Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEKOLAH VERNAKULAR

DIMANA LETAKNYA NILAI MARUAH BANGSA,BAHASA DAN NEGARA YANG TELAH MERDEKA ?

Apabila ada terdapat sekolah jenis kebangsaan di dalam sebuah negara yang telah Merdeka, Apa maksudnya? Apakah di dalam kebangsaan itu perlu ada berjenis kebangsaan?

 SEKOLAH VERNAKULAR MENGGUGAT PERPADUAN NASIONAL


MANA KEDAULATAN BAHASA NASIONAL ?

MANA SEMANGAT BANGSA NASIONAL ?

MENGEKALKAN SEKOLAH VERNAKULAR MENYEBABKAN IDENTITI NASIONAL TERKUBUR


DIMANA SEMANGAT NASIONAL JIKA SEKOLAH VERNAKULAR TERUS BERTAPAK DI SEBUAH NEGARA YANG TELAH LAMA MERDEKA ?

MALAYSIA NEGARA ROJAK, MENYEBABKAN MERUAH NASIONAL MENJADI GELAP GELITA

KEDAULATAN BANGSA, BAHASA, BUDAYA TIADA
BERCORAK NASIONAL, TAPI CACA MARBA.

Vernacular schools: Drop the insults, let's talk over coffee, Rajiv tells Akmal
TAK PERLU BAGI ALASAN YANG BODOH
ATAU
"let's talk over coffee" SUATU RASUAH ? INI LA KERJA BARUA !

SEKOLAH VERNAKULAR SEPATUTNYA DIHAPUSKAN
BARU LA PERPADUAN NASIONAK BERDAULAT

NEGARA MALAYSIA SAHAJA YANG MEMANJAKAN
RAKYATNYA BERLEBIH-LEBIHAN

KONON MEMBENTUK PERPADUAN KAUM, TAPI HABUKPUN TAKDA !

8 orang berkata:

Anonymous said...

Kalau tanya walaun walaun Sek Vernakular PKR spt President Mahasiswa PKR, Jijah, Nurul, Papangang pasti bangkang sampai lubang jubo... DAP mesti bantah abis abisan.

Kerajaan perlu memansuhkan pelaksanaan sistem sekolah vernakular kerana ia tidak memupuk perpaduan di negara ini.

Mahasiswa Universiti Perguruan Sultan Idris, Nurul Fatin Aqilah Rahim yang menjadi pembentang resolusi Kluster Pendidikan berkata, kerajaan harus terus komited kepada agenda perkasakan sekolah kebangsaan.

Katanya, hanya sekolah satu aliran sahaja yang dapat mendidik serta memupuk integrasi nasional dalam kalangan generasi yang bakal mewarisi negara ini.

“Sekolah vernakular, contohnya Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil, mereka menggunakan bahasa pengantar berbeza.

Saya ulangggg...!!

Tanya walaun walaun Sek Vernakular PKR spt President Mahasiswa PKR, Jijah, Nurul, Papangang pasti bangkang sampai lubang jubo... DAP mesti bantah abis abisan. UMNo saja terpekik terlolong hapuskan Sek Vernakular tapi UMNo dah tak ada gigi...kemam aje ler yg bole..!!

Kah kah kah

Anonymous said...

Kah kah kah... wahhhh terkinja kinja la walaun suma bila Papa kata Malaysia meraih komitmen pelaburan tertinggi dalam sejarah berjumlah RM170 bilion daripada pelabur China.

Komitmen tu Kira komfirm ka...!? Dah Pasti ka komitmen tu... Kalau dah Pasti pasai hapa hengget sampai 1.USd = RM4.80...!?

Ia hasil daripada 19 memorandum persefahaman (MoU) yang dimeterai antara syarikat Malaysia dengan China, di sini, sebentar tadi.

Perdana Menteri, ia sekali gus menunjukkan keyakinan China, khususnya pelabur dari negara itu terhadap ekonomi Malaysia.

"Ini adalah rekod tertinggi kepada negara, yang mana kami sudah mencapai komitmen sebanyak RM170 bilion pelaburan.

Exchange rate today...RM vs KINA Papua New Guinea...

Malaysian ringgits to Papua New Guinean kinas today . Convert MYR to PGK at the real exchange rate Amount 1,000 MYR Converted to 803.36

PGK
1.000 MYR = 0.8034 PGK
Mid-market exchange rate at 11:26 date 11.3.2024

Minggu lepas Papa baru balik dari Australia umum kerajaan Australia mohon melabur 20 billion. Tetiba bank utama Australia iaitu ANZ Bank jual kepentingan 16.5 % saham dalam AmBank..

Memalukan sungguh memalukan... Teringat kata kata arwah "Malu saya kalau saya dilantik jadi PM tapi tak tau jaga negara ini..."

Kita tunggu papa balik dari German brapa billion kilo papa bawa balik kah kah kah...!!

Selagi papa boleh goreng hangus, selagi boleh konar baring sampai nampak jubo sekali pun papa goreng lah... Mana yang faham faham lah kecual walaun walauntit PKR , DAP dan Melayu Kayangan... Kah kah kah ...!!

#PapaGorengSelagiBolehHaahh..


Anonymous said...

Mutiara Kata Hari Ini

Malaysia satu satu nya negara dalam doonia ini yang cukai 6 % walaun guling guling atas jalan raya tapi jadi diam bisu dan bodoh bangang bila cukai 8% dikenakan.

Anonymous said...

Wooiii NGo Arifin Abu Bakaq..wooii walaun who's bangang now...!? Species berak tak cebok ni main sental macam tokey demonstrasi depa.. buat hilang pahala puasa aku aje mangkok ni... Puiii..?!

Hang la nih dah jadik kerajaan yang hang pi guling guling ataih jalanraya tu pasai apa...!?

https://vt.tiktok.com/ZSFf5RxAj/

Jurucakap NGO ‘Pulangkan Duit Rakyat, Ariffin Abu Bakar berkata, rakyat juga mempunyai hak untuk mengetahui hal yang sebenar jika dakwaan yang disabitkan itu berkait dengan duit rakyat.

https://vt.tiktok.com/ZSFf5NSyd/

Hang dah jadi kerajaan hang pi lah cari jalan cmner depa nak pulangkan duit yg hang terpekik terlolong kat jalan raya pasai apa ..!?

https://youtu.be/ONqU4KsGyrY?si=esHJwi8Nopbwbjkv

“Sekiranya betul mereka terlibat dengan skandal (kewangan), kita minta untuk pulangkan duit rakyat agar kami tidak tertanggung dengan harga yang tinggi dan ringgit makin jatuh.

Harga barang tinggi dan ringgit makin jatuh dan Harga barang akan turun jika rompakan hasil negara dihentikan - NGo tu senada dengan Anwar

https://vt.tiktok.com/ZSFSvNPvX/

Ini formula baru ka..!?

Atau formula nak kona baring asal bukak mulut ja mohong bukak mulut ja mohong...!?

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2024/02/1213149/harga-barang-akan-turun-jika-rompakan-hasil-negara-dihentikan-anwar

Papanon dah bagitau hang Datuk ka, Datuk Seri ka, Tan Sri ka, Tun ka, hang baik kita salute (hormat) hang rompak kita tangkap sumbat dalam penjara.

Persoalan nya takdak sekor pun yang halang Tan Sri ka, Datok ka, Puan Sri ka yang rompak kekayaan negara. Rakyat personalkan Wak Jahit 47 rasuah, keling paria rompak puluh juta , Nurul Izzah kerja 3 Hari seminggu gaji 35 ribu sebulan suma tu Papanon nak campak ke mana...!?

Anwar menegaskan, sekiranya rompakan terhadap hasil negara dapat dihentikan, harga barang yang melonjak tinggi juga dapat diturunkan. Saya ulangggg.. ini formula baru ka..!? Nurul kerja 3 hari seminggu gaji 35 ribu sebulan hagak hagak harga barang boleh turun kottt..!!!!

Jadi saya minta kawan-kawan faham mengapa ada kes saya tidak mahu tolak ansur, hang (awak) makilah berbakul-bakul pun, serangla guna apa pun tetapi saya tidak akan bertolak ansur dari perompak (hasil negara).

Mana ada rakyat nak maki berbakul bakul membabi buta saja.. hang hingat rakyat Bodo nak maki membabi buta..!?

Saya ulannnngg...!!

Rakyat maki pasai hang tak reti nak jaga negara ini.... Bangangggg...!! NGo tongong Species berak tak cebok ni main sental macam tokey demonstrasi depa

#NGOtuhtakseriklagikenakencing

Anonymous said...

Mp pembangkang selalu gagap dalam parlimen. Banyak yg kena berus kepala oleh MP Kerajaan.

Anonymous said...

PART 2 : MEMBURU SAMBIL PHA CHU CHENG

Puppet King and Master of King Puppet X... Kita intro doluuu...!!

https://vt.tiktok.com/ZSFyEr1do/

Salute to Indonesia Army... Bantuan Indonesia sudah sampai dan kepal terapung hospital Indonesia pun sudah tiba di sempadan Palestine Lubnon.

Link bawah bab Taylor Swift menyanyi Singapore bole kacau jiran tetangga ini kan pulak bab yang lebih serious lagi spt bab ekonomi..!! Lu fikir la sendiri...!!

https://vt.tiktok.com/ZSFUV8LP2/

Tentera Malaysia lansung tak membantu Gaza Palestine..!! Kapal terapung Flotilla Malaysia Jadi Berak terapung oleh Kerajaan Bapok Tua Papanon

Apa muslihat NST Singapura lapor "No Puppet King"

https://vt.tiktok.com/ZSNwt7HBp/

Lebih malang bila King Puppet pula layan News Straits Times Singapura (NST) untuk di wawancara visi dan misi bila Jadi pemimpin utama nanti.

https://vt.tiktok.com/ZSNgaoyoS/

Tentera Indonesia buat pangkalan di Lubnon untuk membantu kemanusiaan Gaza dan Palestine....

Tahniah dan bangga pada kerajaan Indonesia dan amat memalukan kerajaan Malaysia Lansung tidak membantu Gaza dan Palestine di bawah kerajaan Papanon....

Terpekik terlolong pasal Palestine hingga bergegar bumbung stadium tapi Anak papa ekor bergelumang dengan taik Yahudi.. puiii..!!

Lebih malang bila pemimpin utama pula layan News Straits Times Singapura (NST) untuk di wawancara visi dan misi bila Jadi pemimpin utama nanti.

Kalau dah tak hendak menyumbang helok sekurang kurangnya jaga lah sikit sensitivity dan perasaan pada Rakyat Palestine dan Gaza yang hari hari dibunuh dengan kejam dan di bom dengan bom phosphorus...!!

Link bawah ni hado di sebut Singapura... Lu fikir la sindri

https://vt.tiktok.com/ZSNbvpsmD/

NST itu lidah utama Pengarang Kerajaan PAP Singapura Little Isreal Asia Tenggara yang 100% menyokong genosid kanak kanak dan rakyat Palestine Gaza. Singapura itu dikenali Little Isreal Zionis Asia Tenggara dibawah kerajaan PAP@DAP di Malaysia. Lansung tak Ada sensitivity pada Rakyat Palestine. Beware Malaysia with puppet King and Puppet master X...??

Awasi fahaman liberalisme

https://vt.tiktok.com/ZSNgGsnCL/

Sepatutnya kerajaan Malaysia dah lama lupakan dan putuskan hubungan diplomatic dengan Singapura...!!

Link bawah ini bagaimana Indonesia mengajar Singapura

https://vt.tiktok.com/ZSNgAxUtQ/

Kerajaan Malaysia saja yg Masih bodoh piang bila berhadapan Singapura..!!

Lansung tak ada rasa malu saudara Islam di Gaza Palestine bila sanggup diwawancara Oleh NST Singapore yang terang Kerajaan Singapura terang sokong pembunuhan genosid anak anak kecil yg tidak berdosa di Palestine...!!

Dahulu penjajah British selalu menyogok raja2 dengan memberikan hadiah2 mewah dan sebagainya? Betul ke? Hapraknya perangai Melayu Kayangan ini..!! Kalau betul harap ianya tidak berulang...

https://vt.tiktok.com/ZSFyGxQMd/

Dolu British rasuah Temenggung Bendahara dan Raja Melayu sekarang Mata Sepet rasuah pemegang ke dua terbanyak bukan saham majority pun pada golongan kayangan Melayu ini kah..kah..kah.

https://vt.tiktok.com/ZSFyGrJT7/

Mentality Melayu kayangan bodoh berniaga duduk ditahta Istana sambil taikun Mata sepet ketawa gepuk tangan bersama kaum mata sepet melihat Melayu Kayangan kena bodoh bangang ikut telunjuk taikun mata sepet itu..!!

Lingkup Stabak boleh merana Melayu Kayangan pemilik ke 2 saham majority dlm Stabak

https://vt.tiktok.com/ZSFfyPMyD/

Ura ura Nak jual tanah di Singapura pulak dahhh.. Dari dolu dah pesan jangan lantik PM Dari Utara.. Nak fakta ka..?

..dah lah kerajaan tak membantu lagi nak menyusahkan rakyat jelata ..

Banganggg...!!

#kingpuppetiskingpuppetmasterX

Anonymous said...

Walaun hebat di alam maya

MP walaun terkulat dalam Parlimen.

Anonymous said...

Mutiara Kata

Malaysia satu satu nya negara dalam doonia ini yang cukai 6 % walaun guling guling atas jalan raya tapi jadi diam bisu dan bodoh bangang bila cukai 8% dikenakan.

Yang paham paham lah perangai Papangang ni kecuali walaun PKR, Anak papa walauntit planta serta walaun tengkolok tanjak panjang tajam serta topi badut lebar telinga gajah milik Melayu Kayangan yang masih tebal bebal nya jadi barua DAP@ LeeKwanYew


Kah kah kah..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.