Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEKOLAH VERNAKULAR WAJIB DITUTUP

KERAJAAN SEKARANG TIDAK BERJAYA MENGEMBALIKAN STATUS NEGARA KEPADA PEMILIKNYA.

SELAGI SEKOLAH VERNAKULAR UJUD MAKA SELAGI ITULAH JAWI MENJADI MOMOKAN DAN KEBENCIAN.


MANA-MANA, SIAPA-SIAPA YANG TIDAK BERSETUJU ATAU MENENTANG WAJIB DIHALAU DARI NEGARA INI.
 
LA NI CACING SUDAH NAIK KAT MATA , TUNGGU MELAYU  MENJADI BUTA SAHAJA.
 
JIKA PEMERINTAH ATAU MANA-MANA WAKIL RAKYAT MENENTANG MAKA MEREKA TIDAK WAJIB DIUNDI SEBAGAI WAKIL RAKYAT.


KERAJAAN SEPATATNYA KAJI SEMULA PUNCA BANGSA PENDATANG ITU DATANG DAN SYARAT-SYARATNYA MEREKA BERADA DI NEGARA INI.
 
APA YANG KITA LIHAT IALAH PEHAK PEMERINTAH YANG TERDIRI DARI MELAYU SUDAH BAGI MUKA DENGAN PENDATANG INI. 

‘Kebiadaban takkan padam selagi wujud sekolah Cina’

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini

Mufti Perlis Mohd Asri Zainul Abidin berkata pergeseran dan kebiadaban antara kaum akan berterusan selagi wujudnya “sekolah vernakular yang tidak berbahasa kebangsaan” di negara ini.

Meskipun tidak merujuk kepada mana-mana pihak, tetapi kenyataannya itu dibuat di tengah-tengah isu pembelajaran tulisan Jawi di sekolah Cina dan Tamil yang hangat diperkatakan sehingga membawa kepada bantahan pelbagai pihak. 

“Kita melihat kemelut kebiadaban yang tidak putus-putus. 

"Selagi sekolah vernakular yang tidak berbahasa kebangsaan tidak dihapuskan dalam negara ini, selagi itulah kemelut pergeseran dan kebiadapan antara kaum tidak akan berhenti. 

“Hendaklah kita semua bersatu dan melupakan perbezaan antara kita dalam mengembalikan kekuatan negara dengan kuasa politik yang menjanjikan ketegasan dalam menghadapi kebiadapan ini,” katanya dalam hantaran beliau di Facebook malam semalam. 

Kenyataannya itu dibuat selepas berlangsungnya Kongres Kebangsaan Jawi yang dianjurkan oleh Gabungan Seni Khat Action Team (Sekat), petang semalam. 

Kongres itu antaranya menggesa agar pelaksanaan tulisan itu dijadikan sebagai pilihan dan bukannya dimasukkan ke dalam Sukatan Pelajaran Tahun 4 Bahasa Malaysia.

Jumaat lalu, polis mendapatkan perintah mahkamah untuk menghalang kongres yang dianjurkan oleh Dong Jiao Zong yang sepatutnya diadakan pada 28 Disember. 

Kongres yang sepatutnya dijadualkan berlangsung di Kolej New Era, Kajang itu bertujuan bagi membincangkan pembelajaran Jawi di sekolah vernakular.

Mohd Asri sebelum ini mahu masyarakat di negara ini digembleng untuk menggempur kumpulan pelampau yang menentang pelaksanaan pengenalan tulisan Jawi dalam buku teks bahasa Melayu di sekolah Cina dan Tamil.

Pada 17 Ogos, beliau juga mengajak semua rakyat Malaysia menandatangani petisyen atas talian yang dilancarkan oleh pemuda Bersatu, untuk mengharamkan pertubuhan Dong Zong, yang disifatkannya sebagai pertubuhan yang rasis.

3 orang berkata:

ted manoff said...

Aku rasa dh terlambatt..patut contohi sistem pendidikan indon lagii bagus dimana penggunaan bahasa kebangsaan diterap secara serius..org putih,org hitam tinggal diindon boleh kuasai dgn mudah bahasa kebangsaan tapii lain pula kt malaysia nii..yg lahir kt sini pun gagal paham bahasa malaysia..inilah kesilapan besar tengku ab.rahman..


Apakah PH kerajaan sepenggal?..

Anonymous said...

UCAPAN FOSSIL PURBA NEW YEAR 2020 TADI
WAWASAN 2020 DAH JADI FOSSIL KUTTY
WAWASAN KE 2030 ALIHKAN MALU SINDRI
BUKAN SALAH SAYA WAWASAN TU TAK JADI

GEBANG FOSSIL PURBA KLSUMMIT19 TAK MENJADI BANGANG
52 KETUA NEGARA DIJOMPUT 3 EKOR AJER YG DATANG
APO KEPUTUSAN YG BOLEH DIBENTANG UTK DIGEBANG
DEKLAEASI KLSUMMIT19 LANSUNG TAK DICANANG


KIKUIKUIKUIII...

pakresky said...

Assalamualaikum wr.wb,saya pak arianto pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang TKI pembantu di negara tentangga yaitu di malaysia yang pendapatannya tidak seberapa dan suami saya cuma kerja di kelapa sawit,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup di kampung apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya dan suatu malam saya buka internet dan tidak sengaja saya temukan number HP EYANG WORO MANGGOLO langsung saya telpon beliau dan menceritakan semua keluahan saya dan akhirya di kasih ANGKA GHAIB 6D benar-benar tembus dengan adanya EYANG semua hutang-hutang saya di kampung sudah lunas semua ,bahkan sekarang saya sudah buka usaha WARUNG MAKAN di malaysia!!! sekali lagi saya mengucapkan banyak terimah kasih kepada EYANG WORO MANGGOLO atas bantuan Eyang kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan EYANG WORO MANGGOLO pula yang telah memberikan angka ghaib hasil ritual,beliau kepada saya yaitu 6D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut-turut tembus .
Solusi yang tepat jangan anda putus aza karna EYANG akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB apa bila anda butuh angka togel 2D-3D-4D-5D-6D, dijamin 100% jebol.
Apabila ada waktu silahkan/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 .
DAN BELIAU JUGA BISA MENBANTU ANDA TUK PUTARAN YANG ADA DI BAWA.

angka;GHOIB: singapur
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum 4d
angka"GHOIB; laos…
angka"GHOIB; macau
angka"GHOIB; sidney
angka"GHOIB: vietnam
angka"GHOIB: korea
angka"GHOIB: kudalari

sekali lagi makasih yaa KI waktu itu saya cuma bermodal uang cuma 300 ribu dan akhirnya saya menang banyak dan berkat angka gaib hasil ritual KI saya sudah buka usaha Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yang ingin seperti saya silahkan HUB/SMS EYANG WORO MANGGOLO di number 082-391-772-208 insya allah beliau akan menbantu anda semua.trimakasih

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.