Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HAPRAAAAAK ? ASYRAF WAJDI BERJIWA BESAR

PENYATUAN UMMAH NASIONAL WAJIB, ORANG KAFIR TIDAK SUKA SESAMA ISLAM BERSATU HATI

-Pak Karamu- 

 Pemuda: Taawun dengan PAS tuah Umno tiada Mahathir

M Fakhrull Halim dan Naimmullah Jaya  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Ketua Pemuda Umno, Dr Asyraf Wajdi Dusuki, menyifatkan hakikat bahawa Dr Mahathir Mohamad bukan lagi presiden parti itu ketika ini sebagai satu tuah dan "rahmat yang tersembunyi" buat mereka.

Kata bekas timbalan menteri itu, tanpa Mahathir bersama Umno, mereka mampu membentuk kerjasama yang kukuh dengan PAS dan kedua-dua pihak saling menerima dengan hati terbuka.

“Saya rasa kami bertuah kerana ketika Dr Mahathir bukan lagi menjadi presiden kami, ia adalah blessing in disguse (rahmat yang tersembunyi).

“(Tanpa Mahathir) Umno dan PAS membentuk kerjasama yang utuh, berjaya mengetepikan perbezaaan (dan) dengan hati terbuka untuk menerima segala kekuatan dan kekurangan masing-masing,” katanya.
Asyraf Wajdi berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan Pemuda Umno di Menara Dato Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Kuala Lumpur petang tadi.

Terdahulu dia diminta mengulas kenyataan Mahathir yang meminta PAS terlebih dahulu menarik balik kenyataannya dahulu bahawa Umno ialah parti kafir sebelum kedua-dua parti wajar memuktamadkan kerjasama mereka melalui pemeteraian piagam Sabtu ini. 

Umno dan PAS akan memuktamadkan kerjasama mereka melalui piagam tersebut yang akan ditandatangani presiden kedua-dua parti berkenaan.

Majlis menandatangani piagam itu akan diadakan di Dewan Merdeka, PWTC yang juga merupakan lokasi ibu pejabat Umno Malaysia.

Mahu Dr M buat dulu
Untuk rekod, Mahahir pernah menjadi presiden Umno dari 1981 sehingga 2003. 

Disoal pemberita sama ada kenyataan itu bermaksud Umno tidak akan mendesak PAS meminta maaf, Asyraf Wajdi sebaliknya berkata ia bukanlah satu isu buat pihaknya. 

Katanya, sebelum Mahathir mahu PAS meminta maaf kepada Umno, perdana menteri itu sendiri perlu terlebih dahulu meminta maaf atas kejadian Memali yang mengorbankan ramai penyokong PAS ketika menjadi perdana menteri keempat dulu.

“PAS juga boleh imbau segala kejadian semasa zaman Dr Mahahir. 

"Sehingga sekarang, Dr Mahathir tidak ada meminta maaf kepada PAS tentang kejadian Memali, kerana dia perlu ambi tanggungjawab (sebagai perdana menteri). 

“Ini tentang kematian manusia dalam insiden itu, ahli-ahli PAS. Saya rasa sebelum suruh PAS minta maaf, saya harap Dr Mahathir boleh (terlebih dahulu) buat permohoanan terbuka tentang apa terjadi semasa masanya menjadi perdana menteri (ketika itu),” katanya lagi

Memali ialah sebuah perkampung di pedalaman Baling, Kedah, yang pernah menyaksikan insiden berdarah membabitkan pasukan keselamatan negara - yang ketika itu ditunjangi Umno, dan bersama BN - dengan penyokong PAS pada 1985.
Ia mengorbankan 14 orang dan mencederakan berpuluh-puluh yang lain.

Polis mendakwa insiden itu tercetus apabila operasi menangkap tokoh PAS, Allahyarham Ibrahim Mahmud - atau lebih dikenali sebagai Ibrahim Libya - mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) berdepan tentangan daripada penduduk kampung tersebut.

Ibrahim pada ketika itu dituduh mengancam keselamatan negara dan memecah-belahkan masyarakat dengan pandangannya yang dikatakan keras.

Bagaimanapun, PAS mendakwa operasi yang digelar dengan nama Operasi Angkara itu dilancarkan kerana bermotifkan politik bagi membendung pengaruh Ibrahim yang luas dalam pengikut PAS.

Ibrahim turut terkorban dalam insiden berdarah itu.

18 orang berkata:

Anonymous said...

alhamdulillah, hari sabtu ni rasmi la umno dan pas bergabung. jom selamatkan harakah dan utusan, buat gabungan dua syarikat akhbar gergasi tu. 3 juta ahli umno dan 1.5 juta ahli pas boleh tolong selesaikan hutang harakah dan utusan. jgn hutang lama-lama sangat, takut nanti mati sebelum lunaskan hutang, org tuntut di masyar nanti.

~PakKaramu~ said...

sAYA SECARA PRIBADI BOLEH BANTU RM 1,000

Anonymous said...

#HPU914 - BILA SEMUA HAPRAK PAS UMNO BERAMBOS PERGI...!!

Piagam yang akan termenterai ini bukan diangkat oleh mana-mana parti, ianya adalah lonjakan permintaan dari orang Melayu yang menyedari bahawasanya Islam sedang tergugat di tangan Pakatan Harapan.

SAMPAH SARAP USANG LUSUI DAN BUSOK
MENGALIR BERSAMA AIR KOTOR BERDAKI
HANCING TENGIK MELEKIT DI TENGOK
SEMUA HAPRAK BERAMBOS TIDAK BERBAKI LAGI

Ramai pemimpin di kalangan PAS dan UMNO cuba untuk bersatu sebelum ini, namun sering kali digagalkan oleh manusia sampah seperti Tun Mahathir, Anwar Ibrahim, Mujahid, Mahpos dan Khalid Samad.

Anugerah yang paling cantik untuk PAS adalah apabila AMANAH diwujudkan, "pemimpin kaki lima yang menjual agama" sudah keluar dari PAS, serupa juga yang terjadi dalam UMNO, "pemimpin sampah" semua sudah lari ke PPBM.

Bila pemimpin sampah lusui mengadai bangsa dan akidah dengan pluralisma murtad, anak cucu pegang plakad COMANGO toksik lebih gereja dari masjid maka elok sampah usang ini dibakulsampahkan sahaja.

BERAMBOS SUDAH SAMPAH SARAPNYA
SAMPAH PAS DALAM BAKUL AMANAH
SAMPAH UMNO DALAM BAKUL BUNGA
SAMPAH PLURALIS LGBT COMANGO HARAMJADAH

Pada "pemimpin sampah dan penjual agama" seperti sang si fitnah jijik, batu api, adu domba dan puak - puak bodoh dalam PH ni....

Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb... yg dah berlalu taubat lah banyak banyak dan nabi siap pesan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!

Pada puak bodoh si fitnah PH akal suntuk asyik bernostalgia haram jadah Amanat Hadi, kafir mengkafir dll.Ingati lah kisah sahabat nabi sebelum terima hidayah seperti diatas tadi. Kualiti otak pemimpin sampah ini asyik menipu menfitnah, adu domba dan membatu api lagi. Ikutilah kisah sahabat Nabi dan pesan nabi "look forward" adalah nafas baru perjuangan masa depan..

Bukan mcm rendah kualiti jaket kalis peluru yang akhirnya askar terbaik diragut nyawa mcm rendah kualiti sijil palsu pemimpin PH jugak..suma nak menipu .. nyawa lansung tak ada harga lagi..

Dengan keluarnya kuman-kuman dari PAS dan UMNO, dengan kehendak Allah Swt, perpecahan yang selama ini dikeji oleh Allah swt telah bertemu dengan jalan terbaik suatu penyelesaian.

Kepada umat Islam, sambutlah salam dari PAS dan UMNO, satukan hati-hati kita yang sekian lama dibelenggu dengan perangai perpecahan, masa untuk kita menikmati keindahan kesatuan, keindahan rakan-rakan se-Islam kita yang sudah hilang penyakit prasangka busuk hati dengan hasad dan fitnah jijik.

Anonymous said...

Wow....
Cai berbicara pasal MASYAR ...
Wow...
dah macam lebai pulak cai niii..

Anonymous said...

Kan.. masa gaduh dulu pas ckp utusan melingkup sbb balasan tuhan, sbb doa org yg difitnah utusan la.. bla bla bla.. la ni nk goreng apa la pulak.. kahkahkah

Keris berayon said...

JOM KITA SAMA2 PIJAK HADI DAN ZAHID BERJEMAAH!!

Anonymous said...

BJ HABIBIE 83 PASS AWAY TADI
ROBERT MUGABE PASS AWAY AT 95
OMG.!ANOTHER 94 IS MAMAK KUTTY
WAITING UP UP AN AWAY REPENT B4 DIE

Untuk pengatahuan ko orang sampah usang lusuh dan busuk ini sedang cuba hijack dan sabotaj Himpunan Penyatuan Umah #HPU914 kitar semula isu basi bodoh kafir mengkafir amanat hadi sedangkan si fitnah sampah usang lagi busuk ini menjulang pluralisma murtad, COMANGO toksik bersama anakcucu marina gereja,Syiah dan Evanglists komunis

sampah usang dan busuk ini tunggu masa di kuburkan....

Anonymous said...

PIAGAM TAIKKK..CUBA TYA ASRAF TU KENAPA SEMASA BERKUASA DIA TAK PERSOALKAN HAL MEMALI?

Anonymous said...

memali kena tanya atok kau

Anonymous said...

JOM KITA SAMA2 JILAT PUNGKOQ GUAN ENG DAN KIT SIANG BERJEMAAH!!

Anonymous said...

PROGRAM JILAT PUNGKOQ GUAN ENG DAN KIT SIANG BERJEMAAH!!

Imam 1: TOK DED
Imam 2: BANG NON
Bilal: BANG MAT SHABU
Muaazim: MUDIN
Siak: BANG MIN SEM
Noja: USAM POWER OF TEN.

Anonymous said...

TAKUT KENA PANCONG NGAN MAHAFIRAUN..

Anonymous said...

yaaa.. tanya sama TOK DED..

Anonymous said...

Idup TOK DED..
panjang umur TOK DED..

Anonymous said...

tok dead.

Anonymous said...

Kan.. bla bla bla MAHAFIRAUN..
Kan.. bla bla bla DIKTATOR SAHABAT MUGABEE..
Kan... bla bla bla BAPAK PENYAMUN..

aleh-aleh.. bla bla bla ATOK PENYELAMAT MALAYSIA.. kahkahkah

Anonymous said...

bla bla bla.. PEJUANG ISLAM..
bla bla bla.. IMAM SHOLAT..

aleh-aleh...
bla bla bla.. PELIWAT JANTAN

Anonymous said...

Zaman Pak Lah dan Zaman Najib Jho Low... Madey dah tinggalkan UMNO..???

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.