Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA NASIB VETERAN TENTERA MALAYSIA ?

 PENYELARASAN PENCEN
KERAJAAN ANTI VETERAN ?

MENGAPA KERAJAAN MEMBULI VETERAN ?

MENGAPA KERAJAAN MEMBULI VETERAN  ?

SETELAH VETERAN MENANG KES DI:

MAHKAMAH TINGGI, MENGAPA KARAJAAN MASIH MENOLAK KEPUTUSAN MAHKAMAH ?

6 orang berkata:

Anonymous said...

...Sambung .....

Maka dengan Gabungan Nusantara ini maka empayar Kesultanan Melaka Moden dan lebih canggih akan terujud sekali lagi dan menjadi kuat semula dan digeruni lawan.

Hapuskan titik titik permusuhan dan perbezaan yang tiada faedah nya. Ketepikan sentimen kecil di lapangan bola sepak, badminton court dan lapangan sukan olahraga sukan dan hiburan dan sebagainya. Hakikat yang lebih besar Ada persamaan serumpun dan seakidah itu yang lebih utama.

Mulakan dengan gabungan bandar berkembang seperti Jakarta - Kuala Lumpur , Kota Baru - Surabaya, Johor Baru - Bandara Sumatra sebagai titik permulaan ke arah gabungan yang lebih besar lagi.

https://soscili.my/jambatan-malaysia-indonesia-nak-dibina-kembali-ini-sebab-ia-tak-berjaya-sebelum-ni/

Pembinaan Jambatan penghubung selat Melaka ke Sumatra pemangkin pada hubungan Malaysia - Indonesia yang lebih kukuh dan stabil lagi

Sekiranya Malaysia - Indonesia bergabung menjadi satu entiti bangsa serumpun secara otomatisnya Singapura yang Jadi duri dalam daging hubungan Malaysia - Indonesia maka lenyap terus dari peta dunia. Singapura adalah salah satu pendokong genosid pembunuhan rakyat Palestine di rantau Asia.

Dengan tenaga dan kekuatan ramai Bangsa serumpun Kedua dua negara dan sumber daya alam yang sangat Banyak maka Nusantara Malaysia - Indonesia akan maju lebih hebat lagi dan mampu mengancam kekuatan ekonomi dan military dari negara Tiongkok (China)..!!

Anonymous said...

Perodi Mutiara Kata . Teringat pembaca berita RTM arwah Farith Ismeth Emir

1. Saudara, Malaysia satu satu nya negara dalam doonia ini yang cukai 6 % walaun guling guling atas jalan raya tapi jadi diam bisu dan bodoh bangang bila cukai 8% dikenakan.

2. Saudara, Ringgit pada masa ini terkurang nilai -kata Gabenor BNM. Kan mudah kalau kau kata Ringgit jatuh merudum rudum...!!

3. Saudara, Barua DAP@LeeKwanYew itu termasuk walaun tengkolok kunin tanjak tajam panjang serta topi koboi badut lebar telinga gajah milik Melayu Kayangan yang masih tebal bebal nya jadi barua taikun mata sepet belaan DAP@ LeeKwanYew

4. Saudara, skg ni nak kibar bendera Palestine pun tak di benarkan lagi...masa tak beekuasa maaak aaii kemain berguling guling atas jalan raya pejuang Palastine dan islam... Nak kibar dan takbir pun telo dah goyang takut tuan DAP@LeeKwanYew marah...saudara renung renungkanlah dan fikir fikir kan lah.. kikiki

5. Saudara, Ko orang imagine lah sendri... buat live di media social punya lah gah tunjuk real peristiwa julang packet berlogo Beras Madani semalam dengan pengumuman harga beras tempatan dari RM26 hengget "naik harga" ke RM 30 hengget. Saudara, yang aneh klip video depa boleh tunjuk "thumb up" harga lebih tinggi lagi hanya berlaku di Malaysia.

6. Saudara, Taikun Cina SPANCO tu sama nasib macam Jho Low.. kaya raya billion billion bebas lepas lesap truss mcm Jho Low. Taikun Melayu dan orang kaya Melayu jugak yang ke dalam. Kau orang renung renung kan betapa bangsat nya bila jadi barua LeeKwanYew asyik kena bodoh bangang kan. Melayu jugak yang kena kah kah kah ...

7. Saudara, dolu dolu penjajah British selalu menyogok raja2 dengan memberikan hadiah2 mewah dan sebagainya? Sekarang Raja Melayu disogok Jadi pemegang saham ke dua terbanyak di Syarikat taikun mata sepet. Itu pun Melayu Kayangan terkinja kinja keriangan. Walaupun dipanggil ketuanan Melayu tapi raja itu masih bertuankan taikun mata sepet sekadar pemegang saham ke 2 majority bukan yang paling mejority. Saudara, renung renungkan betapa rendah ketuanan itu fikiran masih dijajah dan tebal dengan mentaliti colonial penjajah dan haah lu fikir lah sindri..!!

8. Saudara, walaupun dipanggil tuan di negara Malaysia tapi raja itu masih bertuankan taikun mata sepet sekadar pemegang saham ke 2 majority dalam syarikat taikun Mata sepet. Terkinja kinja Jadi pemegang mejority no 2 di syarikat mata sepet itu. Saudara, Kau orang renung renungkan lah dan Lu fikir lah sindri..!!

9. Saudara, Melayu Kayangan bangga sekadar pemegang saham ke 2 terbesar dalam Berjaya... Tokey Berjaya jugak yang tepok tangan betapa bodoh bangang nya Melayu kena game dng kaum Mata sepet DAP@LeeKwanYew.... Saudara, klu saham majority baru lah jadi Tuan pada Tuan Tanah Melayu.. tak ke bodooo bodooo namanyer tu saudara...!!

Sambunggg saudara....

Anonymous said...

Saudara bila Bab JI laju jer kau ngata itu kerja pengganas JI... Bab Jho Low lesap hilang kau buat bodoh bangang sampai sekarang..!!!

Saudara kau orang renung renungkan Si Bodo bangang berkuasa dan selamat beramal..


Kikiki















#kelentitmaklulah...

Anonymous said...

Dollar US mula melingkup, orang kaya Amerika dan rakyat Amerika Syarikat diancam kemiskinan tegar, muflis dan bangkrap..!!

Perikatan BRICS menyasarkan untuk mencabut ketuanan global dolar A.S. dengan mempromosikan mata wang tempatan untuk penyelesaian perdagangan.

BRICS mahu mengukuhkan ekonomi asal mereka dengan memutuskan hubungan dengan dolar A.S. untuk urus niaga rentas sempadan. Blok itu sedang dalam jelajah dunia yang meyakinkan negara-negara membangun untuk menggunakan mata wang tempatan untuk perdagangan dan bukannya dolar AS.

Perkembangan itu akan menjejaskan beberapa sektor kewangan Amerika Suarikat yang membawa kepada penurunan pasaran pada tahun-tahun akan datang.

Jika BRICS membuang dolar untuk perdagangan, mata wang USD akan kembali ke tanah air yang membawa kepada hiperinflasi di Amerika.

3 sektor di Ameeika Syarikat akan terjejas secara langsung jika BRICS membuang dolar untuk perdagangan.

1. Perbankan dan Kewangan
2. Teknologi dan Fintech
3. Barangan Pengguna dan Runcit

Pertama sekali, sektor perbankan dan kewangan akan menjadi yang paling teruk terjejas kerana pertukaran asing akan mula merosot. Pasaran forex berjalan atas penawaran dan permintaan, dan jika permintaan untuk USD merosot, Bank Pusat A.S. akan mendapati lebih sukar untuk mengimport dolar.

3 sektor kewangan di A.S. akan menerima kesan langsung jika BRICS membuang dolar untuk pembayaran rentas sempadan. Sektor ini akan mula merosot ialah perbankan, pertukaran asing, pelancongan, dan barangan pengguna dan pengeluaran. Di bawah ialah 3 sektor kewangan yang akan terjejas sekiranya dolar A.S. tidak digunakan untuk penyelesaian lagi.

Jika Bank Pusat negara BRICS tidak lagi mengumpul dolar A.S. akan melihat mata wangnya kembali ke tanah air dan tidak laku untuk diniagakan lagi peringkat pasaran dunia

Lebih-lebih lagi, A.S. telah mengimport inflasinya ke negara lain selama bertahun-tahun dan pengembalian mata wang akan membawa kepada hiperinflasi di tanah air.

Dari dolu lagi haku dah peringatkan Malaysia harus rapatkan diri dengan pakatan BRICS dan menjadi anggota tetap dalam BRICS...!!

Pentadbiran Biden mesti bertindak cepat untuk menentang BRICS dan menghentikan penurunan dolar A.S..

Good Bye dollar Amerika, France pound Britain..!!

Harapkan papangang bole jalan lahhh... Apa papangang tahu pasal ekonomi..?

Anonymous said...

Morgan Stanley Berkata 'A.S. Dollar is King" . BRICS kata 'U.S Dollar Is Dead'. America Syarikat cemas dan gelabah bila US Dollar tidak laku dipasaran matawang dunia..!!

Bank A.S. beri amaran pada BRICS, "Dolar Tidak Boleh Diganti". Bank Pelaburan Morgan Stanley Berkata ‘A.S. Dolar adalah Raja". (Dollar Is King)

Ketahui berapa banyak sektor di A.S. akan terjejas jika BRICS membuang dolar untuk perdagangan. Walau bagaimanapun, Morgan Stanley menyokong dolar AS dengan menyatakan bahawa mata wang tempatan terkemuka tidak boleh menggantikan USD. Bank itu menjelaskan sebab utama mengapa dolar A.S. akan kekal tertinggi dan terus memerintah sektor kewangan global walaupun terdapat ancaman.

https://vt.tiktok.com/ZSYNgM9CM/

Bank pelaburan yang berpangkalan di A.S. Morgan Stanley berkata bahawa mata wang saingan seperti yuan China dan yen Jepun tidak berpeluang untuk menggantikan dolar. Pakar strategi bank itu James Lord berkata dalam podcast mengenai penguguran dolar AS dalam monetary perbankan dunia.

Bank pelaburan global Morgan Stanley memihak kepada dolar A.S. berbanding serangan 'mata wang BRICS'. Sokongan itu datang selepas pakatan BRICS secara terbuka mengeluarkan cabaran untuk mencabut dolar A.S. sebagai mata wang rizab dunia. Blok sembilan negara itu menyasarkan untuk mendorong mata wang tempatan mendahului USD untuk menyelesaikan urus niaga rentas sempadan.

Mata wang tempatan negara BRICS sedang bergelut untuk mengalahkan dolar A.S. pada 2024 walaupun mengancam untuk mencabutnya. "Intinya, King dollar sebenarnya tidak mempunyai sebarang pencabar," kata Michael Zezas, Ketua penyelidikan dasar awam A.S. semasa membincangkan BRICS.

Papangang di Malaysia saja masih ketinggalan dalam ekonomi serantau dan ekonomi dunia.

#Klas3DegreeSasteraManaTahuPasalEkonomi

Anonymous said...

MOH PANTUN

BERPELUK SAKAN PRESIDEN HAMAS ISMAIL HANIYEH KATANYA
PELUK MESRA PAPANGANG DI QATAR SANA
RUPANYA WAYANG PAPA NAK GELI GELI KAN WALAUN PAPA
RUPANYA BLACKROCK DAH BELI KLIA SI GENOSID PALASTINA


ALAHAIII WAYANG PAPA NAK KENCING RAKYAT MALAYSIA


free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.