Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CUBALAH PELAJARI ISLAM SECARA JUJUR

Salam

Ada pemimpin UMNO bagi tahu pak karamu "Kami memperjuangkan islam juga akan tetapi berdasarkan kepada semangat bangsa ! PAS juga katanya memperjuangkan islam akan tetapi derdasarkan islam ! "

Pak Karamu lihat lama-lama muka pemimpin UMNO ini nampaknya seperti dia hendak menegakkan benang yang basah yang tidak mungkin tegak, Pak Karamu bagitahu dia "Berdasarkan panduan apa dato sebut begitu ? Dalam agama tidak sebut begitu malah dilarang berbuat demikian "

Dato ini berkata " Pokoknya bukankah kita sama-sama memperjuangkan islam ? Saya jawab " Setiap kita mahu memperjuangkan satu-satu dasar tentulah ada konsepnya, konep bangsa adalah terlarang, dan agama kita suruh kita tegakkan islam berdasarkan agama islam (Ia itu La Illaha Illallah  Muhammadarrasulullah)  itu sendiri kerana ada jaminan daripada Allah berbuat demikian dan Pak Karamu kata "tidak ada kaum dari kumpulan islam sejak dari zaman nabi hinggalah sekarang yang memperjuangkan islam berdasarkan kepada semangat bangsa melainkan UMNO"

Dato ini bingkas macam nak marah ! 

Dato'
Habisss ! tak betulkah kami memperjuangkan islam berdasarkan kepada bangsa ?

Pak Karamu
Tak betul,  kerana tidak terdapat didalam agama islam yang membenarkan berbuat demikian

Dato'
Akan tetapi kami banyak mendirikan masjid dan surau dan pusat islam yang telah diakui oleh negara islam diluar negara dan mengiktiraf Malaysia sebagai negara Islam morden !

Pak Karamu
Tentang membena masjid, surau dan pusat islam dan sebagainya itu adalah syi'ar islam BUKAN agama islam, sementara yang di iktiraf oleh kebanyakan pemimpin negara islam dari luar negara sebenarnya mereka juga jahil islam kerana Malaysia bukan negara islam sebenar akan tetapi negara umay islam

Dato'
Jadi Malaysia bukan negara islam ?

Pak Karamu
Bukan ! Kerana umat islam belom lagi mengislamkan negara Malaysia, dengan menanggalkan perkara yang terlarang yang berada diatasnya 

Dato'
Jika demikian islam UMNO dan PAS berlainan ?

Pak Karamu
Ketidak fahaman itulah sebenarnya kita berlainan, jadi eloklah Dato' rujuk kepada quran dan hadis, jangan main ikut-ikut kata orang, nanti Dato' diketawakan oleh orang yang faham hukum

Dato'
Merungut %^&$#*&(%$#^% Tak guna punya ustaz UMNO

3 orang berkata:

Unknown said...

salam.Menarik perbincangan pak karamu kali ni.xde sambungannya ke?

~PakKaramu~ said...

Mula dia sangka kita ni bangang, tapi sebenarnya diapun jahil agama, walau apapun dia kata jumpa lagi

tungkaran hati.blogspot said...

Perjuangan PAS tanpa DAP dan PKR saja yang dapat memertabatkan Islam dan Ketuanan Melayu dinegara ini.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.