Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LEPAS GULING MB PN, UMNO MINTA DAMAI

PAS DAN BERSATU AKHIRNYA BERSETUJU SA'ARANI JADI MENTERI BESAR PERAK SELEPAS ZAHID HAMIDI MINTA MA'AF

PAS DAN BERSATU TUNJUK POLITIK MATANG

CER ORANG UMNO FIKIRKAN DENGAN AKE, APA AKHIRNYA NASIB PARTI UMNO.

DUULUUUU ! PAS ASALNYA DARI UMNO, PKR JUGA DARI UMNO, BERSATU JUGA DARI UMNO, PEJUANG YANG BELUM LAGI BERDAFTAR DARI UMNO, SEMUA DARI UMNO BELAKA, APA AKHIRNYA NASIB UMNO ? PIKIOOOO LA PAKE AKE YOB OIIII !

UMNO MINTA BERDAMAI DENGAN BERSATU SELEPAS GULINGKAN MB PERAK DARI BERSATU.

LEBAM MATA BELUM PULIH LAGI, KEMUDIAN MINTA BERDAMAI ? BUDAK-BUDAKPUN TAK BUAT CAM TU, SEKURANG-KURANGNYA SEBULAN BARU MINTA MA'AF, INI BARU TAK SAMPAI SEMINGGU. ADA APA YEK ?

INGAT !

RAKYAT SEDANG MENGIKUTI APA YANG UMNO BUAT. APAPUN SIKAP AHMAD MASLAN SEBAGAI SETIAUSHA AGONG UMNO, TERBAIK !


Setiausha agong UMNO Ahmad Maslan telah mengutus 
surat resmi kepada setiausha agong bersatu dan PAS untuk berdamai.

Walaupun MB Perak dari Bersatu telah diguling, UMNO masih tidak dapat menggantikan
jawatan MB Perak dari parti itu, sekalipun penggantinya sudah dinamakan untuk pengganti.

Rakyat negeri Perak khususnya, dan Malaysia 'am nya SEDANG mengikuti perkembangan ini dengan khusyu' dan tawadhu'nya, mereka menilai kerakusan UMNO terhadap kerajaan PN di Perak, YANG MANA umno SENDIRI BERADA DI DALAMNYA.

UMNO sepatutnya bermuhasabah pada diri sendiri kerana tidak bersikap benar mengendalikan parti keramat mereka. Keramatnya telah ternoda, 'aibnya dikenang rakyat sepanjang masa.

Nanti apabila UMNO mengadakan Perhimpunan Agong, maka mata rakyat akan tertumpu kepada pucuk pimpinan parti, "Rakusnya mereka ! Gila Kuasa ?

Macam-macam nanti ada dibenak rakyat terhadap UMNO. Dan ini akan menjadi bahan kempen apabila di adakan pilihanraya nanti.

UMNO, tepislah, berhujahlah dengan apa alasan sekalipun, rakyat tetap memahami
sikap ahli dan pucuk pimpinannya yang ada, maka akan terpalitlah nanti kes-kes rasuah para pimpinannya di makhkamah sebagai menilai moral parti dan anggotanya.

Bukanlah semua ahli UMNO bersikap rakus dan mabuk kuasa? Namun rakyat akan
membuat andaian yang akan menjejaskan parti itu sebagai parti mabuk kuasa, gara-gara sikap yang telah ditunjukkan.

Apa harapan parti UMNO buat masa yang akan datang ? Melainlam ahlinya akan beransur meninggalkan parti tersebut, dan ia akan menjadi mengecil dan akhirnya terkubur.

Inilah yang dikehendaki oleh kebanyakan pemimpin UMNO yang telah meninggalkan parti tersebut.

Hari ini pemimpin itu akan bersuara sumbang,  kerana niatnya belum lagi tercapai, ada kemungkinan besar pucuk pimpinan P.N akan menjadi mangsa fitnah pula.


15 orang berkata:

Anonymous said...

Bossku saja saja nak tanya adakah Tun M akan minta maaf?

ISU pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu ditiupkan dalam kempen politik dengan pelbagai tuduhan kini hangat kembali.

Ia susulan Mahkamah Persekutuan menetapkan, bekas pegawai Unit Tindakan Khas (UTK), Azilah Hadri, bersalah dalam kes tersebut.

Bagaimanapun, sebelum ini sentimen kes berkenaan dimainkan pelbagai pihak sebagai modal politik termasuk kempen menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional.

Namun, keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini seperti membuktikan modal politik yang dibawa pihak tidak bertanggungjawab itu adalah bersifat fitnah jijik.

“Tertanya-tanya juga jika bekas PM (Perdana Menter) dua kali yang pernah fitnah bossku secara terbuka sebagai pembunuh dan penzina akhir tahun lepas akan minta maaf atau tidak?

Kes Morris dah selesai pen drive duk entah celah mana pun tak serah lagi. Nampaknya Sumpah laknat makin manjadi jadi kini.

Anonymous said...

Umno tetap di hati..bukan psl DSN, ZH jauh sekali atau Tok Mat. Pas sibuk merentam apa hal? Lebai dah sebantal dgn semua. Diam2 sudah..takut tak dpt jawatan menteri?hahaha..

Anonymous said...

Kalau x nak berdamai, biar tokjiddun bubar parlimen.

Anonymous said...

Hahaha...sekarang dituduh pula Umno bermuka muka? Bersatu dan Pas muka tembok?Agaknya lah ..

Anonymous said...

Akhirnya selesai tanpa PH dan DAP. Usaha walaun unta membatu api adu domba terbantut. Atok saja yang kekal pertahan DAP okey.

Malah selepas MB Perak tersingkir PN bersatu semula. Dah tua celaka ni elok kurangkan fitnah batu api.

Umno, Bersatu dan PAS akhirnya bersetuju mencalonkan Pengerusi Umno Perak, Saarani Mohamad sebagai calon menteri besar yang baru.
Perkara itu mengikut sumber adalah demi menjaga air muka UMNO dan kestabilan PN. Kenyataan ini telah dimuat naik oleh SU MN bagi siaran media untuk kenyataan bersama ketiga-tiga parti itu.

Keputusan berkenaan sekaligus menamatkan kemelut krisis Perak serta mengekalkan kerajaan Perikatan Nasional (PN). Harap selepas ini UMNO jangan buat keputusan diluar muafakat samada MN atau PN.

Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi turut memohon maaf atas “kekhilafan” yang berlaku sehingga memaksa timbalan presiden PPBM Ahmad Faisal Azumu meletak jawatan sebagai menteri besar minggu lalu.

Kekal seorang negarawan yg korup terhegeh hegeh menjilat kahaknya DAP akhirnya.

Anonymous said...

Umno try test...kalau melingkup PN pun , PRU 15, berjuang lagi. Nothing to lose.. Rakyat je yg pening.

Mahsuri61 said...

Org Melayu jgn cepat nak mengejek presiden Umno kerana mohon maaf atas kesilapan Adun2 Umno di Perak. Yang pasti rugi, Pas, Bersatu dan Umno jika kerajaan negeri jatuh semula kpd pH. Bertolak ansur dan berbincang jika perlu.

Anonymous said...

Goli hati den..konon nak jago aye muko Umno , mako Pas dan bosatu , stuju saarani jadi imbi Perak . Dah kono topek kek muko bosatu. Apo bersatu takdo aye muko ko? Pas emang bermuko muko..baik Umno, Pas dan bersatu duk ontok2 !!

Anonymous said...

Usul Belanjawan Mak Lampir dilulus setelah pembangang gagal menolak usul di Sidang Bajet 2021.

Dey dah lebih PN(25) vs PH(0) bila mau menang bangkang haahh..!!?

Dewan Rakyat hari ini tidak meluluskan usul pembangkang untuk memotong peruntukkan RM8,627,200 program Penggerak Komuniti Tempatan (PeKT) dalam Rang Undang-Undang Perbekalan 2021 bagi Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT).

Kanina punya pembangang...!!

Anonymous said...

Kan lebih bermaruah sokong je? Yg p dengar ckp mat sabu tu dah kenapa? Hahaha..

Anonymous said...

Lebai dah minta jawatan eseko . Jawatan yg juga yg ditamakkan? Kata ikhlas..hahaha

pakresky said...

Assalamualaikum wr.wb,saya pak resky pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang TKI pembantu di negara tentangga yaitu di malaysia yang pendapatannya tidak seberapa dan suami saya cuma kerja di kelapa sawit,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup di kampung apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya dan suatu malam saya buka internet dan tidak sengaja saya temukan number HP EYANG WORO MANGGOLO langsung saya telpon beliau dan menceritakan semua keluahan saya dan akhirya di kasih ANGKA GHAIB 6D benar-benar tembus dengan adanya EYANG semua hutang-hutang saya di kampung sudah lunas semua ,bahkan sekarang saya sudah buka usaha WARUNG MAKAN di malaysia!!! sekali lagi saya mengucapkan banyak terimah kasih kepada EYANG WORO MANGGOLO atas bantuan Eyang kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan EYANG WORO MANGGOLO pula yang telah memberikan angka ghaib hasil ritual,beliau kepada saya yaitu 6D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut-turut tembus .
Solusi yang tepat jangan anda putus aza karna EYANG akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB apa bila anda butuh angka togel 2D-3D-4D-5D-6D, dijamin 100% jebol.
Apabila ada waktu silahkan/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 .
DAN BELIAU JUGA BISA MENBANTU ANDA TUK PUTARAN YANG ADA DI BAWA.
angka;GHOIB: singapur
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum 4d
angka"GHOIB; laos…
angka"GHOIB; macau
angka"GHOIB; sidney
angka"GHOIB: vietnam
angka"GHOIB: korea
angka"GHOIB: kudalari
sekali lagi makasih yaa Eyang waktu itu saya cuma bermodal uang cuma 300 ribu dan akhirnya saya menang banyak dan berkat angka gaib hasil ritual Eyang saya sudah buka usaha Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 insya allah beliau akan menbantu anda semua.trimakasih...

Anonymous said...

Lobai dohako

Anonymous said...

Dey dah lebih PN(22) vs PH(0) bila mau menang bangkang haahh..!!?

25 usul undi x caye bole caye ke nih..!?

Dewan Rakyat hari ini tidak meluluskan usul pembangkang untuk memotong peruntukkan RM8,627,200 program Penggerak Komuniti Tempatan (PeKT) dalam Rang Undang-Undang Perbekalan 2021 bagi Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT).

Kanina punya pembangang asyik bangkang sana bangkang sini.. bila mau menang bangkang hahh...!!

Bangang punya bangkang..!!


#sukasakatatok

Anonymous said...

Pegawai bang non, pegawai apa ntah jawatannya kata hari Selasa , bang non nk tunjuk bukti dia ada SD sokongan 113 MP . Tunjuk laaaaaaaa..lelah dah tunggu

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.