Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAPA GOMO LU BERANI PUKUL SAMA CINA

Ketua Pemuda MCA Kena Pukul? Pergi Mampos Sama Cina Racist



Dong Zong sebuah NGO yang cukup lantang memperjuangkan kaum cina yang ada di Malaysia ini. Satu tika lalu mereka bersama MCA dan menyokong Barisan Nasional tetapi kini tidak lagi apabila hasutan yang dilakukan DAP berjaya merobek jiwa mereka dengan sifat Racist yang semakin menebal dalam setiap ahli Dong Zong.


Agak hangat bila Ketua Pemuda MCA dipukul oleh ahli Dong ZOng tempoh hari. Walaupun tidak mendapat kecederaan yang parah namun dengan sikap sedemikian mengambarkan kepada kita semua bahawa kaum Cina waktu ini tidak puas dengan apa yang mereka miliki dan mereka mahukan lebih lagi, Lebih dan lebih lagi.

Gomo sebenarnya tidak kesah Dong Zong dari kaum Cina memukul Wee Ka Siong Ketua Pemuda MCA yang juga dari kaum Cina. Kalau depa nak berbunuh sekali pun Gomo tidak heran kerana pada Gomo Cina lawan Cina pi MAMPOS lah sama depa. Cuma apa yang Gomo fikirkan ialah sikap Dong Zong yang tidak menghargai apa yang kepimpinan MCA buat selama ini sejak sebelum Merdeka sehinggalah sekarang.

Dong Zong waktu ini terlalu angkuh dengan mengetepikan MCA yang sebelum ini cukup disanjung mereka. Dulu waktu sebelum Kemerdekaan MCA lah yang membawa Kaum Cina di Malaysia mendapat Kemerdekaan dan juga mendapat taraf Kerakyatan. Jika tidak kerana MCA waktu itu yang berjuang untuk kaum cina jangan diharap untuk melihat Kaum Cina dibenarkan mengundi malah boleh disamakan sahaja dengan pendatang pendatang lain seperti Myamar, Bangladesh dan sebagainya.

Selepas Kemerdekaan MCA begitu rancak dalam memperjuangkan nasib kaum Cina di Malaysia malah jika anda lihat Kerajaan BN yang dipegang tampuk kekuasaan nya dari Orang Melayu UMNO memberikan kelulusan untuk sekolah cina dan juga peruntukkan bagi sekolah sekolah cina dari terus hidup demi semangat Barisan Nasional itu sendiri.Banyak lagi perjuangn yang dilakukan MCA keatas orang Cina dan ianya sememangnya tidak dapat dinafikan oleh seluruh rakyat Malaysia.


Apa jasa Dong Zong? Apa jasa DAP keatas kaum Cina di Malaysia ini?

Setakat hari ini tidak ada apa jasa yang mereka lakukan keatas kaum Cina selain dari MENGHASUT menentang Kerajaan yang kononya hanya untuk Melayu. Itulah permainan Kotor dan jahat DAP dalam menghasut Dong Zong sehinggakan ramai orang cina lupa apa jasa MCA selama ini.

Kaum cina harus ingat pada PRU 13 nanti Barisan Nasional akan menang Pilihanraya. MCA masih dalam komponen Barisan Nasional dan merupakan satu satunya parti kaum Cina yang dapat membawa masaalah kaum cina ke peringkat atasan selain dari parti Gerakkan. Dengan menentang MCA waktu ini memperlihatkan satu kebodohan yang ketara pada kaum Cina kerana permasaalahan anda hanya akan dibantu oleh MCA dan juga Gerakan bukannya DAP Komunis.

DAP yang mentadbir Pulau Pinang akan kekal di Pulau Pinang jika sentimen kebencian kaum Cina diambil kira waktu ini keatas Kerajaan BN. DAP hanya akan berkuasa di Pulau Pinang jadi bagaimana dengan negeri lain?

Kaum Cina nak merayu dan merintih pada siapa jika bukan pada MCA selepas PRU 13 nanti? Kaum Cina nak meraih simpati pada siapa pada PRU 13 kelak? DAP? Jangan kata DAP nak bantu kaum Cina untuk masa akan datang kerana waktu ini pun mereka masih GAGAL membantu Kaum Cina seluruhnya.


Dulu Ketua Dong Zong Kena Pukul

Gomo sebenarnya mengucapkan Syabas kepada wakil Dong Zong yang memukul ketua Pemuda MCA kerana sekarang ini sudah semakin jelas bukan sahaja kaum Cina tetapi buat seluruh kaum Cina lain bahawa Kaum Cina di Malaysia ini sudah berjaya dihasut oleh DAP sebuah parti serpihan Komunis dengan nilai perkauman yang menebal dan tidak bertamadun.

Kaum Cina mungkin merasa selesa waktu ini tetapi mungkin mereka lupa bahawa PRU 13 yang akan mentadbir adalah Barisan Nasioanl dengan Majority kerusi Parlimen 2/3. Sekarang boleh Pukul sesiapa sahaja pemimpin MCA tetapi selepas PRU 13 sama sama kita lihat siapa akan datang meraih dan merayu kepada pemimpin MCA dalam membela nasib kaum Cina di Malaysia. DAP? jangan harap mereka akan bantu kerana mereka sudah selesa dengan menjadi Raja di Pulau Pinang.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.