Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANGAN IKUT ETIKA SYAITAN -Harussani

Salam,

Bab Pertama:

Pak Karamu terkempunan nak ulas wawancara Tan Sri Harussani dengan wakil Utusan Malaysia pada Mingguan Malaysia muka surat 7 yang bertarikh Ahad 28 Jun 09

Dalam wawancara itu ada banyak dalil Hadis dan Firman di keluarkan oleh Tan Sri Mufti negeri Perak itu, Al Hamdulillah Syukraaaaan !

Dalam wawancara itu juga dia kata dia tak minat dan tak berapa faham berpolitik akan tetapi dia menegur perselisihan orang berpolitik yang dia nampak ada yang tidak betul, hi hi hi ertinya dia faham mana yang betul ataupun tidak, ertinya dia faham berpolitik

Tan Sri Harussani adalah seorang mufti di dalam negara Malaysia satu-satunya mendapat gelaran Tan Sri, ertinya dia adalah seorang yang berkeliboooooo Besooooo! dan dia mengelaurkan kata-kata " Kita memaki hamun sesama kita dan berpatah arang dan berkerat rotan, ini adalah perbuatan yang cukup buruk, ini bukan daripada etika Islam bahkan ia etika Syaitan - Harussani Zakaria (Tan Sri Mufti Perak Darul Ridhwan)

Ulasan akan menyusul .............. !

5 orang berkata:

KHAIRUL SHOBAH said...

Syaitan musuh utama manusia.

Membazir saudara syaitan

Anonymous said...

Tahniah Tan Seri, tegurlah apa yang salah . Tapi jangan lupa tegur pemimpin yang membenarkan judi, yang tidak mahukan hudud, yang membenarkan arak.
Tolong ingatkan pemimpin yang membazirkan wang rakyat, pemimpin Islam yang keluarganya tidak hidup secara Islam.
Tegurlah, tegurlah, tegurlah.

Unknown said...

apa masalahnya?

saya rasa betullah yang harussani cakap tu. sepanjang saya kenal harussani ni dia memang selalu tegur mana2 saja pihak kalau dia nampak salah. berjaya atau tidak teguran dia belakang kira.

contoh, dia jugak yang berani tegur pasal konsert sure heboh, AF, pasal letakkan penagih dadah di satu pulau dan tolak cadangan beri jarum suntikan suatu ketika dulu. harussani jugak satu2 mufti yang cukup berani mengulas kes Lina Joy dan berani bersuara menyatakan berapa ramai orang Melayu di ambang murtad ketika kerajaan BN berdiam diri.

fasal membazir wang rakyat, judi dan sebagainya juga dia tegur. tapi tentulah tak keluar dalam utusan malaysia dan berita harian. kalau tak percaya pergi dulu ceramah beliau dan anda akan dapati dia memang sound dua2 belah pihak.

jadi apa masalahnya? betullah harussani tegur.

salahkah dia tegur pasal orang Islam kena berpadu? itu memang tuntutan ugama. seperti gambar pak karamu yang macam dah tua ni, saya nak tanya satu soalan. adakah generasi lama macam pak karamu ni sekadar nak mewariskan dendam dan persengketaan kepada kaum muda Islam di Malaysia?

fikir2 lah sikit...

Grace said...

Hi Pak Karamu, I just want to say that I am here again. :)

HaHs said...

Nak berpadu dgn sapa? Umno? Boleh! Masuklah PAs dan kita ikut tali allah! habis citer. Takkan nak suruh Pas masuk Umno plak kalo nak berpadu. Pas sentiasa berpadu demi islam. Kalo hal berpadu dgn Umno ni barule ada skt pergeseran. Kalo dgn PR kita xde masalah. Kalo x caya, tanya bekas org Umno yg dah berpadu masuk Pas.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.