Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MELIWAT !

TAK PATUT BETULLAH DIA ORANG NI, SANGGUP BUAT TUDUHAN TERHADAP ANUAR IBRAHIM SATU TUDUHAN YANG AMAT BERAT.

IAITU RASUAH DAN MELIWAT, CER TENGOK ELOK-ELOK MUKA ANUAR BIN IBRAHIM TU, ADAKAH DIA KAKI MELIWAAAAAT !

 dihukum penjara kali pertama pada tahun 1999 kerana tuduhan rasuah dan liwat.

Kali kedua dihukum penjara kerana  meliwat bekas pembantu peribadinya pada 10 Feb 2015.

  Bukan ke tuduhan tu satu konspirasi  menjatuhkan karier politik beliau.

-Pak Karamu- 

 

Anwar: Dakwa Najib tak semudah dakwa saya

Haspaizi Zain  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini

   
Presiden PKR, Anwar Ibrahim menegaskan proses perbicaraan terhadap bekas Perdana Menteri Najib Razak tidak semudah pendakwaan yang dihadapinya ketika pentadbiran BN dahulu.

Beliau berkata, ini kerana kerajaan PH berpegang kepada prinsip kedaulatan undang-undang dan mahu memastikan sistem kehakiman bebas tanpa sebarang campur tangan.

"Hendak dakwa mantan perdana menteri bukan mudah, bukan macam dakwa saya dulu.

"Sebab kita janji rule of law, kita janji tak mahu pengaruh hakim, kita janji proses mesti adil," katanya ketika berucap pada majis makan malam amal anjuran PKR Kuala Langat di Kuala Langat malam tadi.

Hadir sama Naib Presiden PKR, Dr A Xavier Jayakumar yang juga ketua PKR cabang Kuala Langat.

Najib yang juga bekas Presiden Umno kini berdepan 21 pertuduhan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan (AMLAFTA) 2001.

Anggota Parlimen Pekan itu juga turut berdepan pertuduhan rasuah dan salahguna kuasa ketika menjadi perdana menteri.

Ambil alih jawatan PM ketika stabil

Untuk rekod Anwar yang juga bekas timbalan perdana menteri, dihukum penjara kali pertama pada tahun 1999 kerana tuduhan rasuah dan liwat.

Beliau sekali lagi dihukum penjara kerana tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya pada 10 Feb 2015.

Bagaimanapun sejak awal Anwar menegaskan tuduhan terhadapnya merupakan konspirasi untuk menjatuhkan karier politik beliau.

Sementara itu Anwar mengulangi sokongan penuh terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad bagi memulihkan negara.

Jelasnya, beliau akan mengambil alih jawatan perdana menteri selepas keadaan kembali pulih dan stabil.

"Saya ambil alih masa keadaan stabil lebih mudah, jadi kita dalam PKR, kita akan bagi sokongan kepada kerajaan," katanya lagi.

Anwar dalam pada itu berjanji akan menunaikan segala janji PH yang telah kepada rakyat sebelum ini apabila menerajui negara.

Tambahnya, beliau tidak menyalahkan rakyat yang menuntut janji, kerana PH pada masa itu memberikan janji dengan harapan menggunung tinggi.

Namun katanya, PH pada ketika itu tidak sedar masalah yang dihadapi kerajaan seteruk apa yang diwarisi hari ini.

14 orang berkata:

Anonymous said...

JANJI ARI NI KE PUTARJAYA
ESOK HARGA MINYOK TURUNNN
PALA JUBO GORENG MACAI TERKINJA
SKG BUAT MUKA MCM TOTE BABUN


PUIIIII...!!

Anonymous said...

KES NAJIB AKAN LEBIH MENARIK DAN AKAN RAMAI LAGI YG AKAN TERTANGKAP KATA PEGUAM BELA NAJIB KERANA PEGAWAI BANK SENDIRI TERLIBAT MEMALSUKAN TANDA TANGAN NAJIB PADA CEK UTK MEMINDAHKAN SEJUMLAH WANG..

ADA PIHAK MANIPULASI AKAUN BANK NAJIB.

KUALA LUMPUR – Peguam bela, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mendedahkan wujudnya pihak yang tidak mempunyai kebenaran telah memanipulasi akaun bank bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Beliau mendakwa, pihaknya mempunyai ‘bukti secukupnya’ dalam menyokong dakwaan itu termasuk isu berkaitan pemalsuan tandatangan Najib dalam melakukan transaksi wang bagi akaun beliau.

Beliau juga tidak menolak ianya dilakukan oleh orang luar termasuk Jho Low dan juga ‘orang dalam bank’ sendiri.

“Soal balas kita dengan saksi hari ini sebenarnya akan menyokong kes pembelaan kita nanti bahawa akuan Najib sebenarnya telah di manipulasi oleh pihak yang tidak diberikan oleh Najib.

“Orang luar seperti Jho Low, juga lain-lain seperti orang dalam bank. Kerana itu saya berani katakan ada pegawai bank ‘penyangak’ dalam isu ini.

“Orang dalam dan luar. Datuk Seri Najib tidak tahu tentang transaksi-transaksi ini. Jika tidak bagaimana anda mahu jelaskan bagaimana tandatangan boleh dipalsukan? Pengurus bank hari ini sendiri bersetuju.

“Kita akan dedahkan lebih banyak bukti, ini adalah satu perbicaraan yang sangat menarik kerana ramai yang ‘tertangkap’. Kita mempunyai satu rantaian ‘email’ perbualan antara Pengurus Perhubungan Awam Ambank, Joanna Yu Ging Ping dengan Jho Low.

“Itu belum keluar lagi, minggu depan kamu semua akan tahu. Kita akan dedahkan perkara ini kelak,” katanya kepada pemberita di lobi mahkamah hari ini.

Terdahulu, ketika sesi soal balas, Uma Devi mendedahkan beberapa tandatangan yang digunakan untuk menandatangani cek bernilai jutaan ringgit tidak sama dengan asal.

Muhammad Shafee juga tidak menolak dakwaan bekas Ketua Pegawai Eksekutif SRC International Sdn Bhd, Nik Faisal Ariff Kamil mungkin terlibat dalam ‘mengelirukan’ anak guamnya itu.

Uma Devi dalam keterangannya juga ada menyatakan terdapat juga surat arahan oleh Nik Faisal Ariff Kamil bertarikh 23 Jun 2014 bertajuk transfer instruction dan mengesahkan bahawa itu adalah surat arahan kepada AmBank untuk memindahkan RM3 juta daripada akaun AmBank bernombor 211-202-201188-0 milik Najib.

Nik Faisal Ariff Kamil juga telah mengeluarkan surat arahan kepada Ambank bertarikh 8 Julai 2014 untuk memindahkan RM20 juta daripada akaun AmBank 211-202-201188-0 milik Najib.

Surat arahan itu turut mengarahkan AmBank untuk memasukkan RM10 juta daripada RM20 juta itu ke akaun Ambank bernombor 211-202-2011898 (AmPrivate Banking-Y1MY).

Sekali lagi terdapat surat arahan oleh Nik Faisal bertarikh 21 Ogos 2014 untuk memindahkan RM10 juta daripada Akaun AmBank bernombor 211-202-2011898 (AmPrivate Banking-Y1MY) milik Najib.

Dalam pada itu, Muhammad Shafee sekali lagi menyatakan Najib adalah mangsa keadaan malah memberi gambaran seperti sebuah filem, akhirnya yang disangka jahat itu sebenarnya tidak bersalah.

“Kes ini sangat menarik, ramai yang akan terdedah dengan pendedahan-pendedahan yang mengejutkan, seperti dalam filem, seseorang yang kita sangka pada awalnya jahat rupanya adalah mangsa perbuatan orang lain. Kita tunggu dan lihat,” tegasnya. –MalaysiaGazette

https://malaysiagazette.com/blog/2019/04/25/ada-pihak-manipulasi-akaun-bank-najib/

#FARIS_KHAN,

Anonymous said...

Kes aljuburi senang ,,kerana bukti jelas dan tiada keraguan. Berbeza dgn kes ds najib,,hanyak berdasarkan fitnah. Mcmna nak dakwa di mahkamah ? Dalam suara keadilan yg penuh dgn fitnah dan pembohongan tu,,rasa benar sangat la ds najib merompak... Anwar ibrahim bodoh betul lah. Mahathir tu,,dia anak2 ada kekayaan aset bernilai usd44 billion lebih,,ini rule of law ka, rule of jubur ?

Anonymous said...

Agaknya berita2 sebegini memberi kelebihan kepada blogger ni dapat layanan istimewa ke syurga.....

Anonymous said...

NANGOI TUA MUDAH LUPA
SEDAP MONTOT KATA APA SAJA
KO INGAT KO HEBAT TUA CELAKA
FITNAH KO DAH TAK LAKU ADANYA
TAUBAT LA NANGOI TUA SELAGI MASA ADA


CUKUP CUKUP LA TU NANGOI TUA MUDAH LUPA

Anonymous said...

Bangang

Anonymous said...

Lagi bangang

Anonymous said...

Lagi bangang

Anonymous said...

Entah la. Dah dekat ramadhan pun masih tak insaf. Bangang

Anonymous said...

Bangang kau ni

Anonymous said...

Hang tu la bangang,,balacitaik babi dap

Anonymous said...

Encik Pala Jubo Goreng harus bertaubat. Sebelum Encik Phuii bertambah marah.

Anonymous said...

Encik Balacaitaik Dap kepanasan dibakar oleh Encik Bakar.

Anonymous said...

Encik Istimewa dan Encik Syurga cool jer ko berdua pulak bertambah kepanasan dihembus oleh Encik Neraka sebab tu suka sebut bangang bangang bangang, memang sah ko ni Encik Bangang.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.