Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DENDA MANJA

 DENDA RM 2,000 TERHADAP 3 AKTIVIS KIBAR BENDERA HITAM SEBAGAI DENDA YANG SANGAT MEMANJAKAN.


INI GENG BESAR KEPALA MENCARI POPULAR BODOH.

LAIN KALI KALAU NAK TUNJUK HANDAL, BAWA LA RIBU-RIBU MENYERTAI KAMU.

KEMPEN YANG TIDAK MEMBAWA ERTI SATU SENPUN.

KEMPEN BENGONG !



15 orang berkata:

Anonymous said...

Lebai hud2 langgar sop selamba bayar 1k je..siap back dated lg..

yg tu denda kategori apa plk pak karam?

Anonymous said...

Kesian aktivis ini sah kena main dengan gang reformasi... otai suma tepok tangan pasal kebodohan aktivis ini...

Aktivis ini akan di bantu bayar kompaun dan masyukkk...

Win win situation dlm keadaan mendesak selagi rela kena bodoh bangang oleh gang PH dipersilakan...!!!

haaahhhtepokkk

Anonymous said...

Najib sekolahkan anak ‘Atok’, mari sini Ayah ajar. Komen budak boboi ini berhubung BR1M adalah bukti jelas bahawa kefahaman ekonominya masih kurang mantap.

BR1M bukan benda perkauman.

Semua kaum, tak kira bumiputera atau bukan, dalam golongan B40 (M40 sepatutnya dapat pada tahun 2018 tetapi dibatalkan PH) layak.

BR1M juga bukan bantuan bagi golongan miskin. Itu tugas e-Kasih dan Jabatan kebajikan.

BR1M ialah sistem agihan terancang saya untuk agihkan kekayaan negara dari golongan kaya ke golongang pendapatan lebih rendah.

Kita buat cukai seperti GST di mana kutipan dari yang kaya lebih besar sebab perbelanjaan mereka adalah lebih besar untuk diagihkan kepada golongan income lebih rendah.

Sebagai contoh, golongan yang berpendapatan RM3,000 sebulan hanya akan berbelanja maksima RM800 bagi barangan yang dikenakan GST setelah tolak bayaran tidak dikenakan GST seperti ansuran kereta, sewa, air, makanan mentah, barang dapur, petrol dan sebagainya.

Satu sen cukai pendapatan pun mereka tidak perlu bayar sebab kerajaan BN masih saya hapuskan cukai pendapatan bagi mereka dengan pendapatan RM4,000 sebulan dan ke bawah.

Dari RM800, mereka cuma bayar RM48 GST 6% sebulan atau sekitar RM600 setahun.

Anonymous said...

Tingkatkan hubungan dengan tetangga kita Indonesia hubungan tentera dan ekonomi. Tinggal dan lupakan Singapura.

Laut China Selatan (LCS) semakin panas dan tegang. Dengan kedegilan dan perangai China yang tetap bertegas nak laksanakan 9 Dash Line di Laut China Selatan (LCS).. maka US, UK dan Australia dah menempatkan ketumbukan tentera laut mereka disana.

Beberapa buah kapal pengangkut kapalterbang (Aircraft Carrier) bersaiz besar telah ditempatkan disana secara kekal. Dan ini juga memperlihatkan kesungguhan pihak US, UK dan Australia untuk mempastikan laluan perdagangan di Laut China Selatan (LCS) bebas dilalui oleh semua kapal dagang antarabangsa.

Harapnya tidak berlaku apa-apa yang tak baik lah di Laut China Selatan (LCS) ni... tambah pulak bila UK telah umumkan penempatan Littoral Response Group di Laut China Selatan (LCS) dengan kerjasama Jepun.

Pangkalan tentera Amerika sudah ada di Singapura. Maka hubungan Malaysia dan Indonesua mesti ditingkatkan dalam aspek pertahanan ekonomi budaya kedua dua negara serumpun.


#bawaotakbukanpisau

Anonymous said...

BANI MELAYU DARI TIMUR KASI LUPA SEKELIAN
BUAT AMAL APA APA PUN SEMUA TAK BETUL SAJA
MCM NI KE PEMUDA BANI TIMUR DI NANTIKAN
RETORIK KOSONG SAJA NAK GELI2 BAGI BELAKA


LUPAKAN BANI MELAYU TU ... SEMUA TAK BETUL... SUMA NGAKU DEPA BETUL

BANI HASAD DENGKI ADA LAHH

POODAHHH..!!


KIKIKIKI..

Anonymous said...

Baca bole percaya jangan...!!

Mahathir wants Anwar as PM but Muhyiddin turn it around

Surprise! Mahathir says he wanted Anwar as PM

In a shocking “revelation”, Dr Mahathir Mohamad said he wanted to give the premiership to Anwar Ibrahim but the current prime minister stepped in to deny Anwar the seat.

Bila si lidah bercabang bercakap... dulu kini selamanya lidah bercabang


#bangaudahpulangsuarasumbang

Anonymous said...

Baca bole percaya jangan...!!

Mahathir wants Anwar as PM but Muhyiddin turn it around

Surprise! Mahathir says he wanted Anwar as PM

In a shocking “revelation”, Dr Mahathir Mohamad said he wanted to give the premiership to Anwar Ibrahim but the current prime minister stepped in to deny Anwar the seat.

Bila si lidah bercabang bercakap... dulu kini selamanya lidah bercabang


#bangaudahpulangsuarasumbang

Anonymous said...

Blog PoliTAIK

Anonymous said...

KERJA AMAL EBIT LEW SEPATUTNYA DISOKONG, BUKAN DIBUBUH RACUN

Jangan layan sangat budak budak baru nak up..!!

Sebarang kata berkaitan isu yang muncul kebelakangan ini melibatkan pendakwah budiman, Ustaz Ebit Lew.

Bagi saya, sama ada apa yang dibangkitkan oleh Caprice atau Nadir Al Nuri tentang misi bantuan Ebit Lew ke Gaza, ia tidak lebih “gelagat budak-budak baru nak up” cuba menumpang publisiti daripada populariti pendakwah tersebut.

Isu-isu yang mereka bangkitkan terlalu remeh berbanding pengorbanan masa, tenaga dan wang ringgit yang sanggup Ebit Lew lakukan selama ini.

BATU API SUDAH MARI

Batu api sudah mari. Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas – Mahathir

Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa tidak mudah bagi rakyat Malaysia untuk memasuki Gaza, Palestin dalam pelbagai misi bantuan terutama dari kalangan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).

Menurutnya, ini termasuklah dirinya yang masih belum berkesempatan untuk menjejakkan kaki ke Gaza atas pelbagai sebab terutamanya berkaitan soal keselamatan meskipun ketika tempoh beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia sebanyak dua kali. Di sebalik misi bantuan ostat mesti ada sang batu api. Awas sang fitnah jijik sedang membatu api.

Anonymous said...

Terkini..!!

Saya nak Anwar jadi Perdana Menteri tapi Mahiddin yang halang - Tun Mahathir

Ramai dah lupa bagaimana seorang tua berusia 93 tahun setiap malam berceramah, tunjuk dia insaf. Kita telah kagum dengan tenaga luar biasa yang kita salah tafsir sebagai ikhlas.

Berhujan berpanas menagih simpati mengguna usianya. Dia merintih "saya bukan boleh hidup lama, saya nak selamatkan negara kita dari perompak!" Lalu kita semua tersentuh, ada yang menangis kerana dia ingin bertaubat, sdgkan sekali pun tidak terbit dari bibirnya. Hanya pernah berkata, "saya minta maaf, saya buat salah pilih Najib. Saya terhutang budi kepada bapa dia!"

Lakonannya amat meyakinkan. Skrg rasa akibatnya? Kita juga akan terus tergoda dengan lakonan lemah lembut dan airmata mereka yg sarat dengan agenda.

Lu fikir lah sendiri

Anonymous said...

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sedia menjadi saksi kes mahkamah membabitkan Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang dituduh pecah amanah dan menyalahgunakan wang sumbangan parti.
Dr Mahathir berkata, beliau sedia menjadi saksi kerana yakin ada pihak tertentu berusaha membunuh karier politik bekas Menteri Belia dan Sukan itu melalui pendakwaan di mahkamah.

Tidak ada satu pun trial by media sebagai penyamun, pencuri, perompak dan sebagainya. Nasib Syed lebih baik dari Bossku belum ke mahkamah semua gelaran buruk oleh media berkumandang.

Pada Syed tak payah nak memacam, gelabah bagai kata ramai lagi yang kena kau siap pasukan peguam kau.

Tak payah nak membising bagai..!!

Tinggalkan semangat dari bumi Kerala tak guna itu. Buang kan jauh jauh.


#bawakotakbukanpisau

Anonymous said...

Berapa banyak nak kumpul tak kisah lah Tuan Syed - Di mahkamah nanti hanya peguam bela sahaja yang berkumpul mungkin peguam handal Tun pun berkumpul sekali. Bring it on. Dengan 9,836 menyumbang pada tabung rayuan Syed Saddiq untuk membayar wang jaminan dan kos guaman, namun jumlahnya bukan sahaja mencukupi, tetapi berjaya dikutip kurang 24 jam.

Jumlah penyumbang, jika dibandingkan jumlah yang mengundi beliau pada PRU-14 – mewakili 44% daripada 22,341 pengundi.

Penulis percaya, penyumbang tersebut tidak semestinya mereka yang mengundi beliau, akan tetapi mungkin menyebar di seluruh negara.

Amaun RM715,500 jika dibahagi dengan jumlah penyumbang, purata lebih sedikit dari RM72.

Di mahkamah medan Syed sekurang kurang nya elok buat sumpah laknat macam bossku... akibat sumpah laknat tuan yang memfitnah jijik tertebuk muka nya sendiri dan PRK lagi banyak undi berkumpul menjatuhkan Tun dan PH. Ingat itu fakta tuh..


q serra serra bring it on

Anonymous said...

Xyah nak sumpah laknat bagai. Ko suruh je si jibon sokong mudin. Mesti lps mcm kunang2 punya!

Anonymous said...

Beri peluang golongan muda dapat pekerjaan yang lebih baik.

Seramai 163 doktor di S’gor berhenti sejak Januari, antara lain kerana hilang minat

Seramai 163 pegawai perubatan kontrak yang berkhidmat di Selangor telah meletak jawatan sejak Januari tahun ini sehingga hari ini, menurut Pengarah Kesihatan Selangor Dr Shaari Ngadiman.

Ketika diminta mengulas mengenai laporan doktor kontrak di Lembah Klang yang letak jawatan disebabkan tekanan susulan lonjakan kes Covid-19, Shaari tidak merujuk kepada beban yang dihadapi oleh pegawai perubatan di Selangor.

Sebaliknya, dia mengaitkan peletakan jawatan itu atas sebab lain.

“Pertama pada masa ini, jika kita lihat, mereka berhenti sebab untuk berkhidmat di pusat pemberian vaksin yang menawarkan emolumen lebih tinggi.

Masa kerajaan untuk kaji semula umur persaraan wajib pekerja di Malaysia dikembalikan pada 55 tahun.

Anonymous said...

9.08

klu bossku nak lepas mcm tu dah lama dia jilat Tun dan Mahiddin.. klu hidup tak ada maruah dah lama bossku buat...!!

Akai ade..!!

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.