Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JAGA ADAB,IKUT UNDANG-UNDANG

 DEWAN RAKYAT YANG BERADAB IKUT KELUHURAN UANDANG-UNDANG

Agong beri 'lesen' untuk speaker bertegas pada MP degil, biadab

APA YANG PENTING IALAH:

Semua yang menghadhiri sidang Parlimen, dari golongan atas hingga golongan bawah wajib berpendirian yang tegas.

Speaker tiada plih bulu
menteri jujur tiada simpan perkara yang berhelah

MP jaga adab, jangan ada niat untuk mengacau.

dari golongan yang diatas hingga golongan bawah, jangan ada yang cucuk mencucuk

Jangan ada perangai pukul anak sindir menantu

Buang perangai busuk, kemudian lahirkan sikap beradab dan bersopan santutn

SEMENTARA ITU:
PANDANGAN AGONG DISANGGAH ?
Hassan Abdul Karim
'Agong tak boleh tak layan jika pembangkang dapat sokongan majoriti'

5 orang berkata:

Anonymous said...

Harap jangan hina Papua ye?

1 USD = Ringgit Malaysia 4.77
1 USD = Papua Kina 3.75

Jangan kata nilai Kina Papua hampir menyamai Ringgit Malaysia. Itu satu penghinaan kepada Papua New Guinea.

Kenapa nilai ringgit merudum rudum ...sebab hang tak reti jaga negara ini...

Bangangggg

1 PGK = Ringgit Malaysia 1.27
1 MYR = Kina Papua 0.78

Kina Papua lagi tinggi dari Ringgit.

Saya ulannnngg

Banganggg..!!

Anonymous said...

Matawang Kina Papua New Guinea lebih tinggi berbanding nilai Ringgit Malaysia..

Ringgit Malaysia (RM) berpotensi jatuh di bawah krisis kewangan Asia 1998 yang rendah iaitu RM4.885 berbanding dolar AS, memasuki wilayah yang belum dipetakan, amaran seorang pakar ekonomi.

Pensyarah Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di Fakulti Ekonomi dan Kewangan, Profesor Madya Dr Nuradli Ridzwan Shah Mohd Dali berkata, sekiranya ringgit melepasi paras kemuncak RM4.885 dari 1998, ia akan memasuki wilayah yang belum dipetakan.

“Terdapat dua kemungkinan untuk ringgit: ia boleh terus meningkat atau menyusut selepas mencapai nilai kemuncaknya.

“Jika ringgit melepasi RM4.885 (nilai semasa krisis kewangan Asia 1998), ia akan memasuki wilayah yang belum dipetakan, yang menandakan kawasan yang belum pernah berlaku sebelum ini.

“Keadaan ini membimbangkan dan berisiko kerana tidak ada preseden sejarah. Malah matawang Papua New Guinea lebih Baik berbanding ringgit" kata Profesor Madya Dr Nuradli Ridzwan Shah Mohd Dali Pensyarah Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di Fakulti Ekonomi dan Kewangan.

“Apabila ini berlaku, adalah munasabah nilai ringgit akan kekal rendah berbanding dolar AS

Anonymous said...

Bila perasaan bagus memburu... Cakapnya tak banyak cakap tapi banyak salah nya... Hampehh

Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim menyatakan pendapat semua pemimpin mesti mematuhi peruntukan perlembagaan dan tidak mengikut "selera dan sentimen peribadi."

Dia memberitahu Malaysiakini demikian ketika diminta mengulas titah Duli Raja berpelembagaan kepada ahli parlimen pembangkang dan kerajaan bahawa baginda tidak akan melayan sebarang percubaan untuk menjatuhkan kerajaan.

Nak pergi memburu.. Nak pergi memburu.. Nak pergi memburu... ZzazzzzzzZzz.!!! ( Psst teringat filem P Ramlee Nak Cari Kayu .. Nak Cari Kayu..!!)

Jgn lupa kumpulkan juga Lim Guan Eng kes Torwong Bawah Laut dalam satu sell penjara bersama Tun Daim incoming victim...

After that Tun Mahathir, Zety Taufik Ayman Jho Low Nik Faisal dan anak taikun taikun mata sepet seperti anak Nevin Tan kes ladang ganja berkilo kilo di condo mewah nya yg Masih lepas bebas kaya raya gilo babi kayo anak nyo...!!

Cuma jadi pemegang saham ke 2 lantik proksi 7 eleven dan Redtone... Bangga ke Jadi pemegang saham terbanyak No 2 bukan No 1...!?

Ini kah contoh dan standard dan mentaliti pemimpin Melayu dalam berniaga.. Aalahai..!!

Sapa memburu sapa yang kena buru ni..!?

Cmno nak memburu ni..!?

Saksi utama kes torwong bawah laut Mati bila Nak siasat dan buru..!?

Anonymous said...

Jangan perasaan bagus kalau perlembangan pun kau langgar

Agong tidak boleh tak layan jika benar-benar wujud keadaan seperti dinyatakan di dalam perlembagaan seperti yang ada disebut di dalam Perlembagaan Persekutuan di mana pihak pembangkang berjaya mendapat sokongan majoriti ahli parlimen untuk bentuk kerajaan baru.

"Adalah sah dan legitimate (absah) jika kerajaan yang ada tetapi hilang legitimacy (keabsahan) maka pembangkang berusaha secara perlembagaan, mengikut undang-undang dan demokratik menggantikan kerajaan penyandang yang telah hilang sokongan.

"Agong kena ikut peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan, bukannya ikut selera dan sentimen peribadi.

Cakap sikit , salahnya banyak.

Anonymous said...

ROTHSCHILD SEDANG MENGUASAI MALAYSIA

Rafah sedang hancur bom phosphorus sedang diletakkan di bumi Palestine. Rakyat Rafah kebulur makan daun daun dan rumput.

Lord Jacob Rothchild dah mati semalam dah sedang menerima balasan apa yang kaum nya sedang lakukan di Rafah Palestine. Dia sedang menderita siksa kubur atas apa yang dia lakukan..

Matinya Lord Jacob Rothchild membawa bersama mistri pesawat jumbo yang lenyap tanpa jejak, sistem komunikasi tiba-tiba putus, route yang dialihkan di tengah jalan; apa yang terjadi pada Malaysia Airlines MH370 menjadi misteri besar yang tak kunjung terjawab.

https://zulsegamat.wordpress.com/2016/08/11/duta-iblis-dan-dajjal/

Rothschild diduga menginginkan paten KL-03 micro-chip. "Perusahaan teknologi Amerika Serikat, Freescale Semiconductor (yang dikabarkan milik Rothschild) punya 20 staf senior dalam pesawat (MH370)-- yang baru saja meluncurkan perangkat elektronik tempur untuk sistem radar militer, sehari sebelum pesawat ghaib."

Dengan hilangnya Malaysia Airlines MH370, triliuner Jacob Rothschild membawa rahsia hilang MH370 bersama nya di alam kubur menjadi pemegang paten semikonduktor penting. Kebetulan?

Senjata utama Dajjal memecah belahkan umat Islam ialah “PEMBOHONGAN”. Pembohongan bermaksud “Dusta” itu adalah gelaran yang sinonim dengan Dajjal Laknatullah. Fitnahnya berpaksikan pendustaan yang hebat sehingga orang beriman pun akan hilang kewarasannya.

Dajjal adalah raja di kerajaan rahsia di Segitiga Bermuda. Si laknat itu sedang berkonspirasi bersama Illuminati diketuai oleh Rothschild di sebalik kejadian-kejadian pelik yang berlaku di dunia ini. Antara kejadian pelik seperti serangan 9/11, MH370, MH17, QZ8510

Begitulah kejahatan yang dilakukan oleh proksi Dajjal yang mengawal media dan menguasai Malaysia.

Matinya orang beriman membawa kedukaan pada orang yang masih hidup tetapi matinya sesorang yang perangai jelek , jahat seperti penipu pembohong dan tidak beriman adalah keuntungan dan nikmat pada manusia yang masih hidup dibumi ini.

Bukan saja Rothchild saja pembohong di Malaysia pun ada species asal buka mulut bohong. Perbuatan dan pembohongan akan dibawah bersama ke alam kuburnya... Get lost Baron Jacob Rothchild dan bumi Malaysia juga mungkin terima nasib seperti di Rafah suatu hari nanti...!!

They create it, we play it. Master of puppets ….King Kong Puppet

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.