Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TOK MAT KATA BERKAWAN NGAN DAP.....

 

BERKAWAN DENGAN DAP LEBIH BAIK DARI BERKAWAN DENGAN PAS

HAMZAH PULA YANG TERKEJUT ?



DULU UMNO YANG KATA DAP TU KOMINIS
LA NI KOMINIS LEBIH BAIK DARI LEBAI ?

KITA TENGOK KAN AJE SEJAUH MANA MELAYU UMNO BOLKEH PEGI

UMNO DAH HAMPIR HANYUT DAH

DAP SEDIA MENGHULUR BANTUAN !

4 orang berkata:

Anonymous said...

Kit Siang dalam tulisannya juga mahu ‘Gelombang Hijau’ PRU15 dihentikan Perdana Menteri, Dato’ Seri Anwar Ibrahim dengan menangani politik toksik iaitu penipuan, syak wasangka, kebencian, perkauman, dan keagamaan. Beliau mahukan kerajaan ini bersih, jujur, tidak korup, dan menghentikan kemunduran negara sejak enam dekad lepas.

Ia suatu retorik yang cukup melucukan dan memualkan kerana seluruh dunia menyaksikan kerajaan PH-BN hakikatnya digabungkan dari penipuan.

Sebelum PRU14 dahulu membawa propaganda untuk Malaysia diselamatkan dari politik kleptokrasi yang menyebabkan ia menjadi negara gagal. Beliau mengajak rakyat menolak penyangak dalam kerajaan iaitu pencuri, perompak dan penyamun atau 3P. Penyamun penyangak peraduan disatu dan digabungkan dalam PH.

Sementara syak wasangka, kebencian, perkauman dan agama melampau adalah toksik yang dikumbah dari parti pernah dipimpin Kit Siang sendiri iaitu DAP.

walaupun (Dato’ Sri Mohd) Najib (Tun Abdul Razak) hanya mendapat 47 peratus undi, beliau mampu memenangi 60 peratus kerusi Parlimen dan kekal sebagai Perdana Menteri.

“(Najib) Menjadi Perdana Menteri Malaysia pertama dengan sokongan minoriti,” ujar Kit Siang dalam ucapan pada Seminar Perdana di Pusat Konvensyen Nilai, Nilai, Negeri Sembilan, 8 Mac 2017.

Nah! Kini semua dikecamnya itu dahulu tidak ubah umpama meludah ke langit! Para kleptokrat dan penyangak – pencuri, perompak dan penyamun tersebut sedang bersama, didukung dan sudah ‘dibersihkan dan dipulihkan’ oleh beliau barangkali, di mana mereka itu bahkan membarisi Kabinet Dapur Kerajaan Minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim

Anonymous said...

Ramai terkejut tapi bagi orang Pantai timur ..biasa jer, lepas banjir banyak rumah berubah rupa. Ada yang hilang...ada yang huduh sebelumnya cantik macam banglow.
Sekali bah melanda, macam itu ler keadaannya politik...x ada yang kekal semuanya sementara!
Lepas PRU, yang menang bertanding sungguh gembira tapi la ni...ada yang menang, dah cukup kerusi katanya...tapi kalah umpama itik patah kaki!
Aiii...sapa pulak boleh tolong rawat?
Ubat fulus...dah tergugat ni...!

Ano ni meow said...

Tin milo karat banyak lagi tau!

Anonymous said...

Di Sabah sudah tunjuk suri teladan kerajaan minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim.

Curiga mencurigai sesama parti komponen PH dan BN terus berlaku, apatah lagi sebelum Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu, masing-masing turut memaki hamun sesama mereka.

“Porak-peranda antara parti dijangka berlaku apabila PH dan BN membahagi-bahagi kerusi untuk ketiga-tiga negeri ini. DAP mungkin tertumpu pada satu atau dua kerusi, tetapi itupun terpaksa mengambil kira MCA dan MIC.

“Bagaimana pula kerusi-kerusi Melayu? Adakah UMNO akan mengalah dan memberi laluan pada PKR atau PAN? Pasti UMNO mahu menjadi teraju di Kelantan, Terengganu dan Kedah jika menang.

Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli berkata
"Berdasarkan dapatan (awal) PRU15 lalu, PH kuasai dalam 40 kerusi. Tetapi jika PH dan BN bergabung dan adanya kestabilan undi antara parti ini, kita mampu untuk menang di 53 daripada 56 kawasan DUN".

“Persoalannya, apakah PKR dan PAN akan beri lebih kerusi pada UMNO? PAN dahulu bercita-cita mahu gantikan PAS, takkanlah dapat sekadar 10 ke 15 peratus kerusi di sana.

Sementara itu di Selangor, Negeri Sembilan dan Pulau Pinang masing-masing juga akan berebut kerusi. Sabah sudah tunjuk suri teladan kerajaan minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim. UMNO Sabah sudah buat dinding pemisah dengan kerajaan negeri.. lu fikir lah sindiri...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.