Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

YANG DOK KATA DEDAK TU ADALAH DEDAK BAPAK HANG

Hadi jawab isu Pas 'makan dedak'
Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang

SHAH ALAM - Pas tidak melatah mengenai persepsi songsang dibina secara berterusan oleh lawan adalah kononnya parti itu telah tidak lagi berminat untuk menukar kerajaan BN termasuklah dituduh menerima 'dedak' tertentu.

Menegaskan perkara itu, Presidenya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Pas tidak melatah di atas persepsi karut sedemikian, apatah lagi melayan provokasi pelampau media sosial dan parti lawan yang saban waktu memesongkan berita mengenai parti itu.

"Pas akan tetap terus memperjuangkan prinsip keadilan untuk semua kaum, menentang rasuah dan salah guna kuasa serta penyelewengan dalam kerajaan BN, dengan pendekatan politik matang dan sejahtera," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sementara mengulas mengenai pendekatan politik Pas kini, Hadi berkata, Pas bersikap terbuka, berhati-hati dan mengambil pengalaman lalu dalam menentukan sikap politiknya terutama isu tahaluf dan kerjasama kepartian, namun Pas akan sentiasa tegas dalam prinsip.

Jelasnya, matlamat Pas terlibat dalam politik adalah untuk membawa mesej menyelamatkan manusia dengan Islam sebagai cara hidup yang tidak memisahkan dunia dengan agama, di mana perkara dasar dan prinsip Pas adalah tetap manakala cara perubahan dilakukan pula boleh berbagai selagi mengikut panduan al-Quran dan as-Sunnah.

Katanya lagi, pada masa yang sama Pas juga menolak sebarang perkiraan dan percaturan politik yang merugikan masa depan Islam dan ummatnya.

"Pas sedang mengkaji dengan mendalam setiap satu persatu kerusi dalam seluruh senarai Dewan Undangan Negeri dan Parlimen di negara kita.

"Keputusan di kawasan mana Pas bertanding, sama ada dua penjuru, tiga penjuru atau lebih, siapa dan bagaimana akan bertanding adalah akan mengikut maklumat kajian dan analisanya, pertimbangan keperluan dan kekuatan jentera Pas di setiap kedudukan kawasan pilihanraya berkenaan," katanya.

Dalam masa yang sama katanya, Pas tidak tertakluk pada mana-mana pihak yang telah membuat sebarang perjanjian pilihanraya pada masa ini dan juga tidak dipengaruhi oleh tekanan mana-mana pihak dalam membuat keputusan politiknya.

Oleh itu ujarnya, Pas akan hanya membuat keputusan apabila tiba masanya yang sesuai.
"Pas akan tetap terus berpegang dengan keputusan yang telah dibuat oleh Majlis Syura Ulama Pas sebelum ini bahawa tiada sebarang kerjasama dalam apa jua bentuk dengan parti DAP dan Amanah, dan mana-mana pihak yang bersikap keras terhadap Islam.

"Di masa yang sama Pas sedia berbincang dengan mana-mana pihak yang menghormati dasar perjuangan Pas. Inilah penyelesaian kita," katanya.

35 orang berkata:

Anonymous said...

Hahaha dah mentekedah 90juta lagi nak tunjuk zuhud. Bila nak saman?

Anonymous said...

setakat tuduh jer...aku pun boleh tuduh kau anak haram....tapi keldai dap mmg sah...terbukti...pasal anak haram tu...buktikan kau bkn asal sperma bapak kau

Anonymous said...

hina pas bkn main sedap..lepas tu nak guna jentera pas pru14 nnt...nak kecek kerusi dgn pas lagi...kah kah kah...piirahhhh...mana kerusi malaon? pkr pun dah kasi warning...x malu ke.....kit siang plak dah siang2 dgn calon pm boneka nya....siang2 dah bagitau...pakatan harapan ke haprak ni? kah kah kah...what a joke

Anonymous said...

Kalau ikut Quran dan Sunnah tak kan la ambik pakai duit cikgu agama sampai 14 juta tanpa kebenarn pemimpin. Duit tu bukan duit baitulmal. Ayat Quran mana lebai dol ikut??? Mana punya Sunnah?

Anonymous said...

oh yea pasal pokok manggis jgn ungkit k...mmmm...terowong pun diam2 tau...haaa...satu lagi...pasai apa aku tak turun rehat sementara tunggu kes selesai...shhhhhhh!!!!

powertrain1648 said...

kah kah kah...kaldai...kaldai...udah2la jadi kaldai dap...duit yg kau dapat tu...duit ha alif ra mim....

Anonymous said...

Hahaha lebai ikut Quran dan Sunnah. Tebang balak sampai bah kuning, sungai teh tarik sampai org asli kena pihak kepala, Sunnah nabi mana la dol???

Anonymous said...

Sunnah mana, ayat Quran mana yg sebut boleh kafirkan orang dan tanam kat jirat cina? Tak pernah pulak aku jumpa. Ko ikut kitab agama apa ni dol?

Anonymous said...

Ikut Quran mana tu lebai? Ada ke ayat yg kata baruakan, babikan, kafirkan, anjingkan, pil kudakan, menganakharamkan org lain boleh dpt pahala masuk syurga?? Ada dlm Sunnah ker?? Aku x pernah jumpa pom.....kitab agama apa yer???

Anonymous said...

Oii lebai...
Yg ko gi jumpa peluk3 Ali khemenei Iran syiah tu apa hal?? Ko tak tau ke menate2 syiah Iran tu bunuh penduduk syria, rogol pempuan syria, sembelih budak syria, mandikan syria dgn darah.... ko gi sambut jemputan dia tu sbb nak sekongkol dgn syaitan yer??? Tak cukup ke sekongkol dgn kepala perompak?

Anonymous said...

Pas nak tanding seluruh mesia pun bole. Tarak hal. Tapi dpt 5% undi jer kot. Itu pun kalu org umno undi pas

Anonymous said...

Ko tak gi Iran ker? Ali khemenei jemput turr... Boleh cium pipi syiah tu 3 kali.

Lebih syiah dr syiah

Anonymous said...

Entah la dol...
Syria ko x nak gi. Iran ko gi pulak. Adehhhh

Anonymous said...

Al-Fattah seorg ulamak dan ilmuan kelahiran Palestine mengutuk lebai2 yg datang ke Iran atas undangan Ali kheimenei dan menjelaskan lebai2 ini bersekongkol dgn puak syiah. Lebai2 ni tak tau kot, syiah Iran ni bersama Russia bunuh org awam syria setiap masa.

Apa la lebai....

Anonymous said...

Wal harammu Wal halalku
Kahakptuiiii

Anonymous said...

Lobai dol gi Iran peluk Ali....
Takbir!!!!!!!

Anonymous said...

Takbir

Anonymous said...

Ya balak ya balak ya balak
Amalkan 40 kali sehari boleh beli ranjer

Anonymous said...

Sunnah balak lobai dol

Anonymous said...

Lobai. Sotong ado laie? Bagi den sokilo

Anonymous said...

Kompom lingkup

Anonymous said...

Kan jawatan penasihat. Tu nak bg nasihat la tu

Anonymous said...

Pakkaramu tak ikut pergi Iran ker? Bole jumpa geng syiah....solat sama2

Anonymous said...

Jangan ikut Quran dan Sunnah sekerat2. Ikut betul2. Jangan suku2. Jangan Wal harammu Wal halalku

Anonymous said...

Ini gara2 abg lim kekasih hati x pujuk pas la ni..paa derita menanggung rindu kat abg lim..abg lim wat x tau je..kan dorang dah marah2 hehehe

Anonymous said...

Dlm Sunnah mana yg ada sebut ahli walaunta ada no keahlian masuk syurga? Hai....penipu besor.

Anonymous said...

Bhai....dedak tu kalu buat rendang sotong ok jugak kan.....

Anonymous said...

Balak + dedak = badak
Adoiiii apa laaa punya matematik.

Anonymous said...

ni semua salah abg lim..abg lim kejam terhadap pas hehehe

Anonymous said...

Makan dedak tu haram. Tapi ramai suka makan dedak.

Unknown said...

Hadi dah makin tunggang langgang... kaki kelentong..

Anonymous said...

Lebai dedak perasan bagus..

Anonymous said...

Ada dlm surah al hadi..ayat 90

Anonymous said...

Ada dlm riwayat al hadi..

Anonymous said...

Ada dlm surah al hadi ayat 90

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.