Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEMUA YANG TERLIBAT LIWAT PERLU DIPECAT


ADA USHA MEMECAT AZMIN ALI DARI JAWATANNYA, MUNGKIN ADA YANG MENGARAHKANNYA.

JIKA DIDAPATI AZMIN BENAR-BENAR TERLIBAT, MAKA DIA HENDAKLAH DIBICARAKAN, MACAM ANUAR IBRAHIM DULU.

DENGAN PERBICARAAN TERSEBUT KITA MUNGKIN TAHU SIAPA DALANG LIWAT ITU.

KERAJAAN SEPATUTNYA PECAT SEMUA YANG PERNAH TERLIBAT DENGAN KES LIWAT.

-Pak Karamu-

 

NGO mohon Sultan Selangor nasihat kerajaan pecat Azmin

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Dua pertubuhan bukan kerajaan hari ini mengadukan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Azmin Ali, kepada Sultan Selangor dengan harapan baginda menasihati kerajaan PH agar melucutkan jawatan tersebut.

Sebelum itu Pertubuhan Bangkit dan Gabungan Gerak Padu Selangor menghantar laporan forensik mengenai klip video atas ranjang yang didakwa sesetengah pihak membabitkan Azmin.

Azmin yang juga timbalan presiden PKR bagaimanapun menafikan beliau terlibat dan mendakwa tuduhan tersebut adalah konspirasi pihak tertentu untuk membunuh kerjaya politiknya.

Presiden Bangkit, Shahrin Azlan, berkata mereka menyerahkan laporan forensik tersebut kepada Sultan Sultan Sharafudin Idris Shah disebabkan Azmin adalah wakil rakyat dari Selangor.

Iklan
 
“Rakyat khususnya di Selangor kecewa dan terkilan kerana tiada sebarang tindakan walaupun laporan forensik ini telah diserahkan ke Pejabat Perdana Menteri minggu lalu," katanya seperti dipetik Umno Online hari ini.

Shahrin menambah, dakwaan yang dikaitkan dengan Azmin itu bukanlah isu kecil sebaliknya membabitkan integriti negara serta wibawa seorang wakil rakyat.

Membangkitkan persoalan sama ada Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad tidak mengendahkan isu berkenaan, Shahrin berkata, tindakan mengetepikan Azmin daripada kabinet perlu diambil segera kerana imej Malaysia sedang dipersenda oleh negara luar.

Kes sedang disiasat
 
Terdahulu Shahrin menyerahkan laporan berkenaan kepada Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Munir Bani, di Istana Bukit Kayangan, Shah Alam.

Dihubungi Malaysiakini kemudian, Shahrin berkata laporan itu diperolehi daripada sebuah badan berpangkalan di Birmingham, Verden Forensics, yang diupah anggota Majlis Tertinggi Umno, Lokman Noor Adam.

Sebelum ini Lokman juga mengupah pakar Indonesia untuk menganalisis klip video yang didakwa memaparkan aksi asmara dua lelaki dengan salah satunya didakwa Azmin.

Seorang lagi lelaki ialah bekas ketua Pemuda PKR Santubong, Haziq Abdullah Abdul Aziz.

Kes itu sedang disiasat polis mengikut Seksyen 377B dan 292 Kanun Keseksaan, selain Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Sementara itu Shahrin juga mengkritik Peguam Negara Tommy Thomas yang didakwanya gagal bertindak membawa kes tersebut ke mahkamah.

“Adakah peguam negara takut untuk mengambil tindakan? 

"Inikah kerajaan baru yang dikatakan bersih tetapi mengamalkan rule of jungle (undang-undang rimba)?” katanya.

6 orang berkata:

Anonymous said...

ROBERT MUGABE MATI SEMALAM UMOR DIA 95 TAHUN DI HOSPITAL SINGAPORE YANG BERSEBELAHAN MALAYSIA SALAM MALAIKAT MAUT KIRA DAH DEKAT SANGAT DAH TU...

JANGAN JADI LIDAH BERCABANG TAUBAT LA....


KIKIKIKI..


Dulu Si-Lidah Bercabang Melayu Mudah Lupa hari ini mengatakan 'Melayu Tak Pernah Berubah' Pulak Dahh..!! - Sabotaj dan Spinn #HPU914 sedang dimainkan.

Tun Melayu Mudah Lupa, apabila Tun dan Anwar melaksanakan Dasar Penswastaan, ada ramai Melayu mendapat keistimewaan dari dasar ini, mereka terus menjadi kaya raya dengan gaji yang besar, tidak perlu berusaha...kaya raya kroni anakcucu ratus berbillion. Bila rugi duit rakyat diguna KWSP, Amanah Pencen. TH, LTAT dll untuk Bailout syarikat anak cucu oleh Mudah Melayu Lupa .. oohh mungkin dah renta nyanyuk sebab itu cepat lupa.

Serupa juga mereka diletakkan di zon selesa apabila Tun dan Anwar memberi Bumiputera Pink Form, satu polisi yang memberikan kekayaan “overnight“, adakah polisi-polisi ini mewujudkan bangsa yang berusaha?

LAGI PENGHINAAN 'MELAYU TAK PERNAH BERUBAH'
TUDUHAN DARI MULUT RENTA BAU LONGKANG USANG
DULU 'MELAYU MUDAH LUPA' DIJAJA RENTA HARAMJADAH
NAK SABOTAJ #HPU914 MINGGU DEPAN MULA DI DENDANG

Sebelum Tun menjadi Perdana Menteri pada tahun 1981, polisi kerajaan membolehkan orang Melayu membuka ladang, bercucuk tanam dan nelayan, orang Melayu berusaha untuk meningkatkan diri bukan dengan cara senang, mereka terus membanting tulang empat kerat untuk hidup dan membesarkan anak-anak.

Tun, semasa zaman itu, Tun telah gagal mewujudkan polisi agar orang Melayu menjadi peniaga, gagal mengekang bangsa Cina dari menipu kerajaan dalam tender-tender dan pelbagai dasar yang telah memberikan keuntungan kepada kaum Cina.

ROBET MEGABE KAWAN BAIK SI LIDAH BERCABANG
UMO 95 TAHUN MENINGGAL DOONIA PADA HARI INI
ADE SEKO LAGI 94 TAHUN #HPU914 DIA NAK SAILANG
INGAT LAH KAT KAWAN 95 YG MATI TUHH.. ESOK DIA DI KEBOMI.!

KIKIKIKIKI...!!

Sehingga hari ini Tun gagal dalam membuat polisi membina untuk mewujudkan perniagaan yang boleh di rebut oleh orang Melayu!!

MACAI TERKESIMA MELAYU TAK PERNAH BERUBAH DIDENDANG
KALIMAT KUNO DAN USANG DI RECYCLE NYA SEMULA
#HPU914 SI RENTA MULA SABOTAJ CUBA DI SAILANG
PEDULIKAN SAJA HINAAN & CERCAAN MELAYU MUDAH LUPA

Tun, apabila Tun melancarkan Satelit Razaksat, siapa yang mendapat nikmat?

Ananda Krisnan mendapat Maxis, mana ada orang Melayu mendapat keistimewaan begitu baik, mereka dimomokkan dengan Celcom yang mana ia adalah GLC.


#BUYMUSLIMFIRST
#HPU914ISLAMBERSATU

Anonymous said...

silap hari bulan 10.56PM yg di kebumikan dulu.

Anonymous said...

KEPALA PEROMPAK NEGARA TAHU ATAU TIDAK ANAKNYA SEDANG MENYAMUN..!?

SELEPAS ITU ATOK RECYCLE BALIK KALIMAT "MELAYU MUDAH LUPA" PADA KALIMAT "MELAYU TAK PERNAH BERUBAH" PROJEK SAILANG@HIJACK HIMPUNAN PERPADUAN UMAH #HPU914

Mukhriz Mahathir menyamun 1,000 hektar tanah konsesi balak di Sarawak pada 1994, Mukhriz jawab dia “hanya tolong kawan dan itu cerita lama, dah lupa”.

Sama macam skandal Forex lebih RM 30 billion melibatkan Tun Mahathir Mohamad, juga Tun Mahathir jawab “Tak ingat, tak tahu, tak siapa beritahu”

Mereka dua beranak mudah lupa diri, tapi kalau bab orang lain, mereka boleh kerah polis "panjat siling rumah Tun Rahah" untuk kononnya cari duit Najib Razak curi!

Itulah kisah Tun Mahathir anak beranak yang bertaraf billionaire dan tak tahu malu.

It's ok lah..Tidak mengapalah. Letak sebelah dulu cerita lama, kita bercakap pula tentang skandal OPCOM terkini.

Baru-baru ini pada 28 Ogos 2019, Kabinet PH umumkan kelulusan peruntukan RM21.6 billion untuk national connectivity plan dan saya ada menulis bahawa ianya adalah untuk kepentingan syarikat Opcom milik anak Tun Mahathir.

Tapi 4 hari lalu pada 4 September 2019, Gobind Singh Deo nafikan ianya projek mega dan Opcom (syarikat Mukhriz) bukanlah satu-satunya syarikat yang mendapat faedah dari peruntukan RM21.6 billion tersebut.

Maka kencing PH semakin berdarah nanah.!

KIKIKI.. PANJAT SILING CARI DUIT
FITNAH BOSSKU DAH MAKIN BERNANAH
SEMUA BUKTI MAKIN KE LAUT PODAHCITT.!
ANAK MENYAMUN BAPAK YANG MENGARAH..

Dari maklumat yang diperolehi dari data Bursa Malaysia, Mukhriz telah menjual sahamnya di Opcom dalam 3 urusniaga berasingan selepas pengumuman peruntukan RM 21.6 billion untuk national connectivity plan yang menyaksikan saham Opcom naik mencanak!

ADA HATI CAKAP "MELAYU TAK PENAH BERUBAH"
KALIMAT MOMOKAN SI RENTA MELAYU MUDAH LUPA
AWAS PROJEK SAILANG #HPU914 PEMERINTAH
#BUYMUSLIMPRODUCT AYOH TERUSKAN SEGERA

Mokhzani juga telah melepaskan semua jawatan di Opcom 2 dan bulan sebelum pengumuman RM 21.6 billion.


#buymuslimfirst
#HPU914

Anonymous said...

Bila media dan rakyat dibenarkan terlalu bebas menulis, bercakap, bertindak, macam inilah jadinya. Keadaan jadi kelam kabut.

Anonymous said...

At 'celah mana' that money 1MDB had been stolen..??

When ex aide officer Najib already 'rembat' into his account the loan from Jho Low without any agreement has been signature.

Then when the money in his personnel account 'kantoi' then he was accused oohh..!! the money given from Jho Low is 1MDB money for Najib..!!??

Nak u turn pun don't make in the round about... kikikikiki..!

Datuk Amhari Efendi Nazaruddin, 43, disagreed with the suggestion made by defense counsel Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah during cross-examination here on Thursday (Sept 5) that the money was intended for him.


Shafee: I am putting it to you that your claim in court – that the US$884,996.78 is not for you, but it is a stand-by fund for political purposes – is a creation of your imagination?

Amhari: I disagree.

Amhari: I disagree.

The court also heard that Jho Low had lent Amhari US$200,000 (over RM600,000 according to the exchange rate at the time) in 2010.

This loan, the court heard, was neither repaid nor was there any agreement signed between Jho Low and Amhari when the loan was given.

When asked by Shafee, Amhari also confirmed that the loan was not mentioned in his witness statement to the court.

Shafee: In what context did the money come into your possession? Not in another political context, I hope.

Amhari: I asked for a loan and was asking from many people, and he (Jho Low) was the one who gave it to me.

Amhari said he wanted to pay Jho Low back from the proceeds he was expecting to get from the sale of his property in Kota Damansara, but that the property went unsold.

"I then tried to transfer the house to Jho Low but he said, 'Take your time," said Amhari

Anonymous said...

silap hari bulan kau pulak jadi taek.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.