Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ADA CUBAAN TAKUTKAN BADAN KEHAKIMAN ?

 TANGKAP YANG CUBA TAKUTKAN BADAN KEHAKIMAN

SIASAT MEREKA !

Ketua Hakim Negara

Ketua Hakim Negara Tengku Maimun Tuan Mat bersuara menentang percubaan pihak tertentu untuk menakut-nakutkan badan kehakiman dalam kes politik yang dibicarakan tahun lepas.

Semasa ucapan pada Tahun Pembukaan Tahun Undang-undang 2023 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya, dia menggesa para hakim untuk terus membuat keputusan tanpa rasa takut atau pilih kasih.

Bagaimanapun, Tengku Maimun tidak mendedahkan siapa pihak yang dimaksudkannya itu.

“Tahun lalu, cubaan untuk menakut-nakutkan atau sebaliknya memberikan tekanan yang tidak wajar terhadap hakim yang mengetuai kes kepentingan awam semakin ketara.

"Percubaan ini adalah penghinaan langsung terhadap kedaulatan undang-undang dan kebebasan kehakiman. Mereka sememangnya patut dikutuk dan sememangnya ramai yang dengan tegasnya bersuara menentang mereka.


RAKYAT BERSAMA BADAN KEHAKIMAN.

YANG TAKUTKAN BADAN KEHAKIMAN TENTU ADA 
KAITANNYA DENGAN KES MAHKAMAH.

MEREKA BERANI UGUT, SEBAB MUNGKIN SEBAB MEREKA ADA
KAITANNYA DENGAN ORANG POLITIK YANG BERKUASA ?

DALAM HAL MENAKUTKAN INI JUGA ADA KAITAN DENGAN BERBAGAI-BAGAI MUSLIHAT. KADANGKALA MEREKA MEMUJI BADAN KEHAKIMAN, NAMUN TUJUANNYA SUPAYA BADAN KEHAKIMAN MERASA TAKUT MENJALANKAN TUGAS DAN BERTINDAK.

KONONNYA MEREKA MESRA DENGAN BADAN KEHAKIMAN, NAMUN SEBENARNYA MEREKA MENJALANKAN BERBAGAI MUSLIHAT DAN MENERIMA ARAHAN SUPAYA BADAN KEHAKIMAN BERADA DISEBELAH MEREKA.

'Wira Putra sedia tempur pihak gugat badan kehakiman'

VIRA JANGAN CAKAP SAJA, KALAU BETUL WIRA KAMU PANGGIL SUSPEK YANG KETUA HAKIM CAKAP TU




4 orang berkata:

Anonymous said...

Betul ke berita celaka ini.. atau gimik sial bodoh bangang dari tuan yang sedang demam gelabah cemas terdesak nak selamatkan kroni dan anak cucu...!?

Ketua Hakim Negara Tun Tengku Maimun Tuan Mat mendedahkan terdapat ancaman bunuh terhadapnya dan tindakan menakut-nakutkan badan kehakiman dalam kes membabitkan tokoh politik yang dibicarakan tahun lalu.

Dalam kes Jho Low kesemua PM bermula dari barua DAP@LeeKwanYew paling celaka si tua renta buat bodoh bangang buat2 buta mata lansung tak tangkap Jho Low yang sedang tepok tangan ketawa terbahak barsama kaum DAP@ Lee Kwan Yew lihat betapa bodoh bangang kesemua PM ini tak ada telo utk memangkap nya..!!

Kes AMLA songlap RM700 juta Zety hakim hakim yang ada depan lubang hidung orang tua bodoh pun tak mampu ditangkap mereka..!! Ni lah yang dikatakan bila kuali ngata bontot periok hitam legam... sila pergi mampos legasi sial tak guna ini..!!

Alhamdulillah keturunan dan legacy celaka fitnah jijik haramjadah ini semua sudah pupus hilang wang deposit di PRU 15 lalu. Sila berambos barua celaka Lee Kwan Yew dari radar politik Malaysia...!!

Sekarang perang sesama barua lama dan barua baru DAP@LeeKwanYee muncul kembali sebelum kaum yang dijanjikan dari timur muncul kembali..!!

Mengulas lanjut, Nasrul berkata Wira Putra tetap berdiri teguh dan mempertahankan kebebasan badan kehakiman sebagai salah satu cabang institusi sistem Raja Berperlembagaan.

Wira Putra turut menyifatkan individu atau kumpulan yang cuba menakut-nakutkan atau cuba menggugat badan kehakiman adalah perosak kebebasan badan kehakiman.

Kalau ada ancam ugut nak kena bunuh bagai pergi balai buat repot PDRM lagi wooiii...!!

#macamsial

Anonymous said...

Awas barua barua Lee Kwan Yew @ DAP dalam bikinan. Enemy at the gate sedang mencari barua baru..!!

Mana mana pemimpin muda yang sudah bercakap diplatform Singapura untuk menentukan kepimpinan Malaysia akan datang wajib dicurigai, wajib diawasi dan wajib dipantau di masa ini.

Barua Lee Kwan Yew @ DAP yang sudah di bakul sampahkan ialah Tun Mahathir Mohmad dan Boboi.

Barua yang sedang dibela di tatang sedang menguasai Malysia iaitu Brother Anwar Bin Ibrahim didapati sedang terkapai kapai bergelut mengharapkan sokongan sekutu nya.

Bekas ahli parlimen Rembau itu bercakap pada forum anjuran Institut ISEAS-Yusof Ishak Singapura. Turut hadir ialah Menteri Pengangkutan Anthony Loke.

Sementara itu Khairy menganggap pemilihan Umno akan datang adalah sangat penting dan mungkin boleh membawa kepada pembaharuan kepada parti terbabit.

Mana mana pemimpin muda yang diharapkan untuk memjamin kelansungan kebaruaan Lee Kwan Yew @ DAP yang didapati berpotensi dibantu untuk jadi barua pada Lee Kwan Yew sepeti KJ sedang dalam radar pembikinan.

Harapkan Mat Sabu sekadar kulinari dan tak ada aura bercakap dalam Bahasa Inggeris lansung tidak boleh diharap lansung..

Mana mana pemimpin muda yang sudah bercakap dalam forum diplatform Singapura wajib dicurigai, wajib diawasi dan wajib dipantau di masa ini.

Pemimpin yang cakap bergegar dengan acah acah power Melayu Islamik, acah acah power Islam sudah hampir lupus untuk di baruakan oleh Lee Kwan Yew@DAP jangan kita ulangi lagi.. cukup cukup lah...!!

Anonymous said...

Enemy at the gate : Rekayasa fitnah jijik oleh barua dimainkan semula.. tak sedar lagi ke orang Melayu..!?

Pattern fitnah jijik oleh barua masih sama..!!

Seleweng RM92.5 bilion dan makan komisyen 5 peratus, Ini komen Muhyiddin sama macam kes di awal 1MDB dan Jho Loh sebelum PRU 14.

Ingat lagi tak si Barua paling tua renta DAP@LeeKwanYee sebelum PRU 14 yang menyaksikan UMNO kalah dan Kerajaan BN tumbang sambil hadiahkan Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew itu..!?

Hari hari isu fitnah jijik 1MDB dan yang dijerit terpekik terlolong, guling guling Bersih atas jalan raya tangkap Jho Loh..tangkap Jho Loh dimainkan..!?

Sambil anak cucu acah acah Power Melayu Islamik terkinja kinja angkat poskad LGBT COMANGO di Jalan TAR dan semua artis suam suam kuku pun naik sama menyerang UMNO/Bossku..!!

Sekarang duit 92.5 bilion pula dinyanyikan, terpekik terlolong barua Lee Kan Yew@DAP tuduh dan fitnah Muhyiddin Yassin menyifatkan dakwaan penyelewengan dana kerajaan sebanyak RM92.5 bilion yang dikaitkan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) sebagai rekaan dan ‘pembohongan maha dahsyat’.

https://mykmu.net/2023/01/10/seleweng-rm92-5-bilion-dan-makan-komisyen-5-peratus-ini-komen-muhyiddin/

Sama tak pattern fitnah jijik dengan kes Jho Loh yang barua Lee Kwan Teh mainkan dolu dolu.. Pattern fitnah jijik masih sama cuma mangsa mereka saja yang lain..!!

Dalam kes Jho Low kesemua PM bermula dari barua DAP@LeeKwanYew paling celaka si tua renta buat bodoh bangang buat2 buta mata lansung tak tangkap Jho Low yang sedang tepok tangan ketawa terbahak barsama kaum DAP@ Lee Kwan Yew lihat betapa bodoh bangang kesemua PM ini tak ada telo utk memangkap nya..!!

Kes AMLA songlap RM700 juta Zety hakim hakim yang ada depan lubang hidung orang tua bodoh pun tak mampu ditangkap mereka..!! Ni lah yang dikatakan bila kuali ngata bontot periok hitam legam... sila pergi mampos legasi sial tak guna ini..!!

Sampai sekarang Jho Low lesappp... saya ulanggg... Jho Low lesap sampai sekarangg..!!

So ulanngg tayang fitnah jijik rekayasa barua barua Lee Kwan Yew dengan pattern yang sama seperti kes 1MDB sedang dimainkan semola...sama ada orang Melayu sedar atau tidak sedar saja Melayu sedang dilaga lagakan dibatu apikan supaya berbunuhan sesama sendiri..

Cukup cukup lah kita dimainkan, dibantu apikan dan dilaga lagakan.. Enough is enough now...!!!

#sudahsudahlahjadibaruaLeeKwanYee@DAP

Anonymous said...

Enemy at the gate : Mencari barua baru..!!

"Jika saya (KJ) menang dalam pemilihan Presiden UMNO saya akan sokong Brother Anwar Bin Ibrahim" .... kau dah kenapa KJ.?

Layak kah seorang bakal pemimpin baru Melayu bercakap dalam negara ultra kiasu yang menindas kaum Melayu di situ....!!

Awas barua barua Lee Kwan Yew @ DAP dalam bikinan bercakap diplatform media Singapura.

Mana mana pemimpin muda yang sudah bercakap diplatform Singapura untuk menentukan kepimpinan Malaysia akan datang wajib dicurigai, wajib diawasi dan wajib dipantau di masa ini.

Kalau tak disupport oleh barua Lee Kwan Yew dari Singapura dan DAP adakah Melayu tak boleh hidup dan mampos semua nya..!?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.