Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

UCAPAN NAJIB DIPERHIMPUNAN AGONG UMNO

Salam

HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU TAK BOLEH DIUSIK, IA UTUH, KEBAK, IA KONKRIT ?

Ucapan 1 jam oleh presiden UMNO itu dengan mengimpas  kembali dasar yang telah dimuali oleh Dato Onn Ja'afar sehinggalah sekarang tidak siapapun yang berhak mengungkitnya kerana ia kebal dan tidak boleh diganggu gugat oleh sesiapapun kerana ia dipegang oleh majlis raja-raja melayu

Perlembagaan persekutuan adalah kebal, agaknya ucapan ini ditujukan kepada kaum yang lain terutama suara sumbang dari komponen BN sendiri terutama MCA dan GERAKAN so nampaknya jika ada wakil dari parti itu dengar tentu dalam hati mereka akan berkata piiii laaaa !

Maka berkata lagi dia, sesiapapun yang memerintah maka hak istimewa orang melayu tetap terpelihara ! Tu memang la benar tapi apa pasal Tun Mahadzir kata tiada jaminan dalam perlembagaan yang bangsa lain tidak boleh jadi PM dan MB ? Bukankah perlembagaan itu buatan manusia ? Bukankah perlembagaan itu boleh dipinda ? Yang tidak boleh dipinda hanya al Quran sahaja

Buat masa ini siapa yang cuba mengganggu gugat hak istimewa orang melayu  ? Siapa yang memelihara hak istimewa tersebut ? UMNO ? Bukankah UMNO sudah memperkenalkan 1 Malaysia ? Apakah maksud satu Malaysia sehinggakan ujud PERKASA ?

Jika mengikut perlembagaan memanglah ada hak keistimewaan orang melayu tapi apakah ianya konkrit dan mutlak ?

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.