Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA SUDAH JADIK? BERFIKIR PAKAI OTAK?

 TEMBELANG BUSUK TERDEDAH DI BULAN RAMADHAN?

PENDEDAHAN RAJA PETRA PETANG INI 

MASYA ALLAH ! MENGAPA ADA MANUSIA BENGAP 
DI BUMI ALLAH INI?





15 orang berkata:

Anonymous said...

Yg bengap tu walaun2 yg percaya pd Raja Auta ni..

Akta lompat parti pun tak boleh nak hadam dan faham..pale otak asyik fikir nak tebuk atap rumah org je..

Jumlohhh masih dok cukoppp..kata ketua lebai parti walaun..

Anonymous said...

Kroni taikun Cina Tun Mahathir lari dari cukai..

Simpanan tetap pemegang saham utama Tan Sri Lee Kim Yew berjumlah kira-kira RM126 juta yang disimpan dalam bank milik asing telah dirampas oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri.

surat bertarikh 8 Mei bahawa dia "faham" rampasan itu adalah berkaitan dengan liabiliti cukai bernilai RM22.5 juta yang ditanggung oleh unit milik penuh Country Height, Country Heights Sdn Bhd (CHSB), menurut pemfailan Bursa Malaysia Country Height hari ini.

Liabiliti cukai itu terakru dari tahun taksiran 1997 dan 1998, katanya. CHSB ialah anak syarikat utama syarikat itu.

Orang Cina bodoh beniaga harap jadi kroni pada pemimpin Dan bengsa perasuah kaya raya bukan kerana usaha tapi tipu muslihat dalam perniagaan. Lepas tu fitnah Melayu' malas Dan tak tahu berniaga..

Pantek la kauu..

Anonymous said...

masih ada lg yg percaya rpk...org hati busuk.penakut nak balik ngra sendiri

Anonymous said...

1MDB memainkan peranan dalam menyelesaikan perjanjian syarikat pengeluar tenaga bebas (IPP) yang berat sebelah peninggalan Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menyebabkan negara mengalami kerugian RM16 bilion setahun.

Rakyat tidak akan menolak Kerajaan Perpaduan sekiranya bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dikurniakan pengampunan diraja.

Menurut beliau, perkara yang sebaliknya dapat dilihat apabila Barisan Nasional (BN) menang besar pada Pilihan Raya Negeri (Melaka) dan Johor walaupun ketika itu Najib telah didapati bersalah dalam kes SRC International Sdn Bhd.

Dakwaan musuh DSN kononnya pelabur asing tidak akan datang ke negara ini sekiranya Najib diampunkan.

Beliau mengingatkan bahawa pelaburan asing, pasaran saham dan pertumbuhan ekonomi negara mencapai tahap tertinggi ketika Najib menjadi Perdana Menteri dahulu.

Aset-aset 1MDB seperti projek Tun Razak Exchange (TRX), Bandar Malaysia serta tanah di Pulau Pinang dan Pulau Indah akan menjana keuntungan bersih sekitar RM50 bilion selepas baki pinjaman 1MDB berjumlah RM5 bilion dilunaskan pada penghujung 2039,”

Anonymous said...

Kroni taikun Cina Tun Mahathir lari dari cukai.. sebab tu Tun tak suka pada cukai GST sbb kroni belaan mata sepet Tun banyak elak bayar cukai

Simpanan tetap pemegang saham utama Tan Sri Lee Kim Yew berjumlah kira-kira RM126 juta yang disimpan dalam bank milik asing telah dirampas oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri.

surat bertarikh 8 Mei bahawa dia "faham" rampasan itu adalah berkaitan dengan liabiliti cukai bernilai RM22.5 juta yang ditanggung oleh unit milik penuh Country Height, Country Heights Sdn Bhd (CHSB), menurut pemfailan Bursa Malaysia Country Height hari ini.

Liabiliti cukai itu terakru dari tahun taksiran 1997 dan 1998, katanya. CHSB ialah anak syarikat utama syarikat itu.

Orang Cina bodoh beniaga harap jadi kroni pada pemimpin Dan bengsa perasuah kaya raya bukan kerana usaha tapi tipu muslihat dalam perniagaan. Lepas tu fitnah Melayu' malas Dan tak tahu berniaga..

Skg kita tahu kenapa kaum Cina tidak suka cukai GST...!!

Pantek la kauu..

Anonymous said...

Jangan terkeliru dengan permainan politik setengah pihak yang cuba pengaruhi rakyat berkenaan kes terhadap Datuk Seri Najib Razak.

Kes DSNR ini telah terlihat bagaimana hakim hakim sengaja di atur dan dipilih sesuai untuk perkenakan DSNR dengan berselindung belakang kuasa mahkamah dan hakim.

Walaupun DSNR telah dijatuhi hukuman namun, semua pihak harus melihat cara kes dilaksanakan dan cara perbicaraan dikendalikan.

Pemerhati politk ada menyatakan , jika berlaku PRN , UMNO dan juga PN akan sukar hadapi nya kerana akan ada jumlah ‘substantial’ undi protes atau mengundi pihak lawan kerana mahu pamer kekecewaan terhadap gabungan PN/BN kerana gagal bebaskan “Bossku”

Pemerhati politik meramalkan UMNO akan melalui jalan sukar akibat gagal membebaskan Datuk Seri Najib Razak, walau sudah berada didalam kerajaan.

Ini kata nya kerana penyokong Mantan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berasa tidak puas hati dan merasa kecewa.

Penganalisa politik Kartini Aboo Talib Datuk Seri Najib miliki ramai pensimpati didalam parti dan ini akan ada impak kepada UMNO.

‘crack’ sudah mula dilihat dengan kenyataan dua pemimpin UMNO ia itu Datuk Wan Rosdy dan Datuk Sharir Samad yang memperli dan menegur kepimpinan.

Akan ada nanti desakan kepada kepimpinan suoaya keluar dari menyokong Perikatan Nasional kerana melihat tiada faedah bersama jika kerja membebaskan “Bossku” yang ternyata dianayai tidak mampu dilakukan.

Lingkupkan saki baki barua barua DAP@ LeeKwanYew PRN June 2023 ini..!!

#RayaDoluJuneLingkupBaruaLeeKwanYew

Anonymous said...

Battersea idea Najib bukan idea Brother Pelingkup Anwar Bin Ibrahim bersama pemfitnah Tun Mahathir Mohamad semasa Pakatan Harapan memerintah selepas PRU 14.

Najib melakukan majlis pecah tanah projek tersebut pada 4 Julai 2013 tetapi dua bulan selepas Pakatan Harapan (PH) menang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) beberapa projek yang diusahakan Najib dikaji semula kata Anwar Bin Ibrahim semasa jadi ketua Pembangang sebelum PRU 14.

“Enam puluh tahun lepas, hanya segelintir pihak sahaja telah meramalkan yang wang Malaysia akan menghidupkan kembali Battersea,” kata Najib dalam ucapannya pada majlis pecah tanah yang dirasmikan bersama-sama Perdana Menteri Britain, David Cameron.

PROJEK Battersea Power Station di London yang pernah dilihat sebagai membazir ketika dilancarkan oleh bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 2013 akhirnya menjadi mercu tanda ikonik bandar raya tersebut.

Media pada 12 Jun 2018 melaporkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada waktu itu Ketua Umum PH berkata, satu siri pelaburan hartanah di United Kingdom (UK) yang menggunakan dana kerajaan termasuk Battersea Power Station akan disiasat dan dirunding semula jika wujud sebarang salah laku.

https://youtu.be/w-jm14JJE-4

Bercakap kepada The Guardian, Anwar yang dalam rangka lawatan empat hari ke London berkata, Battersea Power Station akan disiasat sebagai sebahagian pelaburan “diragui” yang dibuat kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu.

“Semua perjanjian ini yang dianggap mencurigakan, termasuk pelaburan dalam hartanah di London, perlu disiasat kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng semasa PH berkuasa.

Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang ketika ini berada di London dijadualkan merasmikan projek ‘milik’ Malaysia hari ini.

https://youtu.be/8JAoHWsvL-s

Malah Ketua Pegawai Eksekutif Apple, Tim Cook dalam ciapannya baru-baru ini berkata, syarikat itu akan membuka dan memindahkan ibu pejabatnya di dalam bangunan tersebut awal tahun depan.

https://youtu.be/uGM5yqjDqyI

Battersea Power Station bernilai 9 bilion pound sterling akan dibuka kepada umum secara rasmi pada 14 Oktober.

Dari tahun 1930-an hingga 1980-an Battersea Power Station ialah stesen janakuasa elektrik.

Najib memberi jaminan kepada rakyat bahawa pelaburan di Battersea tidak wujudkan pengaliran keluar wang negara.

https://youtu.be/9XjcYMEqkvE

NAJIB@ BOSSKU meminta rakyat melihat projek tersebut dari segi jangka panjang yang akan mendatangkan pulangan tinggi, termasuk kepada pihak individu yang membeli aset di projek ini.

Anonymous said...

Fakta teekini pinjaman cagar KWSP ...

Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

Dah miskin lagi nak miskin kan org Melayu

Anonymous said...

Sapa menang dalam pertarungan rebut kerusi sesama barua DAP@LeeKwanYew dengan UMNo... Siapa bungkoo..!!

DAP Negeri Sembilan memberi bayangan yang mereka tidak akan menyerahkan 11 kerusi yang dimenangi pada Pilihan Raya Umum Ke-14(PRU14) kepada Barisan Nasional(BN) untuk ditandingi pada Pilihan Raya Negeri(PRN) nanti.

Ia susulan selepas BN Negeri Sembilan yang dilaporkan meminta tambahan dua kerusi daripada 20 kerusi Dewan Undangan Negeri(DUN) yang disandang Pakatan Harapan(PH) ketika ini.

Kalau UMNo mengalah pada DAP mme UMNo dah jadi bungkoo dibawah pimpinan Mat Asan...

Anonymous said...

Mahkamah Kuwait jatuhkan hukuman penjara 10 tahun ke atas Jho Low... kat Malaysia PDRM dan Pejabat AG buat apa yer...!!!

Zety Taufik Ayman dan anak penyamun nya depan bijik mata penguasa Masih tak buat apa apa.. kah kah kah ..

Mahkamah Malaysia PDRM Dan Pejabat Peguam Negara Masih gentle telo tak tau cari Jho Low... Kah kah kah..

Sebuah mahkamah di Kuwait mensabitkan kesalahan ahli perniagaan Low Taek Jho tanpa kehadirannya semalam atas tuduhan pengubahan wang haram berhubung skandal 1MDB.

https://mykmu.net/2023/03/29/mahkamah-kuwait-jatuhkan-hukuman-penjara-10-tahun-ke-atas-jho-low/

Menurut laporan akhbar Kuwait Al-Qabas seorang sheikh, bersama rakan kongsinya, dan dua warga asing telah dijatuhkan hukuman penjara sepuluh tahun, manakala seorang peguam dijatuhkan hukuman tujuh tahun, atas tuduhan pengubahan wang haram melibatkan dana Malaysia itu.

Jho Low ,Zety, Nik Faisal , Taufik Ayman dan anak pemyamun sedang ketawa terbahak bahak tengok PDRM, AG Dan SPRM, Rela, Bomba, Pasukan Pengakap, Pasukan Bulan Sabit Merah, Persatuan Ambulan Swasta, Pasukan Penyelamat , Pandu Putri Malaysia, Pers St John Palang Merah, PBB tak leh wat apa apa.. kah kah kah...

Persatuan Back Bencher Parlimen dadu UMNo pun gentle telo sambil geli geli buat Tanya soal itu ini pasal Jho Low..UMNo dah bungkoo bawah Mat Asan dan Zahid.. Kah kah kahh

Ano ni meow said...

Makan 'otak-otak' bagus juga bila berbuka!
Kalau pakai otak..boleh agak ramai mana yg minat beli otak-otak masa bulan Puasa!
Otak org puasa susah nak tahu, nafsu seleranya. Kalau cuaca panas...minuman berais dicari dulu.
Kalau tak ada otak...Puasa ke x puasa,semua dia sebat saja.
Kalau yg bercakap pakai otak, ,Bulan puasa jaga limit suara dia.
Bukan apa... saja-saja...dah lama sumbang bersuara.. tembelang Si petra.( busuk dah melata) orang dah tahu - siapa dia!

Anonymous said...

Kah kah kah..!! slogan No Anwar No DAP UMNo nak campak ke mano..

Pemimpin kanan Umno Datuk Nur Jazlan Mohamed dilaporkan telah menggelar DAP sebagai liabiliti yang menjejaskan usaha Umno untuk memenangi semula sokongan Melayu. Slogan No Anwar No DAP nak campak ke mano..!!

Ahli Majlis Tertinggi itu memberitahu Utusan Malaysia bahawa sudah pun mencabar parti nasionalis Melayu itu untuk mendapatkan semula keyakinan masyarakat majoriti pada masa enam pilihan raya negeri tidak lama lagi, dan DAP tidak membantu perjuangan UMNo... Slogan No DAP No Anwar UMNo nak campak ke mano..!? Kah kah kah..

“Umno ikhlas menjayakan kerajaan perpaduan ini, sebab itu UMNo tidak berkata apa-apa. Tetapi apabila kita diam, DAP pula yang membuat kenyataan seperti itu,” katanya merujuk kepada komen Naib Pengerusi DAP Perak Abdul Aziz Bari bahawa sokongan orang Melayu telah beralih daripada Umno kepada Perikatan Nasional (PN).

Jom Kasi Batu apikan Dan Laga laga kan barua barua DAP@ LeeKwanYew .. orang Melayu' jomm kita tepok tangan sambil ketawa terbahak bahak kasi batuapikan dan laga laga kan barua DAP@ LeeKwanYew dengan UMNo.. kah kah kah..

Haah topukkkk .!!!

-------

Kah kah kah..!! slogan No Anwar No DAP UMNo nak campak ke mano..

Umno senior leader Datuk Nur Jazlan Mohamed has reportedly called DAP a liability that is adversely affecting Umno’s efforts in winning back Malay support. Slogan No Anwar No DAP nak campak ke mano..!!

The Supreme Council member told Utusan Malaysia that it is already challenging for the Malay nationalist party to gain back the confidence of the majority community in time for the six state elections soon, and DAP is not helping its cause.

“Umno is sincere in making this unity government a success, that’s why we haven’t said anything. But when we are quiet, DAP is the one who makes such statements,” he said, referring to Perak DAP vice-chairman Abdul Aziz Bari’s comment that the Malay support has moved from Umno to Perikatan Nasional (PN).

Haah topukkkk..!!!

Anonymous said...

Orang yg lari keluar negara bercakap?

Better jangan bazirkan ruang otak untuknya.

Anonymous said...

Kenyataan anti-Najib dari Kit Siang ini meletakkan Anwar dan UMNO tunduk kepada tekanan daripada Kit Siang dan DAP.

Kita tahu Kit Siang sangat suka Najib dipenjarakan. Tanpa segan silu Kit Siang guna isu kleptokrasi tetapi membisu kes rasuah banglo anaknya Lim Guan Eng.

Ini akan mengesahkan persepsi orang Melayu bahawa DAP adalah kuasa sebenar di sebalik kerajaan gabungan itu.

Keceluparan Kit Siang menyebabkan kerajaan Perpaduan akan hilang sokongan orang Melayu jika Najib tidak dibebaskan sebelum pilihan raya negeri.

Baru Dipanggil Jadi Saksi Pendakwaan Ke-9 Kes Skandal Terowong Dasar Laut anak Lim Kit Siang bernama Lim Guan Eng tetiba ditemui Mati.. sampai sekarang pembunuh tidak diketahui sampai sekarang..

Saksi Utama Kes Rasuah Terowong Guan Eng Mati, Kit Siang Senyap. Rakyat mempersoalkan kenapa saksi utama kes rasuah mega terowong Dasar Laut yang melibatkan Lim Guan Eng, tiba-tiba jatuh dari tingkat 17 sebelum tarikh ke mahkamah.

Datuk Ewe Swee Kheng, CEO pemaju harta tanah Ewein Group, berakhir dengan penuh tragis. Menurut sumber, beliau baru sahaja dipanggil untuk menjadi Saksi Pendakwaan Ke-9 di dalam kes rasuah terowong bawah laut mantan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Namun belum sempat beliau menjalankan tugas sebagai saksi ke 9, SK Ewe ditemui mati. Beliau dikatakan terjatuh daripada tingkat atas sebuah kondominium mewah di Pulau Tikus Pulau Pinang.

Kit Siang mesti tahu bahawa seruan untuk membebaskan Najib adalah daripada semua 191 bahagian UMNO termasuk semua sayap pemuda dan wanita mereka.

Buku memoir Tan Sri Tommy Thomas dedah pelantikannya sebagai Peguam Negara atas usaha dan percaturan Kit Siang. Maka apa yang dihairankan dengan hipokrasi Kit Siang. Padanya biarlah Najib masuk penjara asalkan anaknya bebas dalam kes Torwong tak siap itu..,”

Ia adalah keputusan hampir sebulat suara daripada 3 juta ahli UMNO. Sokongan terhadap Najib di kalangan ahli UMNO dan orang Melayu masih sangat kuat.

Anonymous said...

Pembebasan Datuk Seri Najib Razak sebelum Pilihan Raya Negeri bakal memecahkan dominasi Perikatan Nasional (PN) di tiga buah negeri iaitu Kelantan, Kedah dan Terengganu.

Perkara ini mengundang keresahan dikalangan pemimpin PN. Oleh itu, kita lihat mereka bersilih ganti membuat kenyataan menentang Pengampunan DiRaja Najib. Mesyuarat Ahli Lembaga Pengampunan Diraja bakal diadakan pada 28 April ini.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.