Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ADEH !!! MENTERI NI TIDUR LAGI ! EKAU TANYO KHAIRYLAH !!! MENGAPO BANGANG NAR !

Rais yatim : Gantung jawatan ketua pembangkang isu video seks.

PUTRAJAYA 30 Mei - Jalan paling setimpal meredakan keraguan rakyat dalam isu Datuk Seri Anwar Ibrahim ialah menggantung jawatan Ketua Pembangkangnya sehingga kes dakwaan pembabitannya dalam rakaman video seks selesai. 
Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, prinsip dan amalan itu dilakukan pada perkhidmatan awam di sisi undang-undang. 
"Kenapa ia tidak dilakukan kepada ahli parlimen yang berjawatan "Lagipun Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan jelas menyatakan bahawa setiap orang adalah sama di sisi undang-undang. Jika Anwar tak rela 'cuti' dari jawatannya itu bermakna beliau tidak menghormati amalan akauntabiliti demokrasi dan undang-undang negara," kata beliau kepada Utusan Malaysia hari ini. 
Dalam aspek ini, kata Rais, jika kes melibatkan Penasihat PKR itu nanti diputuskan mahkamah memihak kepadanya, maka pakatan pembangkang boleh mengesyorkan pengembalian jawatannya itu. "Undang-undang negara dan antarabangsa juga mengiktiraf amalan melepaskan jawatan sementara 'indictment' atau pendakwaan sedang berjalan terhadap seseorang," katanya
Rais menarik perhatian kes melakukan serangan seksual dan percubaan merogol membabitkan Pengarah Urusan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn yang terpaksa melepaskan jawatan tingginya itu sebagai satu contoh terang dan nyata. 
Malah bukan itu sahaja. Strauss-Kahn terpaksa pula membayar kos pengawasan yang disabitkan dengan 'penjagaannya' selama siasatan dengan kawalan terhadap dirinya berjalan. "Beberapa orang menteri dan menteri besar kita juga pernah melepaskan jawatan semasa dalam edah perbicaraan jenayah terhadap dirinya. 
"Mungkin Mursyidul Am Pas (Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) tak baca nas-nas ini kerana sentiasa cuba menegakkan basahnya dan 'keadilan' sendiri," kata beliau. 
Tegas Rais: "Apa pun pendirian Menteri Besar Kelantan itu, ia sudah diduga. Amat membina sekiranya beliau melihat persekitaran kes Strauss-Kahn serta 14 orang pemimpin pembangkang Turki dan lain-lain yang menghormati amalan dan prinsip tanggungjawab demokrasi (dengan melepaskan jawatan mereka)."


Lantak ko lah rais. Ko nak gantung jawatan dsai ke apa ke buat je lah. Cuma aku heran sepatutnya siasatan suruhananraya diraja patut ditubuhkan untuk menyiasat kes neh tapi sampai sekarang tak tubuh2kan lagi sedangkan neh keputusan kabinet bukan keputusan dsai. So apa yang melengahkan kabinet daripada menubuhkan siasatan diraja neh?



Kalau sungguh nak suruh dsai mengantung jawatan dia sekalipun pe kata suruh pdrm reveal kan pelaku video seks terbabit tue dulu? Dsai tak patut gantung jawatan dia disebabkan polis pun tak cakap dia ialah pelaku seks dalam video terbabit. Kalau tiba2 dsai mengantung tugas seolah2 cam dia mengaku pula yang dia ialah pelaku seks terbabit. Sedangkan polis pun tak sebut dia. Jadi buat apa dia bangang2 nak gantung jawatan pula?



Lagi satu kan ko rais nak bagi pandangan ko bagi je lah tapi takpayah ko heret nama tgna. Bangang lah ko dok fitnah2 tgna pula kat sini. Tgna takde cakap apa2 pun pasal isu gantung mengantung tugas neh. Dia cuma cakap berdosa orang yang menfitnah orang dan tak masuk syurga selagi kita tidak minta maaf kepada orang yang kita fitnah. Dia bagi kenyataan tue bila ditanya isu video seks. Tapi kenyataan dia tue boleh mewakili untuk semua kes fitnah. 



Bukan dia cakap"  tak masuk syurga fitnah dsai.. " tah hapa2 lah. Dari wartawan utusan sampai ke wartawan pembangkang [kecuali harakah] semua spin kata2 tgna yer. Nak je aku taler kepala hotak wartawan sekor2 tue. Sesuka korang je dok mengarut dan memutar belitkan kata2 tgna 3,4 minggu lepas. 



Bila kata2 seperti ;



"tak masuk syurga fitnah dsai" di baca oleh orang awam maka persepsi serong akan timbul seolah2 dsai = penentu kita ke syurga atau neraka. So ini ayat2 macam neh tak patut dipakai.



Lainlah kalau ;



"tak masuk syurga jika kita fitnah orang selagi tak minta ampun pada orang yang kita berbuat fitnah" = kata2 yang tidak menimbulkan kontroversi dan menghasilkan persepsi baik. 



Jadi aku heran apsal ada pro pembangkang yang bangang2 pergi cakap tak masuk syurga kalau fitnah dsai.. dah tue siap petik2 cakap tgna plak yang cakap. Memang dia cakap.. tapi dia cakap kalau kita fitnah orang kena minta maaf dulu.. kalau tidak macam mana nak masuk syurga? cubalah jangan cakap benda2 macam neh sebab akhirnya pro umno akan baca dan anggap kata2 tgna sebagai lain. Sudahlah banyak kata2 tgna di spin. Ingatkan orang2 umno je yang spin.. neh orang2 pr sendiri pun amek dan spin sekali kenyataan tuk guru. 



Lepas tue kan selain dari anwar ibrahim, aku rasa si rais yatim neh pun patut digantung tugas atas tuduhan rogol amah. Jangan nak dediam pula. Pandai suruh orang berundur, maka ko pun kena pandai berundur juga buat sementara waktu sehingga kes siasatan tersebut selesai.



Kalau nak tahu sekarang neh aku tengok utusan dok main propa. Mereka main propa kononnnya pas sekarang tolak kepimpinan ulama [hadi + nasha] dan angkat kepimpinan anwaritas. Tah pape2 lah tuduhan2 neh. Ingat pas neh kaki berpuak2 ke? Tiada pro anwaritas dalam pas sebenarnya. Gelaran neh adalah rekaan. Itu semua fitnah dan mengarut.  Walaupun kita kadangkala tak berapa suka dengan kepimpinan itu ini tetapi kita tetap hormat. Sebab mereka dipilih oleh perwakilan. Tindakan utusan melabelkan itu ini dalam proses pemilihan pas kali neh aku baca sebagai ;



1. menimbulkan fitnah dan syak wasangka di kalangan ahli2 pas.



2. memberikan persepsi benci kepada hadi + nasha oleh kumpulan pro tgna dan sebaliknya.



3. membuatkan ahli2 pas saling bertelagah akibat masing2 ada pimpinan pilihan masing2.



Yang heran nya ingatkan takde lah ahli2 pas yang terpengaruh.. rupanya ada bhai. Dorang tue bodoh. Sorry i jujur. Ingat senang ke hadi + nasha nak seret pas masuk bn? Itu adalah mustahil. Hadi tahu. Nasha juga tahu. Tetapi nasha aku tolak sebab dia terlalu lemah, taktahu buat kerja dan lambat dalam menentang kemungkaran dan kepincangan kerajaan [baca : umno]. Itu je sebabnya. Aku memang hormat dia tetapi aku takmo dia menang lagi. Even hadi pun kalau boleh berundur lagi bagus. Tapi nak buat macam mana tiada sapa2 pun berani nak cabar dia. Hadi pula taknak letak jawatan. Sedangkan hadi patut faham dia tiada kredibiliti untuk memimpin pas ke arah pembaharuan.



Pas perlu reform. Tapi entahlah macam mana nak reform pas kalau hadi pegang tampuk kuasa? Aku nak pemimpin berani macam tgna. Tghh ketika muda dia memang berani. Tapi sayang keberanian dia ada tempoh. Sekarang dia dah tak berani lagi dah. Pendekatan dia pun dah tak relevant. Tapi keberanian tgna pula tetap berterusan walaupun dah makin berusia. Tapi kena faham, tgna bukan malaikat. Suatu masa nanti Allah swt akan jemput dia pergi. Jadi takan pas taknak cari penganti yang boleh meneruskan momentun tgna? Yang pasti barisan calon sekarang aku tolak nasha sama macam aku tolak nizar. Ya, nizar pun aku tolak. 



Itu pandangan aku. Aku taknak pilih pemimpin yang pandai ceramah je. Kalau setakat ceramah baik aku buka kuliah agama. Dah berlambak2 ustaz pas yang boleh bagi ceramah. Apatah lagi zaman sekarang teks ceramah pun orang yang sediakan. Heh. 



Tapi kalau boleh aku nak pemimpin yang boleh lead negara. Sudah cukuplah aku berangan nak hidup dalam negara islam. Sudah cukupla aku berangan nak fahamkan orang bukan islam bahawa islam ialah satu sistem hidup. Kini masa untuk aku melaksanakan impian aku jadi realiti. Untuk itu, aku perlukan pemimpin yang ada impian macam aku juga. Sebab itu aku sokong pas, bukan individu dalam pas. Heh.



Dah alang2 rais yatim cakap pasal neh nak juga aku ingatkan rais yatim isu artis seksi seksa neh masih belum selesai lagi. Video klip seks neh bila kau nak amek tindakan rais?

0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.