Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAT SABU TIDAK SEBUK TAPI TERUS BERDENDAM DENGAN PAS

MENGAPA MAT SABU TERUS BERDENDAM DENGAN PAS ?
 
JIKA SEKALIPUN PAS TERIMA DUIT DARI UMNO, MASALAHNYA APA ? 
 
JIKA IA SATU KESALAHAN BUAT SAHAJA LAPORAN POLIS ATAU SPRM, HABIS LA CERITA, YANG MAT SABU GEMBOR-GEMBORKAN APA MOTIFNYA ?
 
ORANG PAS TAK KESAH JIKA MAT SABU TERUS BERDENDAM DENGAN PAS, SEBAB SEJAK DARI ZAMAN NABI LAGI ISLAM ITU DIBUAT MUSUH.
 
ORANG PAS JUGA DI INGATKAN, JIKA BERCAKAP DENGAN MAT SABU ATAU PARTINYA, JANGAN GUNA PERKATAAN TIMBANG-TIMBANG, ITU BUANG MASA.
 
SEPATUTNYA MAT SABU BOLEH BERBAHASA DAKWAH, TAPI NAMPAKNYA DIA TERUS GUNAKAN PERKATAAN KUARANG AJAR.
 
-Pak Karamu-

Mat Sabu jangan jadi 'penyibuk'

AddThis Sharing Buttons

Datuk Mohd Amar Nik Abdullah
Datuk Mohd Amar Nik Abdullah
(Ubah saiz teks) 
 
KOTA BHARU - Timbalan Presiden PH, Mohamad Sabu diingatkan tidak menjadi 'penyibuk' dalam soal hubungan Pas dan Umno sebaliknya fokus kepada usaha menjernihkan isu pegawai kanannya yang dikaitkan dengan RM800,000 itu.

Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, isu Pas menerima wang RM90 juta daripada Umno sudah lama dimainkan dan sehingga kini pihak yang menuduh tidak dapat memberikan bukti.

Menurutnya, Menteri Pertahanan itu sudah kehabisan idea untuk menyerang Pas dan kembali menggunakan modal RM90 juta yang kemungkinan juga mahu menutup isu selesai status muflis pegawai kanannya itu.

“Biar Mat Sabu selesaikan dahulu isu pegawai kanannya dalam kes RM800,000. Selesaikan yang itu dahulu sebelum buat tuduhan kepada Pas.

“Itu kalau kita nak cakap politiklah sebab perkara ini lebih besar lagi dan orang ramai hendak tahu perkara sebenar. Betul atau tidak. Duit dapat daripada mana,” katanya kepada media ditemui di Kompleks Kota Darul Naim, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Mohamad yang PH akan mendedahkan bukti Pas menerima duit daripada Umno kepada rakyat pada April tahun depan.

Dalam pada itu, Timbalan Menteri Besar Kelantan itu juga mahu PH menunjukkan bukti terhadap sebarang tuduhan dilemparkan kepada Pas, bukannya mengalih isu dengan cara memburukkan parti lawan.

Begitu juga dalam soal kemesraan Pas-Umno, Mohd Amar menjelaskan perkara tersebut tidak perlulah 'dimeriahkan' oleh PH kerana pucuk pimpinan secara jelasnya telah menerangkan perkara itu.

Bagi Pas, tidak ada hubungan istimewa sebagaimana digambarkan orang luar parti, sebaliknya jalinan kerjasama hanya sekadar di beberapa PRK sahaja.

29 orang berkata:

Anonymous said...

duit yg pas terima tu didakwa dari duit curi 1mdb, pak karam.. mmg la ada masalah. tak payah nak repot polis lagi dah, kita tunggu perbicaraan di london bulan april thn depan.

Anonymous said...

mat sabu tak sibuk pun dgn pas nak cium muut dgn umno, lantak pi laa walaupun dulu hadi kapirkan umno.. tunggu hampa punya pasai la.

yg mat sabu sibuk tu sebab hampa baham duit yg najib curi kikiki

Anonymous said...

sedap kot noo... dapat makan duit curi. patut laa hadi pernah cakap walaupun najib curi duitrakyat tapi kalau bertaubat boleh terus jadi PM. kitab mana dia rujuk? curi duit rakyat oiii mana bulih tobat macam tu saja. gila kaa ulamak pas ni!?

Anonymous said...

takpe pak karam, jom kumpul duit dari sekarang, bulan april 2019 kita pakat2 pi london. kita bawak sepanduk gempur sarawak report. kalau duit tak cukup, kita suruh tokey mca sponsor kita.

Anonymous said...

huntong laa pimpinan pas dapat duit dari najib. kami walaunta ni susah payah derma kat tabung milo disuruh jihad tapi pimpinan sedap baham duit.

Anonymous said...

jom jomm.. kita islamkan sarawak report.

Anonymous said...

mat sabu tak halang, malah alu-alukan pegawai kanan dia utk disiasat. tapi pas beza, bila dituduh baham duit taknak disiasat, cuma nafi kat facebook jer. tak sama tuu. mohd amar dulu pun rayu supaya sprm jgn masuk siasat kes air di kelantan.. sanggup merayu tuu.. ada apa2 ke?

Anonymous said...

Pas ni musuh umat islam dlm malaysia. Ambik duit dari umno tapi masih tak rasa bersalah dgn umat islam. Byk duit umat islam dicuri umno tapi pas masih nak bekerjasama dgn umno.

Anonymous said...

Anon 6.35am, duit tabung mangsa memali pun depa sebat jugak, tak disiasat pun, hilang mcm tu saja. Kesian org kampung memali.

Anonymous said...

Bodo mohd amar, 90juta tu lagi besar tau dari 800k.

Anonymous said...

Sesungguhnya amanat hadi itu benar. Jgn kamu terpesong dari amanat hadi, kita jgn sokong mca di balakong, atau tergelincir akidah.

~PakKaramu~ said...

Pak Karamu tak kesah apa, cuma yang rasa terkilannya apabila kes tu sudah jadi kes dan tunggu perbicaraan sepatutnya tunggulah kes tu berjalan. soalnya mengapa kes tu di sebut juga tanpa sabar menunggu hari perbicaraan ? apa motif ? elokkah hal tersebut diviralkan ? Pak Karamu tak kesah jika hangpa nak teruskan permusuhan dengan PAS atau nak terus sakitkan hati hati orang-orang PAS, cuma fikirlah sebagai manusia pasti ada maruah yang perlu dijaga.

yang Pak Karamu tanya apa motif Mat Sabu viralkan lagi ssedangkan kes tu sudah difailkan ! Kan ke lebih baik tunggu sahaja perbicaraan ?

Anonymous said...

Betui tu. Apa la mat sabu ni. Dah jadi menteri buat la kerja menteri. Kes 90juta tu dah jadi kes mahkamah di london, tunggu laa. Kaa mat sabu masih kecik hati sebab kena buang dari pas dgn undi chai dulu? Pas pun tak patut laa guna chai masa muktamar, pelik sangat tu.

Anonymous said...

Ini mungkin mat sabu jeles sbb tengok pas dah berjihad mca di balakong.

Anonymous said...

Perghhh...
Merengek rengek keldai keldai KAPIR DAP..
Yabg Pak Karamu pegi cuit Tuan General tu wat per...
Aduhhh..

Anonymous said...

Cuba tak tanyer bapak kau...
Entah entah sama jer BODO..

Anonymous said...

lawak lawak... lawak puak MUNAFIK..

Anonymous said...

Horeyyy..
Rafizi layak bertanding...
Siapa DG ROS laa nii yer...
#sokongrafizibijaknakalgebu

Anonymous said...

Kapir mca mmg suka merengek. Sesuai sangat la dgn politik matang pas yg suka melayan kapir merengek.

Anonymous said...

Saya tegaskan di sini, kita mesti pegang teguh pada amanat hadi, kita mesti lawan umno dan sekutu habis habisan di balakong. InsyaAllah kalau kita mati masa lawan puak2 tu, kita dikira mati syahid.

Anonymous said...

Anon 6.36pm, aku tanya dah bapak kau tadi, mmg confirm dia bodo sama mcm kau jugak kikiki anak beranak bodo.

Unknown said...

Haa..kelakar la..Nabi saw sendiri pun tak bagi jaminan pd Fatimah..kesiannya

Unknown said...

Mat Sabu ni kira ok la..tak banyak pakai ayat2 quran utk menang politik..biasa dia ceramah pakai isu2 semasa sja

Anonymous said...

Mmg kelakar, walaunta ni taksub seolah2 hadi tupegang kunci pintu syurga.

Anonymous said...

Tak syok la kalau tak pakai ayat quran. Tak nampak mcm islamik. Kalau jual air liur tak disulam ayat quran susah nak laku, kureng laris.

Anonymous said...

kah kak kah kah..
Coment coment KELDAI Tunggangan KAPIR DAP.. berislamik bunyi nyer..

Anonymous said...

KELDAI KELDAI KAPIR DAP dah berhujah pasal hal hal agama lah.. Jihad.. Syahid.. Surgha.. Alquran.. Nabi.. Fatimah (Putri Nabi)..
Bagus bagus bagus....

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



elkamaal said...

شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة تسليك مجارى بالاحساء
شركة تسليك مجارى بالجبيل
شركة تسليك مجارى بالخبر

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.