Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

YANG DIPERTUAN AGONG/SULTAN TERANCAM ?

PERHIMPUNAN INI NAMPAK KECIL, TAPI INI ADALAH SEBAHAGIAN MUKADIMAH, TAMBAHAN JIKA PERHIMPUNAN INI DIKAITKAN DENGAN AGAMA ISLAM.

TAMBAHAN PULA BUAT MASA KEBELAKANGAN INI AGAMA ISLAM SUDAH BANYAK TERUSIK  DAN MENJADI ISU  ?

-Pak Karamu- 


Perhimpunan sokong institusi beraja ke Parlimen?




Perhimpunan sokong institusi beraja ke Parlimen?
Lokman Adam berunding dengan pihak polis bagi membolehkan perhimpunan diadakan mereka
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Satu perhimpunan taat setia ke bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong diadakan di pekarangan letak kereta bukit Aman bagi menyatakan sokongan terhadap institusi beraja di negara ini.

Menurut penganjur dan juga merupakan Pemantau Kerajaan Malaysia Baharu, Datuk Lokman Noor Adam tujuan himpunan ini diadakan bagi tanda sokongan kepada Yang Di-Pertuan Agong.



Para peserta memakai plakad yang tertera Agong Payung Agama Islam.
Katanya, himpunan ini juga sebagai satu  tuntutan supaya Yang Di-Pertuan Agong diberikan kebebasan untuk bersuara dan bertindak bagi mempertahankan Agama Islam dan kepentingan Bangsa Melayu tanpa perlu dipaksa oleh kerajaan supaya menerima apa sahaja yang dinasihatkan oleh mereka.

Perarakan himpunan akan ke Parlimen.

Kronologi perhimpunan taat setia kepada YDP Agong



AddThis Sharing Buttons


Kronologi perhimpunan taat setia kepada YDP Agong


(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR - Perhimpunan taat setia ke bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong anjuran Pemantau Kerajaan Malaysia Baharu diadakan di pekarangan letak kereta bukit Aman dan akan berarak ke Parlimen bagi menyatakan sokongan terhadap institusi beraja di negara ini.


8.45 pagi - Penganjur dan juga merupakan Pemantau Malaysia Baru, Datuk Lokman Noor Adam berunding dengan pihak polis bagi membolehkan perhimpunan taat setia ke bawah Duli Yang Maha Mulia Agong diadakan mereka.


8:50 pagi - Para peserta memakai plakad yang tertera Agong Payung Agama Islam.

              - Pasukan FRU bersiap sedia bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku


9.00 pagi - Pelakon Ellie Suriaty turut memberi ceramah, katanya orang Melayu yang mempertahankan bangsanya bukan orang yang rasis.


9:30 pagi - Peserta Himpunan mula bergerak ke Parlimen namun dihalang FRU dan polis.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Jentera pas tak join lokman adam ke? Kasi join la 1 kali kasi gempak. Tu laa institusi raja dah tergugat ni. Aku ingat lagi dulu perwakilan pas cadangkan lebai hadi jadi penasihat agong kerana statusnya suci murni dan berbau syurga tapi apakan daya, pas kalah teruk, agong pun dah taknak jumpa lebai hadi.. gelombang hijau tinggal jadi angan2 jer.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.