Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SPEAKER PARLIMEN KEBAL..

Percanggahan undang-undang punca 6 MP kekalkan kerusi

Percanggahan dalam perlembagaan membolehkan enam bekas ahli parlimen Bersatu terus mengekalkan kerusi masing-masing di Dewan Rakyat, kata seorang peguam.

Pada masa sama, Mohamed Haniff Khatri Abdulla turut mempersoalkan mengapa semua 222 ahli Dewan Rakyat tidak melihat percanggahan itu sebelum meluluskan Perkara 49A Perlembagaan Persekutuan dua tahun lalu.

Peguam itu menegaskan kewaspadaan di pihak ahli parlimen terbabit sepatutnya boleh memastikan pindaan perlembagaan berkenaan dapat menangani isu enam ahli parlimen Bersatu yang memberikan sokongan kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim

 PN  DAN RAKYAT KECIWA KEPUTUSAN SPEAKER !?

TAFSIRAN SPEAKER SONSANG ?

TAFSIRAN SONSANGPUN TAK PE, JANJI 6 
KERUSI PARLIMEN TAK BUBAR ! HI HI HI

HI HI HI SEMUA MUKA ADA SIDIIIH KAAAA !

KORANG BOLEH BUAT APA ? HI HI HI

Sementara itu, Muhyiddin berkata Bersatu akan memutuskan untuk mengambil langkah susulan bagi mengkaji keputusan speaker Dewan Rakyat termasuk tindakan undang-undang.

PN NAK KAJI ?

TINDAKAN UNDANG-UNDANG?

Muhyiddin kata: anuar tak faham Perlembagaan?

Rakyat nak tengok,

Apa yang jelas kerajaan madani betul, tu pasal
kerusi 6 jahanam tetap gah hi hi hi

ISHHH? SAMPAI KAT MANA TINDAKAN TUUUU !

MERAH PADAM


SIAPA MEMERINTAH DIA LA TETAP MENANG !!!

MERDEKAAAA !

8 orang berkata:

Anonymous said...

Apa yg boleh harap dari pemimpin ISO?

Level pengundi walaun baha..l

Anonymous said...

2 survey dilakukan jika Najib dibebaskan, rakyat sudah tidak mahu lagi beri tumpuan kepada retorik bodoh Papangang, Rafizi Formula, Wak Jahit, Tokong DAP, Boboi apa lagi Tun Mahathir Bin Mohamed.

Najib@Bossku akan menjadi tumpuan dan disuluh dengan “spotlight” Dari 2 survey yang dijalankan...!!

Dua Survey dapati Najib terlalu popular, lalu ada pihak halang pembebasan nya. Persoalan , siapa akan rugi dan siapa akan untung jika Datuk Seri Najib dibebaskan..!?

DUN Nangiri Kelantan jadi saksi majority lebih 10K jika poster , risalah, fliers dan bunting Bossku digantung dan diedar pada pengundi atas Pagar dan akar umbi UMNo. Contoh risalah dan bunting spt link bawah ini...

https://vt.tiktok.com/ZSYgfVb8t/

Jangan lupa edar risalah bebaskan Bossku dan tangkap Jho Low, Zety Dan Taufik Ayman di DUN Nengiri sebagai solidariti untuk Bossku..

Kedua survey ini medapati ahli UMNo akan U turn 360° bila risalah, poster, bunting dan fliers perbandingan pentadbiran Bossku VS Papangang diedar pada pengundi akar umbi UMNo dan pengundi atas pagar di Sg Bakap...!!!

Aura Bossku di PRK Sg Bakap sangat hebat sekali.. Hanya gantung bunting, poster dan fliers Bossku kemenangan bergaya dengan pertambahan mejority 3000% pengundi..!!

Joceline Tan , yang sangat terkenal kepada semua pembaca yang “English medium” dan profesional, beliau mendedahkan bahawa Najib telah dapati melalui survey sulit dari dua buah parti dalam kerajaan. Maka populariti Bossku sangat membimbangkan dua parti ini.

Setelah berada dalam penjara hampir dua tahun survey masih dapati Najib masih dan sangat popular lagi.

Dari segi undang undang DSNR sudah pun bebas sebaik sahaja perakuan saksi saksi diambil kira tambahan lagi majoriti saksi ramai tiada kredibili kerana ramai dari mereka adalah pesalah rasuah dari Goldman Sach yang ditukar jadi saksi.

Hakim kes juga terbabit dengan siasatan rasuah oleh SPRM, dan kertas siasatan serta soal jawab diperolehi oleh pihak DSNR , namun dihalang untuk dijadikan bukti baru.

Antara saksi berstatus perasuah adalah Zeti Aziz , Taufik Ayman dan Jasmin Loo. Zeti disahkan menerima sogokan dimahkamah Brooklyn Amerika ketika Roger Ng didakwa. Jasmin Loo terima wang, rumah dari Jho Low dengan “own admission”.

Hakim juga sepatut didakwa kerana “contempt of court” menipu mahkamah sendiri dengan sembunyi status pernah berkerja di Mayban Investment

Dari sudut undang undang kerana majoriti rakyat sudah tidak percaya lagi kepada badan kehakiman dan badan guaman semenjak kes Datuk Seri Najib dibicarakan.

Kesimpulan dari kedua dua parti mengupah pihak untuk membuat survey secara berasingan, dan keputusan nya hampir sama, mereka dapati Najib sangat popular dikalangan mereka yang disurvey.

Mereka yang di survey sangat rindu pada pemerintahan nya.

Saya ulangggg..!!

Kajian medapati ahli UMNo akan U turn 360° bila risalah, poster, bunting dan fliers perbandingan pentadbiran Bossku VS Papangang diedar pada pengundi akar umbi UMNo dan pengundi atas pagar di Sg Bakap...!!!

Jangan lupa edar risalah bebaskan Bossku tangkap Jho Low, Zety Dan Taufik Ayman di DUN Nengiri sebagai solidariti untuk Bossku..

Aura Bossku di PRK Sg Bakap sangat hebat sekali.. Hanya gantung bunting, poster dan fliers Bossku kemenangan bergaya pembangkang dengan pertambahan mejority 3000% pengundi

#NoBaruaNoDAPNoLeeKwanYew

Anonymous said...

Wahai Anak Anak katak papa seklian....!!

Saya ulangggg..!!

Kajian medapati ahli UMNo akan U turn 360° bila risalah, poster, bunting dan fliers perbandingan pentadbiran Bossku VS Papangang diedar pada pengundi akar umbi UMNo dan pengundi atas pagar di Sg Bakap...!!!

Pada katak katak politik PRK Ngiri nanti bole lah solong dan kempen untuk parti lawan sebab katak politik sebab semua dah boleh jadi katak... Cuma tahan sikit muka kena tebal...!!

https://vt.tiktok.com/ZSYgVCK2q/

Jangan lupa edar risalah bebaskan Bossku tangkap Jho Low, Zety Dan Taufik Ayman di DUN Nengiri sebagai solidariti untuk Bossku..

Aura Bossku di PRK Sg Bakap sangat hebat sekali.. Hanya gantung bunting, poster dan fliers Bossku kemenangan bergaya pembangkang dengan pertambahan mejority 3000% pengundi.

"Asal kencing pasti Anwar Ibrahim. Asal Anwar Ibrahim pasti hancing"

Anonymous said...

Uwekkk......

Anonymous said...

Selagi pemimpin Malaysia jadi tali barut barua DAP@LeeKwanYew makan selagi itu lah Malaysia jadi sangat pemurah... Sampai telo bijik buah digadai...!!!

Malaysia negara paling pemurah masih lagi menjual air mentah kepada negara jiran pada kadar 3 sen untuk 1,000 gelen sejak tahun 1962.

Malaysia merupakan negara yang sangat ‘pemurah’ kerana kita bukan sahaja memberi subsidi kepada rakyat, tetapi juga kepada negara asing.

https://vt.tiktok.com/ZSYsfWYn3/

Malaysia selamber saja bagi Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew setelah DAP@PH menguasai kerajaan.

“Sehingga kini kita masih jual air mentah dengan harga 3 sen seribu gelen. “Perkiraan menunjuk yang Singapura dapat subsidi sebanyak RM39 juta setahun dari Malaysia (Johor) berbanding jika (jualan air) berharga 45 sen untuk 1000 gelen sehari sejak dari permulaan penjualan 250 juta gelen sehari

Jumlah penjualan air selama 61 tahun, dari tahun 1962 hingga 2023 menunjukkan kerajaan Malaysia telah memberi subsidi kepada Singapura berjumlah RM 2,379 bilion.

Singapura sebelum ini bersetuju membayar 45 sen bagi setiap 1,000 gelen hingga tahun 2011 dan 60 sen mulai 2011 hingga 2061 yang akan berterusan hingga 100 tahun selepas itu.

Bagaimanapun, republik itu kemudiannya menolak apabila Kerajaan Malaysia dilaporkan mengenakan syarat bahawa Singapura perlu membayar 60 sen bermula 2001 hingga 2007 dan RM3 hingga 2011.

Selagi taikun taikun Cina ini dibela di julang maka selama itu lah Malaysia jadi kuli barua DAP@LeeKwanYew

Singapura juga adalah negara yang menyokong pembunuhan anak anak genocide di Gaza. Singapura menghantar tentera untuk membunuh rakyat Palestine... Melaysia Indonesia masih kabur untuk melawan Singapura.

Anonymous said...

DUN Rumbia kira PRK ka idok ni.!?

Bukan gentle bro...

Kau buat kira ok

Orang buat ko kira tak ok


Mudah je sifir tu...!!


Saya ulangggg...!!!


Nak ulang ka...!???

Anonymous said...

Nantikan perhimpunan anti-kerajaan yang dinamakan "Selamatkan Malaysia 2.0" akan diadakan di tiga lokasi di Parlimen Tambun, Permatang Pauh dan Kuala Lumpur

Ia akan bermula di kawasan Parlimen Perdana Menteri Anwar Ibrahim di Tambun pada 27 Julai, dan dilanjutkan di Permatang Pauh pada 31 Ogos dan kemudiannya berakhir pada 16 September di ibu negara.

Sekiranya poster dan bunting tuntut keadilan Bossku dibawa sekali pada perhimpunan di Parlimen Tambun, Permatanh Pauh dan berakhir di Kuala Lumpur maka peserta himpunan 'Selamatkan Malaysia' akan mencecah 10,000% yang akan hadir di perhimpunan "Selamatkan Malaysia" dari pemimpin paling lemah PMx

Dengan himpunan "Mahkamah Rakyat untuk Menghukum Anwar" di Tambun, himpunan "Menarik Semangat Reformasi daripada Anwar" di Permatang Pauh dan terakhir "Himpunan 100,000 Selamatkan Malaysia " di Kuala Lumpur.

Sejak Himpunan Selamatkan Malaysia 1.0 pada 16 September 2023 sehingga hari ini, kehidupan rakyat tidak bertambah baik, malah bertambah teruk.

“Rakyat dibebani dengan kenaikan harga barang yang melampau dan kos sara hidup yang melambung tinggi,”

Tun Faisal berkata dia menjangkakan sekurang-kurangnya 3,000 orang akan menghadiri perhimpunan pertama di Tambun.

Rakyat tiada pilihan melainkan menyuarakan sekeras-keras bantahan terhadap perdana menteri dan kerajaan campuran Pakatan Harapan demi menyelamatkan negara Malaysia

Saya ulanggg...!!

Sekiranya poster dan bunting tuntut keadilan Bossku dibawa sekali pada perhimpunan di Parlimen Tambun, Permatanh Pauh dan berakhir di Kuala Lumpur maka peserta himpunan 'Selamatkan Malaysia' akan mencecah 10,000% yang akan hadir di perhimpunan "Selamatkan Malaysia" dari pemimpin paling lemah PMx

Anonymous said...

Gantung Poster perbandingan Bossku VS Papangang... PRK Nengiri Kelantan

Pasti akar umbi UMNo Dan pengundi atas Pagar akan undi Calon PN


Gantung poster Bossku majority akan menaik 10,000%

Majority bertambah lebih 8000 votes dalam gengaman


#BebaskanBossku

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.