Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SYUKUR ! ADA MANUSIA JADI COVID 19 DALAM PEMBANGKANG

APA KATA ANUAR IBRAHIM BILA MAHADHIR TETAP BERSAMA DALAM PEMBANGKANG ? 
 
ADAKAH ANUAR AKAN KATA BAHAWA MAHADHIR ADALAH COVID 19 DI DALAM PEMBANGKANG ?

 ADA BERANI KA CAKAP ITU MACAM ?


SIAPA KETUA PEMBANGKANG ?
KHABARNYA RAMAI NAKKAN MAHADHIR LAGI !

Anwar sahkan Dr Mahathir bukan lagi ahli PH

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bercakap pada sidang media khas mengenai perkembangan terkini parti tersebut di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Petaling Jaya.

Dr M akan duduk di blok pembangkang

Malaysiakini   

Nanti kita tengok, siapa yang meroyan !

Hati tua ini masih tidak menghormati perlantikan oleh Agong ?

'Andai kata Mahathir tangani Covid-19' ?

Sejarah akan tercipta pada 18 Mei ini apabila Dr Mahathir Mohamad akan duduk di blok pembangkang ketika sidangan Dewan Rakyat bersambung semula.

Perkara ini disahkan oleh dirinya sendiri dalam satu kenyataan kepada The Star. Dr Mahathir akan menjadi bekas perdana menteri kedua yang duduk di bangku pembangkang.

 Sebelum ini Najib Razak menjadi bekas perdana menteri pertama yang berbuat demikian.

Ini juga adalah kali pertama anggota dari parti yang sama tetapi duduk di kedua-dua blok yang bertentangan. 

Mahathir menjelaskan bahawa Bersatu - dengan dirinya sebagai pengerusi - kini terbelah dua.

"Jadi, pihak yang menentang kerajaan tidak boleh duduk bersama dengan pihak kerajaaan.

"Jadi, ia harus duduk di kalangan pembangkang bersama-sama dengan Pakatan Harapan (PH) tetapi bukan sebagai anggota Pakatan," katanya.

12 orang berkata:

tunfatimah said...

Apa lagi nuar mau? 😆

Anonymous said...

TAK SABAU RASANYA KITE TUNGGU MEI 18 NANTI
KITEW NAK TENGOK MUKA KELAT KENA GAME SENDIRI
NAK DUDUK CELAH MANA PUN TAK RASE SENANG ATI
HAAH TEPOK TAMBAH POPCORN PADAN MUKO MAMAK INI



KIKIKIKI..

Anonymous said...

mau jubo

Anonymous said...

PERBEZAAN ISU COVIT 19 DI URUS PEMIMPIN BERPENGALAMAN DENGAN BEKAS KAKI DEMO GULING ATAS JALAN RAYA.

Krisis COVID-19 di negara diurus oleh kaki demo dengan di urus bukan kaki demo atas jalan raya.

Satu kerajaan yang dibarisi orang berpengalaman. Satu lagi pula kerajaan yang dibarisi bekas kaki demo jalan raya.

Pada waktu itu negara kita dibawah pentadbiran PH. Masa itu Wan Azizah diberi peranan untuk mengetuai krisis berkenaan.

Sejak wabak COVID melanda negara kita sering mengikuti rapat perkembangan kes. Rakyay melihat bagaimana nasib rakan-rakan yang berniaga ketika wabak SARS melanda dunia 2003

Dibawah pemerintahan PH, rakyat perhatikan ketika itu, hanya Wan Azizah dan Menteri Kesihatan yang sepenuhnya mengendalikan kes itu. Dari umumkan jumlah pesakit hinggalah umum pesakit yang sembuh.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham tidak diberi kebebasan pun untuk bercakap kepada media.

Maklumlah rakyat masa itu dipimpin oleh PM dan TPM berkelulusan Doktor. Beliau hanya berdiri sebelah menteri tanpa apa apa peranan. Kedua dua Doktor ini tak boleh pakai dan tak boleh diharap langsung akhirnya.

Sebaik sahaja kerajaan bertukar dan menteri-menteri kabinet mula bertugas, kita dapat lihat bagaimana perbezaan yang berlaku.

Susunannya kelihatan begitu kemas. KP Kesihatan, diberi kuasa mutlak untuk mengendalikan kes dan hal2 berkaitan kesihatan. Kalau dulu semua pemimpin PH nak bersuara..!!

Kalau dulu Menteri Kesihatan bukan cakap pasal Covit19 saja pelancong dari China pun dialu alu lagi datang ke Malaysia padahal itu menteri pelancongan boleh jawabkan.

Manakala Menteri Kesihatan PN pula hanya menjalankan tugasnya yg berkaitan soal bajet, soal kemudahan hospital, soal elaun petugas, dll.

Kalau dulu PM ke 7 , Lim Guan Eng, Tony Pua, Kula Paria semua ke depan bersuara nak jadi champion konon nak selamatkan kewangan negara dengan potong elaun kecemasan doktor dan penjawat awam

Menteri Pertahanan PN pula diberi tugas hal2 berkaitan keselamatan sahaja. Menteri Kewangan jaga hal2 kewangan sahaja sepanjang krisis. Menteri Luar pula, buat urusan dgn dunia luar sahaja dan uruskan rakyat luar negara pulang. Manakala rakyat tugasnya mudah sahaja. Duduk rumah diam2.

Kalau dulu k'jaan PH Menteri Pelancongan, Tony Pua, Kulasegaran, Ramasamy, Syed Saddik suma nak menyampuk tunjuk pandai bersuara bagi jawapan.

Perlu di ingat kerajaan PN yang ditadbir oleh pemimpin yang bukan kaki demo guling guling atas jalanraya ini baru berusia 2 bulan.

Pernahkah kita lihat Menteri Kesihatan PN ambil tugas KP Pengarah Kesihatan untuk mengumumkan berapa banyak kes positif setiap hari, berapa ramai sembuh dan berapa ramai meninggal dunia ?

Dibawah pentadbiran kerajaan baru ini, pernahkah kita melihat KP Kesihatan berdiri di sebelah menteri dalam sidang media untuk melaporkan perkembangan kes ?

KP Kesihatan diberi kuasa penuh. Diberi ruang siaran langsung setiap hari di media-media. Tidak ada sekatan. Kalau PH dulu PM ke 7 memandai mandai kata Covit19 tak serius!!

Malah PM pun mengambil nasihat KP Kesihatan untuk membuat satu2 keputusan. DS Ismail Sabri yg berdepan media setiap hari, apabila ditanya hal2 berkaitan kesihatan, beliau tidak akan jawab dan serahkan kepada KKM. Kalau dulu semua pemimpin PH berlumba lumba tunjuk pandai depan TV..!!

Kalau dibawah pemimpin kaki demo menteri pelancongan pun nak komen pasal Covit19 jangan di diskriminasi pelancong China, pakai mask untuk pelancong sudah memadai dll.

Kalau kau bukan pakar kesihatan jangan menyibuk jadi nasik tambah...!!

pakresky said...

Assalamualaikum wr.wb,saya pak resky pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang TKI pembantu di negara tentangga yaitu di malaysia yang pendapatannya tidak seberapa dan suami saya cuma kerja di kelapa sawit,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup di kampung apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya dan suatu malam saya buka internet dan tidak sengaja saya temukan number HP EYANG WORO MANGGOLO langsung saya telpon beliau dan menceritakan semua keluahan saya dan akhirya di kasih ANGKA GHAIB 6D benar-benar tembus dengan adanya EYANG semua hutang-hutang saya di kampung sudah lunas semua ,bahkan sekarang saya sudah buka usaha WARUNG MAKAN di malaysia!!! sekali lagi saya mengucapkan banyak terimah kasih kepada EYANG WORO MANGGOLO atas bantuan Eyang kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan EYANG WORO MANGGOLO pula yang telah memberikan angka ghaib hasil ritual,beliau kepada saya yaitu 6D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut-turut tembus .
Solusi yang tepat jangan anda putus aza karna EYANG akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB apa bila anda butuh angka togel 2D-3D-4D-5D-6D, dijamin 100% jebol.
Apabila ada waktu silahkan/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 .
DAN BELIAU JUGA BISA MENBANTU ANDA TUK PUTARAN YANG ADA DI BAWA.
angka;GHOIB: singapur
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum 4d
angka"GHOIB; laos…
angka"GHOIB; macau
angka"GHOIB; sidney
angka"GHOIB: vietnam
angka"GHOIB: korea
angka"GHOIB: kudalari
sekali lagi makasih yaa Eyang waktu itu saya cuma bermodal uang cuma 300 ribu dan akhirnya saya menang banyak dan berkat angka gaib hasil ritual Eyang saya sudah buka usaha Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 insya allah beliau akan

Anonymous said...

Ringgit naik berbanding dollar dan matawang utama yang lain walau minyak merudum.

Pada 9.23 pagi, West Texas Intermediate (WTI) yang juga minyak penanda aras pasaran hadapan Amerika Syarikat (AS) bagi global meningkat 1.52% kepada AS$13.99 setong, manakala penanda aras antarabangsa minyak mentah Brent naik 1.67% kepada AS$20.71 setong.

Malaysia merupakan pengeksport bersih minyak mentah dan produk petroleum dan sebarang pergerakan harga minyak mentah turut memberi pengaruh besar terhadap pengukuhan ringgit.

Selain itu, ringgit juga diniagakan lebih tinggi berbanding kumpulan mata wang utama lain.

Anonymous said...

Bank Negara reserves enough to support almost 8 months of imports.

Bank Negara Malaysia’s (BNM) international reserves stood at US$102 billion on April 15, 2020, the central bank said.

It said the reserves position was sufficient to finance 7.9 months of retained imports and 1.1 times the total short-term external debt.

BNM said the main components of the international reserves comprised foreign currency reserves (US$94.7 billion), International Monetary Fund reserves position (US$1.1 billion), special drawing rights (SDRs) (US$1.1 billion), gold (US$2.0 billion), and other reserve assets (US$3.1 billion).

Assets included gold, foreign exchange and other reserves, including SDRs, which amounted to RM441.47 billion, Malaysian government papers (RM9.02 billion), deposits with financial institutions (RM3.35 billion), loans and advances (RM6.88 billion), land and buildings (RM4.16 billion), and other assets (RM19.77 billion).

Why Malaysian need bon Samurai and bon Panda during PH in power.!?

Rakyat hope Tun and Ex MoF Lim Guan Eng cam explain in parliment...!?

Anonymous said...

Mulia Hati Ustaz Ebit Lew, moga dapat teruskan aktiviti amal - Najib Razak

(Psstt.!! Najib dah komen pasal Ebiet Liew Atok tak nak komen ka.!?)

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 40,000 tanda suka dan 1,200 perkongsian.Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 76,000 tanda suka dan 2300 perkongsian.

Menurut Ahli Parlimen Pekan itu, perjuangan dan hati Ebit disifatkan mulia kerana sering tampil membantu golongan yang hidup dalam serba kekurangan.

Najib turut berharap agar pendakwah keturunan Cina berkenaan dapat meneruskan aktiviti amal itu dan kebaikannya hanya mampu dibalas oleh Allah SWT.


Mmmm mintak Atok komen pulak...

Anonymous said...

Pendakwah terkenal, Ebit Lew mengesahkan khidmatnya bagi membantu orang tidak berkemampuan tidak lagi akan dilakukan secara langsung.

Ebit Lew berkata, pendirian itu diambil selepas dipanggil ke Bukit Aman hari ini, bagi memberi keterangan berhubung laporan beberapa pihak yang mempertikaikan khidmat bantuannya yang tular di media sosial. Persoalan kenapa bila kecoh kat Kedah tetiba pulis bertindak... sebelom ni ok jerr

macam ada yg tak kena dan ada yang panas bontot yerr...!!!?

Kalah kan terus budak tu dalam pemilihan parti nanti, sebelum kejadian di Kedah tak ade pun kecoh kepoh ada amik gambar video suma orang ok ajer...

bila kat berlaku kat Kedah macam macam kau orang kutuk fithan hukum siap bawak hadis lagi....

Yang dia orang panas bontot kenapa..

Kalah lan budak dan kunco kunco dalam pemilihan parti budak tu.. maka hapuslah legasi tak guna ini

tunfatimah said...

Budak Kedah tu ada kat Kedah ke? Rakyat biasa kena PKP..😆

Anonymous said...

Budak kedah tu nama budak kedah.. tapi selalu ada di KL kerja kat Kedah title vvip lagi... camner kedah nk maju dan prihatin..!?

tunfatimah said...

Aku rasa masa gomen umum PKP pertama, budak Kedah ni balik kg bini dia. Sampai hari ni terkandas 😂😂😂

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.