Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEPATUTNYA AGIHKANLAH SD TU DAHULU ..

SELEPAS LEBIH 12 TAHUN  ALTANTUYA KEMBALI ?

 
 Image result for IMAGE ALTANTUYA

TERDAHULU


Peguam keluarga Altantuya Shaariibuu menggesa pihak berkuasa menggunakan Akuan Bersumpah (SD) yang difailkan oleh bekas anggota polis, Azilah Hadri bagi membuka semula siasatan berhubung pembunuhan wanita Mongolia berkenaan.

Ini berikutan pendedahan Azilah dalam SD tersebut yang mendakwa dia diarahkan oleh bekas perdana menteri, Najib Razak untuk melakukan pembunuhan itu pada tahun 2006.

Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan hari ini, Pengerusi Biro Undang-undang DAP, Ramkarpal Singh berkata pihak berkuasa perlu menyiasat tanpa rasa takut dan pilih kasih berikutan SD yang difailkan bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) itu.
BUKIT AMAN MAHU LIHAT SD AZILAH DAHULU



APABILA ADMIN LEMAH, TENTUNYA YANG MENGHEBAHKAN SD BAHARU KENALAH BELAJAR DULU BIAR PANDAI

PERKARA PEMBUNUHAN,BUKAN BERITA DITEPI JALAN, DAN BUKAN CERITA MAIN-MAIN.

JIKA TERNYATA ADA SD BARU TENTUNYA IA BERLAINAN DENGAN CERITA PERBICARAAN TERDAHULU.

BILA DIDAPATI BERLAINAN TENTULAH SUDAH BERLAKU PEMBOHONGAN DI DALAM PERBICARAAN DI DALAM MAHKAMAH.

RASANYA ADA USHA YANG TERBARU DI DALAM KES PEMBUNUHAN ALTANTU YA INI, JIKA ADA TENTULAH ADA YANG MENJOLOKNYA.

DI DALAN KES INI TENTULAH ADA SYAK WASANGKA DARI ORANG YANG KENA TUDUH, MAKA ITU DIANGGAP PERKARA BIASA.

NAMUN, DISANA TENTULAH ADA DENDAM KESUMAT DAN YANG TIDAK PUAS HATI DENGAN ORANG YANG TERLIBAT ATAU YANG BERSUBAHAT.

PANDANGAN POLIS YANG MENGATAKAN "KAMU BOLEH BAWA KEPADA KAMI SD ITU" MENUNJUKKAN BAHAWA YANG BUAT SD TAK FAHAM PERATURAN PENTADBIRAN, YANG SEPATUTNYA DIBUAT AGIHAN.

ATAU

ADA PEHAK YANG SEPATUTNYA TAHU AKAN TETAPI TIDAK MENGARAHKAN SD ITU SEPATUTNYA DIAGIHKAN KEPADA ORANG ATAU PEHAK AYNG TERBABIT.

AKAUN BERKANUN AZILAH YANG DIANGGAP MENGEJUTKAN SEOLAH-OLAH ADA SUATU YANG LUAR BIASA TERJADI SELEPAS BERTAHUN-TAHUN KES INI TELAH BERLALU.
KEPUTUSAN POLIS MAHU MELIHAT SD AZILAH TERLEBIH DAHULU ADALAH MENGIKUT PERATURAN STAFF DUTY YANG BETUL DAN TEPAT




26 orang berkata:

Anonymous said...

SD Azilah pulak dah.. karma fitnah jijik makan diri si fitnah ..!?Tidak nampak cara untuk menutup mulut Najib. Tidak nampak cara untuk menahan jari-jari Najib daripada menulis menggunakan media sosial tentang kebejatan, kebodohan, ketongongan dan kejahatan Kerajaan Pakatan membaham harta rakyat selain sentiasa melakukan penipuan dalam usaha untuk memanjangkan hayat pemerintahan mereka.

INI BAHANA KARMA SI PEROMPAK KAWAN SI PENIPU
FITNAH SI PENIPU VS FITNAH SI PEROMPAK SAPA PLING HEBAT
MASING2 NAK TUNJUK FITNAH SAPA PALING PADUU..!!
MACAI BODOH BANGANG TADAH KENCING SI LAHANAT

Sepanjang perbicaraan 1MDB dan SRC International, semua dapat melihat bagaimana Tommy Thomas berada dalam keadaan panik...!! Minggu lepas sahaja, Najib Razak sekali lagi membidas Tommy Thomas yang "serba tidak tahu" dalam beberapa kes termasuklah kes SRC International Sdn. Bhd.

Tiada juga cara untuk menahan tubuh Najib daripada bertemu dengan rakyat jelata yang semakin menyambut baik kehadirannya, walaupun sebelum PRU-14, Najib merupakan orang yang paling dibenci dan paling banyak disumpah seranah.

Lim Kit Siang dan DAP pula dilihat sangat terdesak untuk mengenakan Najib dan Rosmah Mansor dalam pembunuhan Altantuya Shiiribu selepas mendapati agak sukar untuk Tommy Thomas mensabitkan Najib dalam skandal RM42 bilion, RM2.6 bilion, RM42 juta dan apa-apa sahaja jumlahnya.

22 Februari 2019, PDRM bagaimanapun mengesahkan tiada sebarang bukti untuk mengaitkan Najib Razak dengan pembunuhan Altantuya Shiiribu.

Selepas 13 tahun kes pembunuhan Altantuya Shiiribu dengan dua orang pelakunya, Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar, dan selama 19 bulan Kerajaan Pakatan memerintah Malaysia, hanya kerana PRK Kimanis yang terlihat penting selain kebuntuan Peguam Negara, Tommy Thomas dalam pengendalian kes 1MDB dan SRC International, muncul kembali isu pembunuhan Altantuya.

Adakah itu merupakan petunjuk bahawa Azilah telah diberikan 'jaminan' oleh pihak-pihak berkaitan bahawa hukuman gantung sampai mati ke atasnya akan ditarik balik sekiranya dia menuduh Najib Razak yang mengarahkan dia membunuh Altantuya Shiiribu?

AKHIRNYA KEBOBROKAN DAN KEBUNTUAN TOMMY THOMAS DALAM KES SRC , 1 MDB, KEMENANGAN DENGAN MAJORITY PRK TG PIAI MENYUSUL NANTI PRK KIMANIS , KETERDESAKAN BANDUAN AKHIR,MANA NAK LETAK AIR MUKA LIM KIT SIANG SERTA MAHATHIR DAN KERAJAANNYA...!!!???

Jauhi sang fitnah yang sedang bergelut dari sakarat dan bergelut terdesak gelabah demi menyelamatkan anak cucu dan keluarganya..


DULU SI FITNAH TUDUH ROSMAH BUNUH ALTONTONYA
KINI SANG FITNAH DIRECT KAT NAJIB TERUS KATANYA
KES 1MDB SRC MEMALUKAN SI FITNAH AKHIRNYA
KARMA SI FITNAH JIJIK SEDANG MAKAN SI RENTA TUA


Cuma kali ini tidak lagi membabitkan Rosmah Mansor, sebaliknya terus kepada Najib Razak!

FORMULAELAKFITNAH = POP CORN TAMBAH + TEPUK SAMPAI REBAH

Anonymous said...

Flashback kisah fitnah dolu dolu

Ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Nordin mendakwa beliau pernah ditawarkan ganjaran untuk mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaaribuu.

Ketika me NONE mbahas titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, wakil rakyat yang dipecat daripada PKR itu mendakwa dia ditawarkan sejumlah habuan yang besar untuk berbuat demikian.

"Antaranya saya diminta membuat akuan bersumpah Perdana Menteri dan Datin Seri Rosmah terlibat dalam kes tersebut.

"Malah saya sendiri pernah diminta membuat surat akuan bersumpah yang mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dengan pembunuhan Altantuya.

"Ganjaran yang ditawarkan boleh menggoyangkan iman.

Ada mahacai dakwa kibar panji panji hitam lagiii... fuyiooo...!!

Sekarang fitnah dari siapa pula...!?

Anonymous said...

APABILA ADA PERKEMBANGAN BARU KENALAN SIASAT. PENDAKWAAN YG DULU MASA BERKUASA TU BANYAK YG TERGANTUNG. MOTIF MEMBUNUH TIDAK DISOAL. SAFRI MUSA TAK DISOAL.

JADI SEKARANG ADA PERKEMBANGAN BARU. JADI KITA AKAN TAHU KENAPA AZILAH DAN SIRUL MEMBUNUH ATANTUYA. SAPA SURUL BUNUH. MUSA SAFRI AKAN DISOAL.

SATU LAGI, SIASATAN AKAN MEMBUKTIKAN NAJIB ADA JUMPA ATANTUYA DI LONDON ATAU TIDAK. SEMUA BUKTI BARU AKAN KELUAR SATU PERSATU. BILA TIADA KUASA BARULAH PENDAKWAAN BERJALAN ADIL DAN BEBAS.

SEMOGA KITA AKAN TAHU MOTIF SEBENAR ATANTUYA DIBOM. SAPA YG ARAH ATANTUYA DIBOM. KEADILAN UNTUK ATANTUYA MUNGKIN DAPAT DITEGAKKAN WALAUPUN ABUNYA SUDAH TIADA.

DARI SEGI KEADILAN, BILA ADA BUKTI BARU MAKA DARI SUDUT PERUNDANGAN, AZILAH BERHAK UNTUK DAPAT HAKNYA. PENDAKWAAN AKAN BERMULA LAGI. KITA TUNGGU EPISOD ATAN TUYA 2.

UNTUK PH PASU MNO, KITA TUNGGU KEADILAN. UNTUK NAJIB, KITA TUNGGU NASIBMU. UNTUK KAK ROS, JANGANLAH BERJAUHAN DARI SUAMIMU. NIKMATI HARI INI SEPUASNYA SEBELUM TIBANYA HARI ESOK. UNTUK AZILAH, BERJUANGLAH UNTUK KEADILAN NYAWAMU DAN MARUAHMU.

ATAN TUYA 2 BARU HENDAK BERMULA.....

Anonymous said...

Tak siapa fitnah pun. Ini azilah sendiri yg buat sd. Azila nak buktikan dia tak salah sbb dia penjawar awam yg diarahkan menjalankan tugas. Biarlah dia membuktikan sd nya di mahkamah. Kita patut beri sokongan kalau. Biarlah mahkamah membuat penilaian. Kamu dan saya duduk diam2 dan dengar keputusannya nanti. Biarlah keadilan sebenar berjalan.

Anonymous said...

JANGAN TERUS TUDUH ADA PIHAK BUAT FITNAH.

INI AZILAH SENDIRI BUAT SD. SEBAB DIA NAK MENEGAKKAN KEADILAN UTK DIRINYA. DIA RASA DIRI DIKHIANATI. DULU ADA KUASA TAKUT TAPI SEKARANG TAK ADA KUASA BARU DIA MAHU CERITA PERKARA SEBENAR.

KAMU SIAPA NAK CAKAP BENDA INI FITNAH. AZILAH LEBIH TAHU KERANA DIA BUAT APA YG DISURUH SEBAGAI PENJAWAT AWAM YG BERTERASKAN 'SAYA YANG MENURUT PERINTAH". BILA DIPERINTAH MESTI DIBUAT. MANA BOLEH BOM SEBARANGAN. INGAT SENANGKAH NAK DPT C4.

JADI DIHARAP PERBICARAAN BERJALAN LANCAR. JANGAN ADA PUAK UMNO DAN PAS YG TURUN DEMO DENGAN ALASAN BERKAIT MELAYU. INGAT, AZILAH JUGA MELAYU. KALO NAK DEMO JUGA SOKONGLAH AZILAH KARNA DIA MELAYU.

HARAP ATANTUYA SIRI 2 INI LEBIH TELUS. KITA NAK TAHU APA MOTIF ATAN DIBUNUH DAN DIBOM. KITA NAK TAU SIAPA SURUH ATAN DIBUNUH DAN DIBOM. KITA NAK TAHU APA KATA SAFRI MUSA. HARAP SEMUA JALAN LANCAR. HARAP HUKUMAN MATI SIRUL DAH AZILAH DIBATALKAN KARNA DIA MENJALANKAN PERINTAH SOSOK TERTINGGI. KALO TAK BUAT TAKUT DIBOM DIHILANGKAN ATO DISIMEN.

BIARLAH MAHKAMAH YG MENENTUKAN NASIB AZILAH, SIRUL DAN YG BERKAITAN SEMUA. AMIN YA RAB

Anonymous said...

Pak Karamu. Dia buat SD untuk tujuan minta dibicarakan semula. SD diserah ke mahkamah sbb itu urusan mahkamah. Org lain tak berkenaan utk tahu jadi buat apa nak agih kat semua orang. Ini bukan hal politik jadi org politik tak perlu kepoh nak ambil tahu. Yg perlu ambil tahu ialah mahkamah.

Tapi kalau kome kepoh sangat nak tahu, search aja kat google. Tak payah tunggu minta agih itu inilah.

Anonymous said...

Nape komer? Nape komer kepoh? Mengkomer tak ada kaitan dgn azilah pong. Komer pong bukan sedara mara tuya. Bior ler. Dari mengkomer kepoh baik ler mengkomer pergi mandi wajib dulu der...

Anonymous said...

Najib. Sudah jatuh ditimpa tangga.

Anonymous said...

Buat baik berpada2 buat jahat jangan sekali. Ada balasan di dunia ada balasan di akhirat. Karma

Anonymous said...

Hak asasi manusia. Biarlah dia mendapatkan haknya.

Anonymous said...

Gunung daik kota melaka.
Akal sihat raja melati.
Buat baik berpada pada.
Buat jahat jgn sekali.

Anonymous said...

Sepandir pandir tupa melompat akhirnya kelepukkk jatuh tanah jua.

Anonymous said...

Marilah kita berdoa agar makhluk yg mengarahkan pembunuhan zalim itu menerima balasan yang Setimpal di dunia dan di akhirat.

Anonymous said...

Kenyataan Tun M mengenai Azilah dan Sarul sebelum menjadi PM 7... Katanya adalah tidak adil jika Sirul Azhar Umar dan Azilah Hadri dikenakan hukuman bunuh kerana mereka hanya mengikut arahan.

"Bagai mana pula dengan syuhada Jalil Ibrahim yang dibunuh semasa kes BMf disiasat...!?"

SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI
FITNAH BOHONG AKHIRNYA MAKAN DIRI
ORANG MELANCAP DIA SANGAT PEDULI
BILA DI SOAL 'TAK INGAT' & 'BUKAN SALAH SAYA INI..!"

tak ke babi namernye tu...!!!

Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau hanya bertanya siapa yang mengeluarkan perintah kepada dua anggota polis yang didapati bersalah membunuh Altantuya Shaariibuu.

Katanya adalah tidak adil jika Sirul Azhar Umar dan Azilah Hadri dikenakan hukuman bunuh kerana mereka hanya mengikut arahan.

“Ini bukan masalah (kes pembunuhan) lapan tahun dahulu. Yang saya soal ialah berkenaan masalah hari ini – masalah nyawa dua orang anggota polis yang dihukum bunuh.

“Amatlah tidak adil jika mereka dibunuh sedangkan mereka sebagai pegawai rendah polis hanya mengikut perintah."

FORMULAELAKDOSAFITNAH = TEPUK PADU + POP CORN TAMBAH

Anonymous said...

Enter your comment.... Baguslah memohon perbicaraan semula. Itu hak dia kerana ada maklumat baru.

Anonymous said...

Sesiapa yg rasa dikhianati semasa menjalankan tugas yg diperintahkan atau berasa hukuman tidak adil, maka dia berhak untuk memohon DIBICARAKAN SEMULA. Kalau berjaya Alhamdulillah. Kalau tak berjaya pun Alhamdulillah. Kita ni siapalah yang nak kepoh sangat. Komen kita pun copy paste

Anonymous said...

Itulah antara salah satu sebab mengapa Allah mengharamkan zina. Jauhilah zina kerana zina itu besar dosa dan kesannya. Tak kiralah kamu org kaya atau miskin, putih atau hitan, mat saleh atau afrika, gemuk atau kurus...

Anonymous said...

Semoga semua yg terlibat akan dibawa ke muka keadilan.

Anonymous said...

Apakah motif pembunuhan? Siapakah yg mengarahkan pembunuhan? Siapakah yg memberi C4?

Semuanya belum jelas.

Anonymous said...

Azilah tu Melayu. Sokonglah bangsa kita yang mencari kebenaran.
Azilah tu Melayu. Sokonglah bangsa kita yang mencari kebenaran.
Azilah tu Melayu. Sokonglah bangsa kita yang mencari kebenaran.

Anonymous said...

It's good

Anonymous said...

Good to be true

Anonymous said...

sepandai pandai taik berenang dan menyelam akhirnya hanyut juga kedalam tong taik...kihkihkih

Anonymous said...

Jeng...jeng....jenggg...

Anonymous said...

Amin3.

Anonymous said...

Betul tu, jauhi lah juga perbuatan keji terlaknat memantat lubang jubo.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.