Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SOKONG USHA BERSIH TAPI TAK SETUJU HIMPUN BERSIH

 MUNGKIN TUNKU INI YAKIN USHA SPR BAGI BERSIH ADMIN SPR YANG MEREKA KATA DAH TERBAIK DALAM DUNIA, ADA MOTIF AGAKNYA !

Thursday, April 26, 2012

Tidak setuju himpunan BERSIH 3.0 itu pandangan peribadi, Saya sokong usaha BERSIH - Tunku Abdul Aziz


KUALA LUMPUR: Naib Pengerusi DAP, Senator Tunku Abdul Aziz menjelaskan, kenyataan beliau tidak bersetuju perhimpunan Bersih 3.0 di Dataran Merdeka adalah pandangan peribadi beliau sahaja.

"Itu pandangan peribadi saya sahaja (berhimpun di Dataran Medeka). Bagaimanapun saya bersetuju dengan pandangan yang diumumkan oleh Setiausaha Agung DAP, yang menyokong sepenuhnya usaha Bersih untuk mendapatkan pilihan raya yang bersih, bebas dan adil serta hak untuk berhimpun secara aman," kata Tunku Aziz dalam kenyataannya.

Media hari ini melaporkan Tunku Abdul Aziz  mengeluarkan kenyataan tidak menyokong himpunan Bersih 3.0 yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada Sabtu ini.

"Kebanyakan himpunan akan bermula dengan aman dan berakhir dengan keganasan. Siapa yang akan bertanggungjawab tentang keselamatan mereka?

"Saya menolak mana-mana pihak yang melakukan perkara menjurus kepada pelanggaran undang-undang," katanya sebelum ini sebagaimana yang dipetik oleh media.

Bagi Abdul Aziz, perbezaan pendapat tidak mendatangkan sebarang masalah dalam DAP kerana membenarkan kepelbagaian pendapat.

"Walaupun mempunyai pendapat peribadi, yang dibenarkan parti sebagai sebuah parti yang membenarkan perbezaan pendapat, saya menyokong pendirian parti untuk mendapatkan pilihan raya yang bersih, adil dan bebas," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan petang ini.


Harakahdaily

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.