PakKaramu~ said...

alhamdulillah dah faham, tujuan nak bag kominis dan gay menang

Anonymous said...

Covit19 - Singapura ke arah kemelesetan ekonomi

Pihak Berkuasa Monetari Singapura (MAS) hari ini mengulangi jangkaan awal mereka berlakunya kemelesetan di republik itu pada tahun ini, sambil menyatakan bahawa pandemik koronavirus (Covid-19) telah menyebabkan aktiviti ekonomi menguncup di Singapura dan peringkat global.

Keadaan ini berpunca daripada gabungan beberapa faktor iaitu gangguan rantaian bekalan, sekatan perjalanan di kebanyakan negara dan penyusutan permintaan secara mendadak, jelas bank pusat itu dalam kenyataan dasar monetari yang dikeluarkan hari ini.

MAS menegaskan jangkaan pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) sebanyak −4.0 peratus kepada −1.0 peratus pada 2020.

Jelasnya, ini menyebabkan tekanan disinflasi dijangka meluas walaupun harga bagi beberapa barangan import dijangka meningkat berikutan gangguan dalam pengeluaran dan pengangkutan.

Sehubungan itu, MAS menurunkan jangkaan bagi Inflasi Teras dan inflasi Indeks Harga Pengguna semua barangan kepada -1.0 peratus kepada sifar peratus.

Berdasarkan kepada anggaran lanjut yang dikeluarkan oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MTI) Singapura pada 26 Mac, ekonomi negara itu menguncup sebanyak 2.2 peratus bagi asas tahun ke tahun dalam suku pertama tahun ini.

MTI juga menurunkan unjuran pertumbuhan daripada 4.0 peratus kepada -1.0 peratus bagi 2020 berbanding unjuran awal -0.5 hingga 1.5 peratus.

Mengenai dasar monetari, MAS berkata, pertumbuhan KDNK akan pulih pada akhirnya susulan tahap penurunan aktiviti secara mendadak, “namun, wujud ketidakpastian yang ketara mengenai kedalaman dan tempoh masa kemelesetan ini.”

Anonymous said...

TEMURAMAH BMF RADIO BERSAMA ANWAR IBRAHIM KETUA PEMBANGKANG PH

“Siapa yang gila untuk terus jadi PM di umur 90 atau 95?” kata Anwar dalam wawancara dengan stesen radio BFM hari ini... lepas atok tertebuk muko sendri makin galak bamg non menyakat , atok diam ajer , tawaduk sungguh bulan pose mungkin yg terakhir kali bagi atok...

bang non sakat... atok sabau
bang non perli ... atok mengelintau
bang non kutuk ... atok senyum tawauu
bang non hemtam ..atok lansung tak
berkicau
bang non rembat .. atok silat kuntau
bang non ngata .. atok muka payauu
bang non kutuk .. boboi nangis kaw kaw

kikikikk



Anonymous said...

Another Bank Set To Crash Over 1MDB
28 April 2020 - New York Times (mmm hate@slander campainge start again.. lol)

(Fitnah 1MDB recycle balik semula, trend fitnah yang usang lusui direcycle semula lepas ni Straits Times Singapork@ (Centre Slender of Malaysia) akan sahut menyahut dengan Wall Street Journal, Panama News, Soros News,India News, CNN, CNBC, Aljezeera, Loshoto News, Myanmar News, Malawi News, Zambia News dan segala macam news akan di canang oleh PH dan otai & walaun RBA pun mainkan berita 1MDB semula ... biasa lah sang fitnah tetap dengan berita fitnah jijik nya utk jatuhkan imej dan repitasi kerajaan baru Malaysia.... mudah dibaca ' game' walaun unta PH ni..)

Some Malaysians might need reminding that the rest of the world regards 1MDB as one of the world’s greatest recent scandals and biggest theft of all time, given the repetitive ‘alternative facts’ promoted by chief perpetrator, Najib Razak.

Today it emerged in the "New York Times" that Falcon Bank, owned previously by the Abu Dhabi sovereign wealth fund IPIC/Aabar (now absorbed by Mubadala) looks set to lose its banking licence from the Swiss financial authority FINMA.... bla.. bla.. blaa.. blahh.. lepas ni sahut menyahut pukul canang berita doonia pasal 1MDB di Malaysia semola... alahaiii..

Bila Sang Fitnah mulakan tarian fitnah walaun unta RBA pun turut menari bersama... udah udah la tuuuhh rumah kata pergi, kubo kata mari..!!

Anonymous said...

Bilionaire Minyak Singapura, Lim Oon Kuin Isytihar Muflis Disebabkan Krisis Harga Minyak Mentah Dunia - Celaka lah Singapura yang selalu jadi Isreal di Asia Tenggara dan pusat fitnah Malaysia melalui barua DAP dan PH

Kesan kejatuhan harga minyak bukan sahaja menyebabkan negara pengeluar minyak mentah dunia garu kepala tetapi ia juga menjejaskan negara yang berurusan secara langsung dengan komoditi tersebut.

Di Malaysia mungkin ada 4 anak beranak yang akan mengikuti jejak billionaire Singapura ini setelah apak nya tertebuk muka sendiri. Harapan dan kemungkinan itu mungkin ada.

Pada awal minggu lepas, kita dikejutkan dengan kejatuhan yang tidak pernah berlaku di dalam sejarah negara Amerika Syarikat apabila minyak mentah didagangkan pada nilai negatif. Boleh baca kisahnya dalam Bangun Pagi, Harga Minyak Mentah Dunia Dah Negatif!

Kesan daripada peristiwa tersebut, banyak negara pengeluar minyak mengelami kesan langsung. Kini pengusaha yang menjalankan perdangangan minyak mentah juga turut menjadi mangsa.

Salah seorang daripadanya adalah bilionaire dari negara jiran kita Singapura yang bernama Lim Oon Kuin. Beliau telah menghadapi masalah ini apabila syarikatnya Hin Leong Trading telah mengalami masalah untuk membayar pinjaman hutang bank.

Setelah apak empat billionaire adik beradik tertebuk muka sendiri kita boleh saksikan kemuflisan anak beranak yang akan muncul dihujung nyawa apaknys.

Maklumlah tiada bailout lagi akan menyelamatkan perniagaan 4 beranak ini lagi.

Ini lah Karma namanya bila tertebuk muka sendiri.

Anonymous said...

ade sikit perubahan dari Bank Negara fuyooo ke main walaun unta RBA meroyan riuh sekali kikiki

ia tak melingkup kan sesapa punnn.. biasa la tu...

bukan dolu ada manipesto lokos kena hancing tak ingat dahhh..!

FUYOO RIUH RENDAH RBA WALAUN UNTA
BANG NON KATA DIA TAK RESPEK MoF LAGI
DIA GEBANG KEMAIN LANTANG PUNYA SUARA
KO PI TENGOK RUMAH TERBENGKALAI PD RESIDENSI...!!

PD RESIDENSI PROJEK KAWASAN ALJUBURI
MB KAN PH APA KAU TANGGU LAGI NIH..!?
22 BOLAN DOLU APA DIBUAT ALJUB INI..
KLU SETAKAT GEBANG FB, BABI PUN LARI

MANA PERGI BUDAK SUMAN SINGAPORK CELAKA
DAH MAMPOS KE ATAU DAH KE BAWAH ADANYA
ATOK ANAK CUCU DAH CEMAS GELABAH TERASA
KALAH BOBOI MAKA HAPUSLAH LEGASI TAK GUNA



KIKIIKIKI..

FORMULA TURUN HARGA = BMF + JUARA ASNAF + TEPOKKK..!!


KIKIKIKIKI...

Anonymous said...

Persatuan Bank-Bank Dalam Malaysia (ABM) & Bank Negara nafi U Turn

Pada walaun unta DAP dan walaun Otai
Peminjam pinjaman sewa beli yang memilih mengambil moratorium enam bulan dari 1 April hingga 30 September 2020 akan mempunyai pilihan dari segi pembayaran balik.

Persatuan Bank-Bank Dalam Malaysia (ABM) dalam kenyataannya berkata, pelanggan terbabit boleh memilih untuk membayar penangguhan ansuran terkumpul enam bulan bersama ansuran Oktober 2020 tanpa dikenakan caj faedah tambahan.

"Atau mereka boleh terus membayar balik ansuran selepas Oktober 2020 menerusi lanjutan enam bulan tempoh pembayaran balik selepas tarikh matang asal.

"Dalam kes ini, faedah berdasarkan kadar kontrak akan dicaj ke atas jumlah ansuran tertangguh sehingga dibayar sepenuhnya, yang sepatutnya pada akhir tempoh lanjutan enam bulan," katanya.

ABM berkata, bagi pelanggan sewa beli yang tidak mengesahkan secara rasmi penerimaan moratorium sebaik menerima notifikasi daripada bank masing-masing, mereka dianggap tidak mengambil moratorium.

"Justeru, pelanggan sewa beli perlu terus membayar ansuran bulanan seperti biasa mengikut jadual asal," katanya.

tunfatimah said...

Bnyk NGOs @ ngoks kata penangkapan PATI adalah tidak bijak semasa penularan covid 19. Dah depan mata , kalau tak ngap , lagi kurang bijak. 😆 Konon skg bulan puasa. Bulan puasa imegresen kena cuti ke? Kejam sgt, kanak2 pun kena tangkap. Dah tu mak bpk dia PATI. Ank pun status sama lah.

KKM dah buat saringan, tentu sekali PATI yg di tanggap berstatus negatif.

Imigresen tangkap dan hantar ke pusat tahanan, bukannya campak masuk laut 😊

Sampai bila NGOs ni nak berlagak hero??

Anonymous said...

klu kita dengar NGO's ini kita jadi NGOK's... BONGOK's... kikikk

Anonymous said...

MORE THAN 17,000 NOW IN SINGAPORE
Saturday, May 02, 2020

Singapore Prime Minister Lee Hsien Loong

MALAYSIAN official news agency Bernama reported that Singapore yesterday, Friday May 1, 2020 confirmed an additional 932 new cases of Covid-19, of which only five cases are Singaporeans or permanent residents.
The Ministry of Health (MOH), in a statement, attributed the “vast majority” of Friday’s cases to foreign workers staying at dormitories, and said the tally of positive cases has risen to 17,101.

It said it is still working on the details of the cases and will provide an update later in the day.
In a detailed data released late Thursday, the MOH said there was an increase to 31 in the number of new cases among work permit holders residing outside dormitories.
The vast majority of these cases are workers in the construction sector serving their Stay-Home Notice (SHN) requirements,” it said.

Anonymous said...

IT LOOKS POLITICAL, INSTEAD OF MEDICAL - NAJIB
Friday, May 01, 2020

The brilliant former premier
Mohd Najib Abdul Razak

FORMER prime minister Mohd Najib Abdul Razak has voiced his disagreement with the sudden easing of the movement control order (MCO) from Monday.

Still spreading within community
In a Facebook post, Najib said the country today recorded 57 “local” Covid-19 cases, which indicated the virus was still spreading within the community.
“We must ask why the need to give such a huge and sudden relaxation (of the MCO) from Monday as the 4th phase of the MCO only ends on May 12.
"Slow and steady. Sector by sector. There is no need to rush. Don’t do it all at once as it will be difficult to control.” - Najib

Bossku dah cakap so dont blame others..!!

I support PN but not Bersatu@PM

Anonymous said...

Pakej Ransangan Ekonomi yang diumum oleh kerajaan semalam adalah hasil Reformasi yang dibuat oleh Kerajaan PH dahulu - Anwar Ibrahim
Setahu saya dalam tempoh 22 bulan dahulu, ini "Reformasi" yang dibuat oleh Kerajaan PH:
1. Jual harta negara lebih RM38 billion.
2. Tambah hutang negara RM138 billion.
3. Takutkan pelabur dengan propaganda tipu hutang RM1 trillion sehingga pelabur cabut lari dengan dana lebih RM10 billion setiap tahun.
4. Lemahkan pasaran saham sehingga jadi yang tercorot di Asia.
5. Rudumkan ekonomi sehingga pertumbuhan jatuh ke peringkat terendah dalam tempoh sepuluh tahun.
6. Jatuhkan nilai ringgit sehingga jadi matawang keempat terburuk di Asia.
7. Buang berbelas ribu penjawat-penjawat awam dan rancang untuk buang atau tidak isi kekosongan bagi 80,000 penjawat awam setahun.
8. Potong bantuan kepada rakyat miskin, nelayan dan petani.
9. Memanggil rakyat pemalas dan kata mereka hanya harap bantuan kerajaan.
10. Tambah banyak cukai kepada rakyat tetapi kecualikan cukai kepada taikun dan menyenangkan mereka (taikun) untuk lari dari cukai.
11. Beri dividen atau pulangan terendah dalam sejarah bagi Tabung Haji (1.25%), ASB (5.5%) dan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (2%).
12. Degil tidak mahu sekat kemasukan pelancong asing walaupun Pertubuhan Kesihatan Sedunia telah memberikan amaran berkenaan penularan COVID-19.
13. Dan lain-lain.
Oleh itu, nasihat saya kepada Anwar ialah:
Anda telah jadi bakal PM-5/6/7/8/9.
Mungkin Tuhan cuba beritahu sesuatu kepada anda.

Anwar Ibrahim sila cuba cari kerja lain.

Tq thechulan.blogspot.com

tunfatimah said...

Aku reserved comment sehingga lepas berbuka posa.

tunfatimah said...

SOPs pun x berguna dah kalau dibiarkan rakyat ramai2 bebas ke sana ke sini walaupun bersyarat. Kita dah menang ke? 😢

😊 Aku tak boleh bayangkan betapa susahnya "pengawas2" buat kerja jika tiada kerjasama drp org awam.

pakresky said...

Assalamualaikum wr.wb,saya pak resky pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang TKI pembantu di negara tentangga yaitu di malaysia yang pendapatannya tidak seberapa dan suami saya cuma kerja di kelapa sawit,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup di kampung apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya dan suatu malam saya buka internet dan tidak sengaja saya temukan number HP EYANG WORO MANGGOLO langsung saya telpon beliau dan menceritakan semua keluahan saya dan akhirya di kasih ANGKA GHAIB 6D benar-benar tembus dengan adanya EYANG semua hutang-hutang saya di kampung sudah lunas semua ,bahkan sekarang saya sudah buka usaha WARUNG MAKAN di malaysia!!! sekali lagi saya mengucapkan banyak terimah kasih kepada EYANG WORO MANGGOLO atas bantuan Eyang kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan EYANG WORO MANGGOLO pula yang telah memberikan angka ghaib hasil ritual,beliau kepada saya yaitu 6D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut-turut tembus .
Solusi yang tepat jangan anda putus aza karna EYANG akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB apa bila anda butuh angka togel 2D-3D-4D-5D-6D, dijamin 100% jebol.
Apabila ada waktu silahkan/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 .
DAN BELIAU JUGA BISA MENBANTU ANDA TUK PUTARAN YANG ADA DI BAWA.
angka;GHOIB: singapur
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum 4d
angka"GHOIB; laos…
angka"GHOIB; macau
angka"GHOIB; sidney
angka"GHOIB: vietnam
angka"GHOIB: korea
angka"GHOIB: kudalari
sekali lagi makasih yaa Eyang waktu itu saya cuma bermodal uang cuma 300 ribu dan akhirnya saya menang banyak dan berkat angka gaib hasil ritual Eyang saya sudah buka usaha Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 insya allah beliau akan menbantu anda semua

yanmaneee said...

lebron shoes
off white shoes
supreme
supreme clothing
supreme clothing
yeezy shoes
bape hoodie
retro jordans
off white
air jordan

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.