Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAKATAN HARAPAN DIJANGKA KALAH TERUK DI T.PIAI

TEKTIK P.H YANG SANGAT BURUK BERKEMPEN NAK JAHANAMKAN PERPADUAN MELAYU ISLAM.
   
Ungkit sengketa lama mahu pecah belah Pas-UMNO: Tuan Ibrahim
 Tindakan Pakatan Harapan (PH) mengungkit sengketa lama Pas dan UMNO yang dijadikan sebagai salah satu 'senjata' adalah untuk memecah belahkan kerjasama antara kedua-dua parti Melayu Islam itu menerusi Muafakat Nasional.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tujuan sengketa lama itu dihangatkan semula kerana mahu Pas dan UMNO kembali berpecah seperti yang berlaku sebelum ini.

"Apa tujuan mereka berbuat demikian? Tindakan itu kerana mahu Pas dan UMNO berpecah semula.

PAS akan buktikan di Tanjung Piai, kata Hadi


News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini


   


PRK TG PIAI | Menjangkakan tugas merampas kerusi Tanjung Piai daripada PH bukan sukar, PAS hari ini sekali lagi menyatakan kesediaan mereka menyokong siapa saja calon yang akan diturunkan BN, termasuk dari MCA.

Ditanya wartawan jika PAS akan tetap memberikan sokongan jika BN memutuskan calon bagi kerusi itu ialah dari MCA, Presiden PAS Abdul Hadi Awang menjawab: "Ya."

Malah Abdul Hadi menambah, PAS akan membuktikan kesungguhan parti itu bekerjasama dengan Umno dalam PRK itu nanti

"Ya, kita akan buktikan kerjasama (dengan Umno)," katanya pada sidang media di Rusila, Marang pagi tadi. 

Iklan
Petikan sidang media itu dipaparkan di Facebook Abdul Hadi tidak lama kemudian.

PAS menjalin kerjasama secara rasmi dengan Umno melalui piagam Muafakat Nasional pada 14 Sept lalu di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.

Hal itu berlaku ketika pemimpin PAS berkeras menafikan mereka akan bergabung atau bekerjasama dengan Umno beberapa tahun sebelumnya.

PAS akan turun
Perkembangan itu menyaksikan PAS disindir secara agresif oleh penyokong PH di media sosial dengan kebanyakannya meninggalkan komen pedas pada hantaran pemimpin-pemimpin kanan parti itu yang menafikan hal tersebut seawal 2015.

Untuk rekod MCA pernah beberapa kali menegaskan bantahan mereka kepada usaha PAS memperkenalkan undang-undang Islam atau hudud. 

Untuk rekod pada pernyataan piagam Muafakat Nasinal dengan Umno itu PAS tidak menyentuh langsung isu hudud.




Abdul Hadi berkata PAS menyerahkan kepada Umno dan "rakan BN" bagi menentukan calon yang sesuai mencabar PH di Tanjung Piai.

"Itu kita serah kepada Umno dan rakan BN untuk menentukan calon. 

"Terpulang kepada mereka kerana kawasan itu kawasan yang mereka bertanding, dan Insya-Allah kita akan turun. Siapa saja yang mereka letak calon," katanya.


Pada PRU14 lalu, tiga calon diletakkan di kawasan tradisi MCA berkenaan.

Mewakili BN ialah penyandang, Wee Jeck Seng, manakala PH diwakili muka baru, Dr Mohd Farid Md Rafik. PAS juga tidak ketinggalan meletakkan calon di situ.

Keputusan menyaksikan Mohd Farid membuat kejutan dengan mengalahkan Wee, manakala calon PAS gagal mendapat undi yang signifikan.

Ditanya sama ada PRK Tanjung Piai merupakan ujian yang berat untuk PAS dan Umno selepas termeterainya Muafakat Nasional, Abdul Hadi berkata, beliau tidak melihatnya sebegitu.

"Saya rasa tidak berat kerana PH menang majoriti tipis. 

"Insya-Allah dengan berlakunya perkembangan politik yang terkini, peluang baik kepada kita - insya-Allah - berbanding PH," katanya.

18 orang berkata:

Anonymous said...

king maker..tapi senang2 jer suruh org lain bertanding..jika mca menang maka pas lah yg akan menyumbangkan kerusi melayu kpd cina..dulu org yg sama jugak berkata PH ramai bkn melayu..skrg pas sendiri yang akan menambahkan kerusi cina.satu ketika boikot cina..ketika yg lain jilat cina..aku tak faham apa motif pas dlm berparti.sampai kiamat lah parti pas ini tak akan mampu memerintah negara..dulu cakap pas lebih kuat secara bersendirian..tahi !

pakresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

Anonymous said...

haram kan segera party politik yg guna nama agama

Anonymous said...

anak HARAM..

Anonymous said...

Semoga MCA menang di Tg. Piai... takbirrrr!
kehkehkeh

Anonymous said...

Moga moga..
di doakan..
DAP bertanding bagi PH di Tg Piai..

DAP menANG...
MELAYU senANG
ISLAM lenANG..
CAI pon kenyANG...
tak gitu CAI..

Anonymous said...

Idup DAP..
DAP menANG..
MELAYU senANG,.
ISLAM lenANG..
CAI kenyANG.
bangANG bangANG bangANG..

Khairulryezal osman said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 2018].

Anonymous said...

Idup DAP..
Idup DAP..
Idup DAP..

DAP menANG
ANAK SEMAN senANG..
BINI SEMAN boleh goyANG..
SEMAN naik tocANG..

Idup DAP..
Idup DAP..
Idup DAP..

Anonymous said...

kehkehkeh kita wajib menangkan calon mca, insyaAllah walaupun kita tak bertanding tapi ni tetap dikira jihad, insyaAllah dapat pahala.jom bantu calon mca menang di tg.piai.

Anonymous said...

TUN M(MANGKOK) BENTANG PENCAPAIAN KERAJAAN BOSSKU BN DI PBB..

Mahathir dengan bangga di NEW YORK mengatakan Malaysia berjaya meningkatkan ekonomi dan mengurangkan kemiskinan selama bertahun-tahun, selain berjaya mengurus dan mengekalkan sumbernya, iaitu dengan menggunakan data kecekapan pengurusan negara oleh PM dan Menteri Kewangan DS Najib Razak.

INI SEKO LAGI M FOR MANGKOK TINGKAT
BOSSKU PUNYA KERJA DIA YG MELONCAT2
SATU DOONIA DITIPUNYA PUNYA LAHANAT
MACAI BODOH PIANG JER TERKINJA YA AMAT

KIKIKIKKKK..

Malah Malaysia tidak mampu menjana pendapatan yang cukup hingga terpaksa membuat pinjaman baru pada setiap minggu untuk menampung pengurusan negara.

Apa dia fikir masyarakat antarabangsa bodoh macam pengundi PH gamaknya. Y

KEBUNTUAN IDEA MACAI TUN MANGKOK AJER
SATU DUNIA NAK DITIPU OLEH ATOKNYA PULA
ATOK BALIK LAH GORENG MAUT TAK LAKU YER
UDAH LA TU ATOK UNGKA BERUANG CIPAN YANG NAK CAYER

Tetapi dia tidak menyatakan setelah dia ambil alih kerajaan kadar kemiskinan naik 15% dan ekonomi negara jatuh dari tempat ke 2 yang bersaing dengan Singapura kepada tempat tercorot Asia yang sekadar sekadar bersaing dengan negara mundur seperti Vietnam dan Myanmar.

Malah Malaysia tidak mampu menjana pendapatan yang cukup hingga terpaksa membuat pinjaman baru pada setiap minggu untuk menampung pengurusan negara.

Apa dia fikir masyarakat antarabangsa bodoh macam pengundi PH gamaknya.

KUASA VETO PUN DR M(MANGKOK TINGKAT) PUN NAK BELASAHNYA.

Agak USA China Russia bole dengar ke apa atok M (Mangkok Tingkat) cakapkan tu.. atau sekadar acah acah power. Kat Malaysia kuasa PIBG lagi power dari kuasa Menteri dan Pidana Mintri.

BUKAN KUASA VITO ATOK UBAHSUAI
KUASA ATOK KITA YANG KENA UBAH
OTAK KOSONG IDEA RENTUNG SERABAI
ASET NEGARA DIJUAL SI HARAMJADAH

“Negara yang memiliki kuasa veto tidak sepatutnya menganggap diri mereka sentiasa tidak terkecuali daripada undang-undang dan norma antarabangsa,” kata Dr Mahathir ketika menyampaikan kenyataannya pada Perbahasan Umum Sesi ke-74 Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA) di sini Jumaat.

KIKIKI.. ATOK BALIK LAH KE MESIA
JUAL AIR LIOR SEKO TAK KUASA DENGAR
GORENG SANA TIPU SINI SIA2 AKHIRNYA
LUBANG KUBO ATOK DAH BUNYI BERGEGAR

KIKIKIKI..

#UDAHUDAHLAMENIPUTUHH..!!

#bmf

Anonymous said...

Hahaha madey mmg mangkuk. Mangkuk mangkuk pun dah dua kali jadi pm. Hadi sampai ke sudah tak boleh jadi pm, bukan pm saja, jadi ketua pembangkang pun hadi tak layak. Dulu pas berpuluh thn lawan umno, bila umno dah tumbang pas cium bontot umno pulak kikiki pembangkang sampai msmpus laa mampaknya.

Anonymous said...

Yooo laaa..
Pas cium bontot umno pulak..
macam pak hang cium bontot mak hang..
Kikikikiki.. pengotor sampai mampus laaa nampaknya.

Anonymous said...

Cerita bontot bontot jangan ungkit ungkit..
Marah Bang Non kang...
Kecik hati Bang Min..
Lain kali jangan sebut bontot bontot..
Tau tak?

Anonymous said...

Kehkehkeh kita WAJIB berjihad demi kemenangan DAP..
DAP menANG..
Melayu senANG
Islam terbilANG..
Cai kenyANG..

Anonymous said...

Baruah2 dap dah terlebih sudu dari kuah. Atau dlm kata2 lain,,sembang mcm cerdik,,tapi bodoh macam babi dlm kandang. Bodoh2 lembu,,boleh juga di makan, halal dan sedap. Siapa mca,,yg nak bertanding kat tg piai tu? Cina2 mca cermin diri dulu. Cina mca atau dap atau gerakan,,semua saja. Golongan opurtunis dan kaki tikam belakang. Mca kekal bersama bn hanya wayang saja. Pas tahu, umno tahu. So,,adakah cina2 yg ganya 2.8% saja beri undi kod bn pd pru14 dahulu akan diberi peluang jadi calon? No no, no way. Pergi jahanam la cina mca woi. Pas,,beri isyarat setia sokong umnobn,,sehingga jika bn pilih mca pun,,pas sokong. Tp,,pas tahu, umno yg akan jadi calon,,cina mca boleh jalan la....

Anonymous said...

hihihi bangang melantun-lantun la anon 4.18am ni.

https://www.malaysiakini.com/news/493591

ko baca berita ni. pas dah cakap akan sokong siapa saja termasuk mca. lagi mau lawan tok guru kikiki

Anonymous said...

Woi,,malaysiakini berira untuk manusia terencat akal je,,kat mama nak bace ? Kat kandang babi dap ke,,,?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.