Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JAIS Tunjuk Belang

Salam

Dr Asri telah di tanglap, Dr Asri telah di bebaskan oleh JAIS 4 jan kemudian atas jaminan polis, Dr Asri menyampaikan kuliyah tanpa tauliah, Dr Asri menganggap penangkapannya di rancang, Dr Hassal Ali Kata ini kerja JAIS yang tidak ada kena mengena dengan kerajaan negeri Selangor, Dr Asri di bebas tanpa tuduhan, Dr Asri bekas mufti Perlis dan memiliki Dr PHD, Dr Asri mempunyai pengetahuan agama yang luas, artikalnya banyak di dada akhbar, lagi ? lagi ? lagi ? Apa lagi ? Jais menangkap Dr Asri kerana tiada tauliah atau dia tidak sokong UMNO atau dia tidak sokong JAIS atau apa ?

Dr Asri pernah beritahu bahawa dia penceramah bebas !

Pak Karamu langsung tak faham sebab dia di tangkap, selama 4 jam dia di tahan, dia di tanya apa ? Mungkin kesalahan besarnya ialah sebab YB Zuraidah ada dalam majlis tersebut, mungkin di sana ada Sha'ari Sungib ? atau apa ? Atau arahan UMNO sebab politik ? Atau dia bercakap politik yang di campur adukkan dengan agama ? Atau orang yang merancang penangkapan tersebut cuba mahu menerangkan kepada Dr Asri bahawa kami adalah kerajaan sekular dan kamu tak boleh bercakap agama yang di campurkan hal politik ?

Dulu al marhun di pulaukan dari bercakap di surau masjid di selangor kerana dia PAS sedangkan dia seorang mufti, Haji Hadi dan Nik Aziz sampai sekarang tak boleh berkhutbah di Selangor pada hal mereka itu ulama. Dr Hassan Ali pula mahu cuci tangan sebab dia mungkin anti Dr Asri atau mungkin dia bersekongkol dengan JAIS atau UMNO ? Jika kerana mazhab rasanya mustahil ATAU ada kemungkinan di Selangor ada islam UMNO ada islam PAS, ada islam PKR, jadi islam yang mana memerintah maka mereka tidak benarkan islam dari jenis lain berdakwah atau bercakap tentang agama






7 orang berkata:

Unknown said...

Salam Pak

Ini kerja belukang yang bodoh dan bangang. Statement Hassan Ali pula macam biawak sesat di longkang

umi_e said...

salam pak... saya betul2 tak fahamlah dengan Dr. Hassan Ali dkk - kenapalah jadi camtu ya...

* risau masa depan negara kalau PAS terus bertelagah :-S

cucu chemat melaka said...

konon2 dr asri ditangkap krn takde tauliah,dr asri selalu mengeluarkan pandangan yg agak ganjil dari segi hukum hakam dalam islam,ada yg kata dr asri cuba menyebarkan ajaran wahabi atau pun pemikiran ibnu taymiyah [kaum muda],pelik2 benar2 pelik....kalau ajaran dan pemikiran dr asri tu dikatakan menyeleweng dan boleh berlaku pecah belah...kan ulama2 yg mengaku mengamal dan punya ilmu tinggi dalam bermazhabkan assyafie...kenapa tidak di adakan satu majlis muzakarah atau perdebatan dgn dr asri yg di tuduh menyebar kan ajaran wahabi yg berasaskan pemikiran ulama terulung dan mujtahid al imam ibnu taimiyah r.a.....kenapa takut berhujah kalau kita rasa kita di pihak yg benar ...tapi kalau nak main tangkap2 konon nya nak di tuduh mengajar tanpa tauliah...jgn main wayang lah JAIS,kenapa tak tuduh aje apa yg dr asri cuba tonjolkan....supaya berlaku hujah berhujah akan kebenaran,jgn berlaku di zaman kerajaan aceh dulu krn ulamak2 fiqah tak mampu tewaskan waliyullah asshahid hamzah fansuri dari sudut keilmuan maka mereka menghukumkan hamzah fanshuri kafir dan raja acheh pun menjatuhkan hukuman panchung sampai mati,kalau kita kata org itu salah dari sudut ilmu dan pemikiran,mari lah kita betulkan dgn hujah2 ilmuan hingga kebenaran terserlah....

singamaraja said...

Salam

Tadi Najib ada ulas yang mengatakan Dr Asri menyampaikan hujah agama dengan nas konkir tapi Najib kata ia berlaku di selangor, tidak berlaku pada peringkat pusat, jwapan Najib senada dengan jawapan Hassan Ali

santalia said...

Dr. Asri bukan ditangkap kerana tauliah atau politik tertentu. Beliau ditangkap oleh ahli-ahli bidaah yang menganggap gerakan mengembalikan sunnah Rasullullah itu sesat. Sabda Rasullullah "Setiap perkara yang baru(bidaah) itu adalah sesat". Jadi siapa yang sesat dan menyesatkan?

mmjiaxin said...

rolex watches,rolex watches,swiss watches,watches for men,watches for women,omega watches,replica watches,rolex watches for sale,rolex replica,rolex watch,cartier watches,rolex submariner,fake rolex,rolex replica watches,replica rolex
air jordan 13
michael kors outlet uk
lebron shoes
fitflops clearance
louis vuitton bags
true religion outlet
ray-ban sunglasses
hollister clothing
air max 2014
timberland shoes
michael kors handbags outlet
ed hardy clothing
rolex watches,rolex,watches for men,watches for women,omega watches,replica watches,rolex watches for sale,rolex replica,rolex watch,cartier watches,rolex submariner,fake rolex,rolex replica watches,replica rolex
nike roshe run women
tory burch outlet online
nike trainers
ugg outlet
snapbacks wholesale
fitflops uk
mm0119

Unknown said...


شركة تنظيف منازل بجدة بالبخار اسعار شركات تنظيف المنازل بجدة

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.