Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KECUH KES NIK ELIN

 BUAT LA APA-APA KOMEN, SELAGI TIDAK BERSEMUKA SELAGI ITU KECUH BERTERUSAN


ULASAN | Kes Nik Elin: Hakim putuskan kes berdasarkan Perlembagaan

JIKA KEPUTUSAN BERDASARKAN PERLEMBAGAAN, MAKA ERTINYA TIDAK BERDASARKAN SYARI'AH ?

SEDANGKAN YANG DIHAPUSKAN UNDANG-UNDANG SYARI'AH KELANTAN

POKOKNYA ADAKAH PERLEMBAGAAN MENEPATI SYARI'AH ?

JIKA PERKARA 3 PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN  DITERJEMAHKAN KEPADA MAKSUD SYARI'AH BOLEHKAH SELESAI MASALAH SYARI'AH?

4 orang berkata:

Anonymous said...

Dengan parodi pun walaun koyak inikan ada hati nak buat konvensyen. UMNO periksa dolu masih ada tulur ke..!?

Sia sia buat konvvensyen Melayu kalau dberkawan dengan DAP. Buang masa, buang Karan semua tu. Parodi pun walaun boleh koyak..!? Montot sudah panas..

Ini Malaysia bukan Indonesia yang agama Islam nya sudah koyak rabak. Di Indonesia boleh kahwin campur itu yang geng Nik Elin mahukan sebenarnya. Bukan sekarang bunga bunga ke arah liberal Islam di Malaysia sudah bermula...!!

Kes Nik Elin pun UMNO tak mampu nak cegah ada hati Nak buat konvvensyen Melayu. Kenapa walaun koyak hanya parodi...!? Panas montot atau nak tutup mulut rakyat dan mengugut rakyat..!?

UMNO Johor akan mengadakan Konvensyen Orang Melayu pada Jun ini, dalam usaha parti untuk mendapatkan pandangan dan hala tuju suara akar umbi kaum Melayu negeri itu.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Johor Datuk Onn Hafiz Ghazi berkata konvensyen itu antara gerak kerja utama yang dibincangkan dalam Mesyuarat Perhubungan UMNO Johor hari ini.

Kes Nik Elin pun UMNO bisu, kes pengampunan pun UMNO kena tipu oleh PKR. UMNO bisu bila PKR membohongi Yang Dipertuan Agong untuk bagi pengampunan penuh Bossku tapi UMNO jadi bacul semuanya..!!

Saya ulannnngg....!!

Ini Malaysia bukan Indonesia yang agama Islam nya sudah koyak rabak. Di Indonesia boleh kahwin campur itu yang geng Nik Elin mahukan sebenarnya. Bukan sekarang bunga bunga ke arah liberal Islam di Malaysia sudah bermula...!!

#perodipunwalaunmudahkoyaklah

Anonymous said...

No wonder Tun Mahathir masuk IJN.

Barua DAP@LeeKwanYew yang dibakul sampahkan oleh DAP tetiba masuk IJN masalah bateri jantung low power dan kena turbo charging..!!

Bahana bila Jadi barua DAP@LeeKwanYew setelah dengan rela hati sambil gentle telo labuhnya bagi Pulau Batu Putih pada Anak Lee Kwan Yew samada Jadi PM Kali ke 2.

Agong perkenan penubuhan RCI kaji pengendalian kes Batu Puteh, Batuan Tengah dan Tubir Selatan

https://www.hmetro.com.my/utama/2024/02/1060819/agong-perkenan-penubuhan-rci-kaji-pengendalian-kes-batu-puteh-batuan-tengah

Arahan itu meminta Idrus meneliti semula dan mengkaji isu berbangkit terhadap Batu Puteh yang sudah diserahkan kepada negara jiran itu oleh Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) sebelum ini.

Pada 23 Mei 2008, ICJ memutuskan Singapura mempunyai hak terhadap Batu Puteh, manakala Batuan Tengah yang terletak tidak sampai satu kilometer dari pulau itu milik Malaysia.

Selain itu, ICJ memutuskan hak milik Tubir Selatan, kira-kira empat kilometer dari Batu Puteh, akan ditentukan mengikut persempadanan perairan negara yang menguasainya.

Pengajaran pada semua pemimpin Melayu jangan terkinja kinja nak jadi barua DAP@LeeKwanYew. Buruk padahnya bila pemimpin tersebut hilang kuasa suatu hari nanti.

Jho Low dan kaumnya akan terus tepok tangan ketawa terbahak bahak bila ramai pemimpin Melayu akan di bodoh bangang kan sambil tak sedar diri terkinja kinja mahu jadi barua DAP@ LeeKwanYew.

Jho Low sampai sekarang lesap bebas kaya raya. Sampai sekarang Pulis tido lansung tak membantu sama sekali nak tangkap Jho Low

Bangang....!!!!

Anonymous said...

Cer Tanyo Nik Elin

Nik Elin ko sokong kahwin campur tak...!?

Nik Elin akan cakap dlm Koran tak hado larangan kahwin campur..!?

Papa Pasti bisu Jadi bangang kejap

Cer ko Tanyo Nik Elin cer tanya ... cer tanya...!?


Kah kah kah

Anonymous said...

Telah timbul persoalan apakah Ummu Waraqah turut menjadi rujukan Nik Elin dan menjadi imam kepada kaum lelaki...!?

Al-Syarbasi melalui kitabnya 'Yas'alunaka fi al-Din wa al-Hayat' telah menyatakan bahawa muazzin tersebut hanya melaungkan azan, kemudian beliau akan pergi ke masjid dan menunaikan solat bersama-sama jamaah lelaki. Syeikh Ahmad al-Syarbasi juga menyatakan bahawa Ummu Waraqah mengimami solat di rumahnya yang tidak disertai oleh mana-mana lelaki ajnabi.

Rasulullah: 'Wahai Ummu Waraqah, duduklah di rumahmu, sesungguhnya Allah akan mengurniakan syahid di rumahmu'. Semenjak hari itu, Rasulullah telah menggelarkan Ummu Waraqah sebagai 'syahidah' iaitu orang yang syahid. Ketika Rasulullah mengajak para sahabat menziarahi Ummu Waraqah, baginda berkata, 'mari kita menziarahi al-syahidah'.

Kehebatan Ummu Waraqah juga dapat dilihat dalam beberapa perkara iaitu:
1. Beliau merupakan wanita pertama dalam Islam yang diberi keizinan untuk dilaungkan azan dari dalam rumahnya.
2. Beliau wanita pertama yang menjadi imam solat kepada wanita di Madinah.
3. Beliau wanita pertama dalam Islam yang digelar 'al-syahidah'.

Ummu Waraqah telah meminta keizinan daripada Rasulullah untuk menjadikan rumahnya sebagai musolla, dan dilaungkan azan dari musolla di rumahnya itu. Rasulullah telah memberikan keizinan, justeru terdapat muazzin yang dikhususkan untuk melaungkan azan dari musolla di rumah Ummu Waraqah pada setiap kali masuk waktu solat fardhu. Keadaan ini berterusan sehinggalah Ummu Waraqah meninggal dunia.

Rasulullah saw mengetahui bahawa Ummu Waraqah merupakan seorang wanita yang cerdik, banyak menghafaz ayat al-Quran dan alim dalam ilmu agama. Justeru, Rasulullah menyuruh Ummu Waraqah untuk menjadi imam kepada ahli keluarganya di kalangan wanita. Bukan itu sahaja, apabila muazzin mengumandangkan azan dari musolla rumah Ummu Waraqah, wanita-wanita yang tinggal berhampiran dan mendengar seruan azan tadi, akan datang menunaikan solat jamaah yang diimami oleh Ummu Waraqah.

Pada Nik Elin jangan nak sembarangan putar belit fakta yang ada. Nik Elin yang semakin berani mengutarakan pendapat-pendapatnya tentang Islam, tentang tidak ada paksaan dalam melaksanakan amal agama.

“Tindakan mencabar enakmen jenayah syariah telah diragui sejak mula lagi oleh majoriti Muslim. Sebahagian muslim yang lebih mengagungkan bahasa Inggeris, suit dan tali leher Barat sedangkan dalam masa yang sama mempunyai prejudis terhadap ulama telah menyumbang kepada keraguan hari ini.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.