Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PERINTAH DHARURAT DI BATU SAPI SABAH

 TIADA PRU DI BATU SAPI

UNTUK MENGELAKAN BENCANA TERHADAP RAKYAT DAN NEGARA

4 orang berkata:

Anonymous said...

Hari pengundian 25.11.2020 sidang bajet bakal dinanti keputusan diterima akan memeranjatkan seluruh negara.

Inshaallah !!! Yang bakal terjadi undi dipihak Kerajaan tidak mencukupi ..apa terjadi nantikan..tunggu sekitar minggu 25hb Nov hingga December 2020.

Awan mendung di seluruh tanah air, bila mana rakyat bertambah bingung dengan suasana dan keadaan di negara ini

Hilang sokongan dari Ku Li Anwar Zahid mahupun Najib adalah pasti.

Jika Belanjawan 2021 tidak diluluskan di Dewan Rakyat bolehkah Muhyiddin Yassin menghadap Yang Di-Pertuan Agong supaya dibubarkan Parlimen dan Pilihanraya Umum diadakan?

S. 1: Perdana Menteri yang kalah di Dewan Rakyat kerana Belanjawan Kerajaannya ditolak oleh ahli-ahli Parlimen sudah hilang kedudukan atau locus standi untuk bertindak sebagai seorang Perdana Menteri yang sah untuk menasihati Yang Di-Pertuan Agong supaya membubarkan Parlimen dan mengadakan Pilihanraya Umum.

S. 2: Kalau semua langkah Perdana Menteri yang kalah Belanjawannya di Dewan Rakyat tersekat kerana halangan undang-undang Perlembagaan & konvensyen Perlembagaan jadi apa yang Tan Sri Muhyiddin Yassin wajar lakukan sekiranya senario yang digambarkan itu benar-benar berlaku?

J. : Yang Berhormat Ahli Parlimen Pagoh itu tiada pilihan lain. Beliau perlu meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri bersama barisan kabinet dapur nya.

S. 3: Apa jadi jika Perdana Menteri meletakkan jawatan?

J. : Semua Menteri kabinet juga secara otomatik gugur dari jawatan dan Kerajaan PN ikut sama tumbang.

S.4: Jika senario ini benar-benar berlaku pada Khamis 25 November ini. Apa jalan penyelesaiannya?

J. : Yang Di-Pertuan Agong akan melantik seorang Perdana Menteri Baharu. Sebuah Kabinet dengan Jemaah Menteri akan terbentuk dan sebuah Kerajaan baharu akan ditubuhkan. Tun sedang melobi Hisyamuddin sebagai PM interim.

Tetapi tidak dapat dipastikan masih adakah lagi lagi Ahli Parlimen dipihak Kerajaan yang berbolak hatinya dalam menyokong' Muhyiddin?

Pengumuman Mazlee keluar Pejuang kini hanya dianggotai empat Ahli Parlimen – Tun Mahathir Mohamad (Langkawi), Mukhriz Mahathir (Jerlun), Amiruddin Hamzah (Kubang Pasu) dan Dr. Shahruddin Salleh (Sri Gading)

Keputusan Dr. Maszlee keluar daripada Pejuang tidaklah memeranjatkan. Tun dan Boboi yang terperanjat besar sebenarnya kerana tiada lagi kuda tunggangan kedua anak beranak ini.

Makin sepi hati atok makin terbakar lah rasa ego tingginya. Maka karma Tun akan membakar Dewan Rakyat pada 25.11.2020 usul tidak menyokong bajet 2020.

Judgement day untuk Tun dan anak cucu sedang menanti karmanya.

Anonymous said...

Awass...!!! Tiba tiba muncul citer Jho Lo di cybretrooper Tun@Jessy Reggey. Bila minta polis bawak balik Nik Faisal dan Jho Low masa atok jadi PM liat nak mampos nak tangkap Jho Lo. Lagi pelik Al Jazeera mampu interview Jho Lo lagi, Ketua Polis asyik bagi alasan itu ini hinggakan dah bertukar muka beruang bagai.

Aljazeera boleh wawancara Jho Lo versi Tun Mahathir menfitnah bossku. Malangnya polis Malaysia tak boleh buat apa apa pasal Jho Lo . Rakyat boleh menilai konspirasi the separation of power oleh Tun.

25.11.2020 - The Judgement Day.

Apa Pun Presiden Kena Pastikan Pada 23.11.2020 Undian Untuk Kelulusan Budget 2021.

Jika Kerajaan PN Midin GAGAL Tunaikan Tuntutan Rakyat Ini… HARAM Untuk MP BN Lepaskan Anjing Tersepit… Jangan Lupa Presiden.. Jangan Lupa !!!

Akhirnya, setelah mendapat tekanan dari rakyat dan berhadapan kemungkinan akan dimalukan di Parlimen ketika undian Bajet 2021 pada 25 November 2021 nanti.

Muhyiddin terpaksa akur dengan membenarkan pencarum mengeluarkan sebahagian dari simpanan mereka dari Akaun 1 KWSP.

Bila kerajaan tunduk desakkan KWSP kenapa cerita Jho Lo dimainkan. Atok dan kuda tunggangan atok sedang terdesak pada 25.11.2020 usul bajet 2021 diluluskan atau tidak.

Akhirnya Demi Survivor Politik, desakkan Bossku Muhyiddin tunduk dan Benarkan Pengeluaran KWSP, Terima Kasih Bossku, Terima Kasih BN.

Bossku hanya ada 2 syarat dari BN berbanding Boboi mrletakkan 12 syarat dari Parti PejWang. Parti pun gagal nak daftar ada hati mintak syarat macam macam.

Syarat kedua dari Bossku masih mendesak samada lulus atau tidak desak Mahyuddin lanjutkan moratorium bank...!!!

Desak sampai tunduk sebelum 25.11.2020..!!

Terima Kasih Bossku

25.11.2020 - It's a Judgement Day..!!

Awas tipu daya atok yang sedang terdesak.!

Anonymous said...

Aku pakai gelang pink 2 minggu takder stigma apa2 pun. Tetap rasa mcm manusia juga. Aktivitis entah apa2 mcm bnyk sgt kasih sayang tak bertempat kpd warga asing. Cadangkan kpd KKM supaya mereka dipakaikan gelang hitam pulak lah..bnyk sgt songeh!

Anonymous said...

Darurat bersasar..takut sgt mudin abah cow ko nk bg warisan menang free.
Ni kat gerik nk darurat jgk ke?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.