Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PN KENA JAWAB

 P.M ATAU MENTERI KEWANGAN KENA JAWAB TENTANG BELANJAWAN, JANGAN JADI BISU


SUDAH LETIH DENGAR KOMEN PEMBANGKANG TENTANG BELANJAWAN.

ATAU BUBAR PARLIMEN.

TAK KESAH LA NEGARA DALAM KEADAAN COVID.

JIKA BANYAK MATIPUN AKHIRNYA SEMUA AKAN MATI JUGA.

RAKYAT DAH MULA BOSAN, MUAK, MENYAMPAH KERENAH PEMBANGKANG YANG PANDAI BERCAKAP TENTANG BELANJAWAN, TAPI KERAJAAN TERUS JADI BISU.

KERAJAAN TAK ADA MULUT KE NAK JAWAB ? KERAJAAN JANGAN JADI BANGANG, SEGALA PUK,PEK, PUK, PEK DARI MULUT PEMBANGKANG ADALAH SEBAHAGIAN DARI KEMPEN KEBENCIAN MEMBURUKKAN KERAJAAN.

TAKKAN PEMERINTAH TIDAK BOLEH PAHAM.

BELANJAWAN MUNGKIN TIDAK DISOKONG JIKA TIDAK DIPINDA

Hutang negara menjadi 1.3 trilion macam mana nak bayar ?

DAN BANYAK LAGI KENYATAAN-KENYATAAN YANG BERUPA GANGGU GUGUT  DAN BERUPA 
MENGUGUT. TAPI PN TERUS DIAM. 








5 orang berkata:

Anonymous said...

Hutang kerajaan akan jadi RM1.3 trilion, macam mana nak bayar? soal Tun

kena lah jawab mcm ni haahh..!!

Negara bangkrap... dulu kau kata negara tak ada duit lah apa lah... tak bangkrap jugak..!!Pundek la kauu

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menjangkakan kerajaan membuat pinjaman bagi menampung perbelanjaan sebanyak RM322.5 bilion yang diperuntukkan untuk Belanjawan 2021.

Beliau berkata, bagi tujuan tersebut, hutang negara meningkat kepada RM1.3 trilion dan negara akan bankrap sekiranya kerajaan gagal melunaskan hutang terbabit.

Dari dolu lagi negara bangkrap sana bangkrap sini... tapi tak bangkrap2 ponnnn..!! Kalau setakat buat menyemak baik kau berambos.
Pantek la...!!

susah ssgt ke nak jawab mcm tu

Anonymous said...

Atok tnya abah la. Abah la kena jawap. Atok x tanya ko sbb ko bodoh..keh355x

Anonymous said...

Atok tu bodoh piang... masa dia jadi PM dia kata duit tak ada... atok kau tu klu 10 dia cakap 100 tak boleh pakai elok pi mampos atok kau tu...

cakap atok suma mcm gampang sial...

dingdong said...

Tilur suda kicut..

Anonymous said...

Bossku dalam Bajet 2021 vs Bajet Tun 2021

Fakta Bossku : Terima kasih kepada Pembahas Utama Datuk Seri Najib Razak yang mewakili Ahli-Ahli Parlimen BARISAN NASIONAL yang bersungguh-sungguh memperjuangkan suara hati rakyat yang benar-benar mengharapkan agar Kerajaan menimbang semula beberapa keputusan Belanjawan 2021:

1. Kebenaran Pengeluaran Akaun 1 KWSP
– Datuk Seri Najib bukan sahaja menegaskan keperluan Kerajaan mengkaji semula untuk rakyat mengeluarkan WANG MEREKA dalam Akaun 1 KWSP secara one-off dengan kadar maksimum RM10,000 bukannya beransur-ansur RM500 sebulan dan terhad kepada mereka yang hilang pekerjaan. Bahkan dibenarkan dikeluarkan oleh semua yang terkesan termasuk M40 secara pukal kerana tidak akan menjejaskan Belanjawan, malah 3 cadangan dibuat untuk menampung kekurangan dana KWSP.

2. Yuran Pengajian universiti dikurangkan dan plan data internet untuk pelajar-pelajar universiti awam dan swasta di berikan percuma.

3. Bantuan Prihatin dinaikkan daripada RM1,000 kepada RM2,000

4. Bantuan Prihatin untuk Golongan Bujang juga dinaikkan sebagaimana BR1M dulu daripada RM350 kepada RM600 dan lain lain

Tun dalam bajet 2021..

Fakta Tun : Mahathir persoal dari mana sumber kewangan untuk Belanjawan 2021

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan dari mana kerajaan mendapatkan wang untuk menampung perbelanjaan negara yang dibentangkan dalam Belanjawan 2021.

Beliau berkata, defisit kerajaan sahaja sudah mencecah RM85 bilion iaitu lebih besar dari bajet pembangunan sebanyak RM69 bilion.

Nampak tak perbezaan fakta yang cuba di mainkan atok kau..!! Sedangkan masa 22 bulan berkuasa negara tak ada duit, negara bangkrap kena bon samurai, bon panda bailout kedai roti The Loft dan taikun Cina dapat projek Bandar Malaysia, OPCOM dapat beratus juta dll.

Sekali pandang dari apa yang diluahkan olih Pembangkang serta rakan strategik PN iaitu UMNO atau BN dalam membincangkan Bajet Belanjawan 2021 hari ini dan semalam,secara nyatanya, Kerajaan Muhyiddin sudahpun tertertolak atau telah hilang sokongan sebagai Kerajaan.

Bila mana Najib dari Blok Kerajaan iaitu BN atau UMNO telah menyatakan pendirian BN dan UMNO secara jelas untuk menyokong tetapi bersyarat.

Maka kini hanya menunggu hari untuk di"talkin" saja Bersatu dan PejWang. Terkuburnya Bersatu dan PejWang bertempat di Parlimen.

Fakta Bossku atau fakta Tun perlu diambilkira..!? Tun cakap atas kapisiti siapa Azmin, Mahyuddin PejWang atau rakyat..?

Cakap siapa yang patut dinilai kewajaran dan kebenaranya dari fakta dan kedudukan kewangan negara..!? Fakta Tun Atok cuba memainkan sentimen basi pembelit pengaruhi fikiran rakyat.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.